Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Auto's voor lagere bedragen blijven altijd een gok . Echter neemt dat niet weg dat verkopers eerlijker zouden moeten zijn.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Klote situatie. En ook al heb je gelijk met bijvoorbeeld een onterechte APK, er is nog altijd een groot verschil in je gelijk hebben en je gelijk krijgen. Maar desalniettemin wens ik je veel succes met je eventuele acties.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
We hebben voldoende reserve's dus dat is absoluut geen probleem...*thomas* schreef: ↑20 dec 2021 19:25Eens... Hangt er natuurlijk ook altijd vanaf hoeveel je betaald hebt en dus wat marge hebt om herstellingen uit te voeren.boswachterfan schreef: ↑20 dec 2021 19:02 Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat er na een koop altijd "dingetjes" komen. Maar dit is wel wat gortig.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Hallo Rene,
Gisteren stond de jouwe nog als gereserveerd op hun website.
Ken het bedrijf niet.
Ben
Gisteren stond de jouwe nog als gereserveerd op hun website.
Ken het bedrijf niet.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Hij staat op meerdere verkoopsite's gereserveerd..
En volgens mij bestaan ze ook nog niet zo lang..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Update :
Auto is weer klaar....
Remmerij voor compleet vervangen , achter schoongemaakt en gesteld..
2 nieuwe schokbrekers achter en een nieuw wiellager linksvoor
Arbeidsloon en wat klein materiaal : 643 euro
Gereden kilometers sinds apk en deze reparatie's : net geen 500
Een wiellager die er aangaat in dat tijdsbestek kan ik nog wel accepteren maar de rest niet...
Intussen heb ik het APK rapport ook en zoals ik al aangaf staat daar alleen de stofhoes op : de garage waar we de boel in onderhoud hebben vind dat net als ik een slechte zaak.
Rekening is betaald ( heb een goede verstandhouding met de monteur zeer belangrijk ) en doorgestuurd naar de verkoper..
Oude onderdelen worden bewaard dus als daar naar gevraagd word kunnen ze die zien..
Word vervolgd.
Edit : ook een negatieve recensie geschreven over het keuringsstation ( Sep Autoservice te Hengelo ) via google..
Auto is weer klaar....
Remmerij voor compleet vervangen , achter schoongemaakt en gesteld..
2 nieuwe schokbrekers achter en een nieuw wiellager linksvoor
Arbeidsloon en wat klein materiaal : 643 euro
Gereden kilometers sinds apk en deze reparatie's : net geen 500
Een wiellager die er aangaat in dat tijdsbestek kan ik nog wel accepteren maar de rest niet...
Intussen heb ik het APK rapport ook en zoals ik al aangaf staat daar alleen de stofhoes op : de garage waar we de boel in onderhoud hebben vind dat net als ik een slechte zaak.
Rekening is betaald ( heb een goede verstandhouding met de monteur zeer belangrijk ) en doorgestuurd naar de verkoper..
Oude onderdelen worden bewaard dus als daar naar gevraagd word kunnen ze die zien..
Word vervolgd.
Edit : ook een negatieve recensie geschreven over het keuringsstation ( Sep Autoservice te Hengelo ) via google..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
indiase ballon remleiding vervangen met staalomvlochten leiding, en 2 bakwielen vervangen waardoor de 1-2-3 dichter bij de 4 komt en daarmee het gat tussen 3 en 4 verkleint.
wachtend op de opnieuw ingespaakte voorwiel met remschijf...
wachtend op de opnieuw ingespaakte voorwiel met remschijf...
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Hallo,
Na het horen van geschaaf van ijzer op ijzer bij het achteruitrijden en remmen, dat bij warme remmen en vooruit rijden niet te horen viel, de remblokken voor laten vervangen door Auto Kuilder in Enschede (Ex Subarudealer).
Prijsje van nog geen 120 Euro.
Het was me te koud om er buiten onder te liggen......
Alles nu top in orde.
Ben
Na het horen van geschaaf van ijzer op ijzer bij het achteruitrijden en remmen, dat bij warme remmen en vooruit rijden niet te horen viel, de remblokken voor laten vervangen door Auto Kuilder in Enschede (Ex Subarudealer).
Prijsje van nog geen 120 Euro.
Het was me te koud om er buiten onder te liggen......
Alles nu top in orde.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Toch snap ik je geklaag niet goed Rene.
Ja geld uitgeven aan een auto is nooit leuk.Het blijft een noodzakelijk kwaad.
Anders gaat je auto op den duur toch stuk.
Maar je koopt een gebakje van 1500 en dan verwacht je een volkomen fris rijdende auto?????
Voor die prijs calculeer je toch in ,dat er wat kosten bij zitten.
Lekke shocks had je kunnen zien of voelen
Een wiellager oke ze zullen er wel wat Teflon ingespoten hebben rij je een weekje geruisloos netjes nee dat niet(aanname he)
en de remmen niet jofel maar wel door de apk dan is het toch oke.
Wellicht gegokt op geen steekproef.
Nu dus weer een nette auto voor 2100€.
daar koopt je bijjna nog geen motorfiets voor.
Ja geld uitgeven aan een auto is nooit leuk.Het blijft een noodzakelijk kwaad.
Anders gaat je auto op den duur toch stuk.
