boswachterfan schreef: ↑31 mar 2023 07:53
Raph schreef: ↑30 mar 2023 17:59
Gisteren ben ik met m'n 'nieuwe' Legacy wezen greenlanen rondom Baarle Nassau
Zonder foto's....
Is het niet gebeurd....
sufos schreef: ↑31 mar 2023 14:47
Boswachterfan heeft niet altijd gelijk maar nu wel hoor, absoluut
Afgelopen woensdag begon ik trouwens met de verkenning van een zandweggetje bij Dongen. Daar ben ik al vaak langsgereden, waarbij ik me elke keer afvroeg of dat nou een leuk weggetje was. De inrit is aan de Vierbundersweg, tegenover het veld met zonnepanelen. Na een meter of 150 rijdt je langs water. Ik dacht dat het een sloot was, maar het blijkt de Donge te zijn, zo ontdekte ik net op Google Maps.
Inmiddels ben ik een ervaring rijker. En een illusie armer, want het stelde niet veel voor.
Maarre, de volgende keer zal ik m'n smartphone tegen de voorruit plakken en een videootje opnemen...
Of, makkelijker nog, ik zet ChatGPT wel aan het werk. Dan hoef ik de deur niet uit. Je merkt het verschil toch niet.
Deze keer zul je het moeten doen met een routebeschrijving van m'n tripje.
Mijn route startte bij de rotonde even ten noorden van Alphen. Vandaar ging het over de Schellestraat richting Landgoed de Hoevens, waar de Schellestraat overgaat in de (onverharde) Goorstraat, vervolgens in het Nieuwkersbaantje en daarna in de Nieuwkerk. Op de kruising na het Klooster Nieuwkerk ga je rechtsaf, de Aalsedijk op. Die gaat over in de Baarlesebaan, is een paar honderd meter verhard en wordt weer onverhard als je verder gaat, langs crossterrein
Het Crossbos. Aan het einde van de weg is asfalt, ga je rechtsaf (Egelsbroek), eerste links (Klein Bedaf) en dan de eerste onverharde weg rechts (heeft geen naam). Vervolgens de asfaltweg oversteken (rechts heet de weg 'het Voske' en links 'Groot Bedaf') en na een meter of 400 rechtsaf de zandweg op. Ook deze weg heeft geen naam, maar ligt in het verlengde van de Heikant. Na ruim 1 kilometer ga je linksaf, opnieuw een onverharde weg zonder naam die eindigt bij een asfaltweg die je zo recht mogelijk moet oversteken. Deze onverharde weg eindigt letterlijk op de grens tussen Nederland en België. Daar ga je scherp rechtsaf, de verharde weg op (Veldbraak). Vervolg deze weg tot aan de rotonde, van de rondweg van Baarle-Nassau. Hier sla je linksaf, op de eerstvolgende rotonde opnieuw linksaf en dan na 250m rechtsaf (Schaluinen). Deze weg volg je bijna 1 kilometer, totdat de asfaltweg een bijna haakse bocht naar rechts maakt. Ga hier niet rechtafs, maar rechtdoor, de onverharde weg op (Kastanjedreef). Daar waren de diepe sporen en de Volkswagen Amarok.
Aan het einde van deze weg is weer asfalt. Hier ga je links, richting Zondereigen (B). Onderweg kom je langs
de Dodendraad, een reconstructie van het hek onder hoogspanning dat de grens markeerde tussen (het neutrale) Nederland en (het bezette) België.
Rijd door tot het kruispunt midden in Zondereigen en sla hier rechtsaf. Na bijna 900 meter is er weer een kruispunt; ga hier rechtdoor, richting de grens. Vlak daarvoor is aan de linkerkant niks te zien, maar er ligt iets unieks: exclave N8. Dit is, buiten het Caribische deel van het Koninkrijk, het enige stukje Nederlands grondgebied dat volledig in het buitenland ligt. Exclave N8 is volledig omringd door België.
Maar omdat er toch niks te zien is, kun je net zo goed doorrijden. Zodra je de grens over bent heet de zandweg de Zwartvenbaan. Vanaf de grens is het zo'n 1,2 kilometer naar de verharde weg. En meteen ook het einde van m'n
greenlane-tripje.