Maar je koopt een gebakje van 1500 en dan verwacht je een volkomen fris rijdende auto?????
Voor die prijs calculeer je toch in ,dat er wat kosten bij zitten.
Lekke shocks had je kunnen zien of voelen
Een wiellager oke ze zullen er wel wat Teflon ingespoten hebben rij je een weekje geruisloos netjes nee dat niet(aanname he)
en de remmen niet jofel maar wel door de apk dan is het toch oke.
Wellicht gegokt op geen steekproef.
Nu dus weer een nette auto voor 2100€.
daar koopt je bijjna nog geen motorfiets voor.
Aju propje
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Mijn suzuki gsx600f heb ik voor 700 euro gekocht en rij er nog steeds op daar ook al wat aan verspijkerd intussen
Wat de Justy aangaat : ik weet inmiddels dat automotive enkel auto's koopt , poetst en verkoopt...dus geen onderhoud en APK.
Die zeggen dat de APK een momentopname is....tot zover waar maar de gebreken die nu zijn gerepareerd waren absoluut afkeur..de remmen waren in '17 zelfs al een aandachtspunt op het keuringsrapport.
Een lager die 500km na de keuring de geest geeft kan ik nog wel accepteren..de rest is gewoon nalatigheid geweest van de keurmeester.
Die bel ik morgen op en confronteer 'm er mee..en als hij de oude onderdelen wil zien dan kan dat want heb ze bewaart..
Wat de Justy aangaat : ik weet inmiddels dat automotive enkel auto's koopt , poetst en verkoopt...dus geen onderhoud en APK.
Die zeggen dat de APK een momentopname is....tot zover waar maar de gebreken die nu zijn gerepareerd waren absoluut afkeur..de remmen waren in '17 zelfs al een aandachtspunt op het keuringsrapport.
Een lager die 500km na de keuring de geest geeft kan ik nog wel accepteren..de rest is gewoon nalatigheid geweest van de keurmeester.
Die bel ik morgen op en confronteer 'm er mee..en als hij de oude onderdelen wil zien dan kan dat want heb ze bewaart..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Hier een Honda Revere ik meen dat ik er 550 voor heb betaald.
Maar dit zijn dan ook geen motoren dit is puur een vervoersmiddel.
Maar dit zijn dan ook geen motoren dit is puur een vervoersmiddel.
Aju propje
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Vanmorgen contact gehad met de keurmeester :
Zegt zich niet te herkennen in de gebreken van de auto..gaat een wellus/nietus spelletje worden en daar heb ik geen zin in.
Is aan het RDW nu hoe die er mee om gaat want ik vind het een slechte zaak wat hier gebeurt.
Auto is nu technisch in orde dus tot zover vind ik het wel best..
Ben wel zoekende naar 14inch (4x100 ET40 54,1 naafgat) lichtmetalen velgen voor de Justy..
Staat nu op 15inch met voor 4seizoenen bandjes en achter zomer : allemaal in de zelfde maat maar er ligt een 14inch reservewiel achterin en dat vind ik niet zo handig...omtrekverschillen veel te groot.
Bovendien ziet het er niet uit met bandjes van 185 breed....
Zegt zich niet te herkennen in de gebreken van de auto..gaat een wellus/nietus spelletje worden en daar heb ik geen zin in.
Is aan het RDW nu hoe die er mee om gaat want ik vind het een slechte zaak wat hier gebeurt.
Auto is nu technisch in orde dus tot zover vind ik het wel best..
Ben wel zoekende naar 14inch (4x100 ET40 54,1 naafgat) lichtmetalen velgen voor de Justy..
Staat nu op 15inch met voor 4seizoenen bandjes en achter zomer : allemaal in de zelfde maat maar er ligt een 14inch reservewiel achterin en dat vind ik niet zo handig...omtrekverschillen veel te groot.
Bovendien ziet het er niet uit met bandjes van 185 breed....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ineens deed spontaan de ruitenwisser sproeier het niet meer, maar een paar dagen ervoor nog wel...
Kom je natuurlijk pas achter op een rijksweg langs een kanaal van 15km lang waar flink gestrooid is.
Koplamp sproeier werkte wel gewoon, dus tactisch bij ~20km/u rond de rotonde genoeg vloeistof van de koplamp sproeier over de motorkap heen tegen de voorruit
Maar goed, ben erachter wat het probleem was...:
Erg vreemd, meerdere scheuren, terwijl de rest nog perfect gaaf is.
Vloeistof is -22c, dus vorst lijkt mij ook hoogst onwaarschijnlijk.
Mogelijk dat er vorst op de sproeikoppen zat en de druk het slangetje op de zwakste plaats heeft laten ploffen...
Maar goed, weer gerepareerd, had nog een stuk liggen in de garage!
Kom je natuurlijk pas achter op een rijksweg langs een kanaal van 15km lang waar flink gestrooid is.
Koplamp sproeier werkte wel gewoon, dus tactisch bij ~20km/u rond de rotonde genoeg vloeistof van de koplamp sproeier over de motorkap heen tegen de voorruit
Maar goed, ben erachter wat het probleem was...:
Erg vreemd, meerdere scheuren, terwijl de rest nog perfect gaaf is.
Vloeistof is -22c, dus vorst lijkt mij ook hoogst onwaarschijnlijk.
Mogelijk dat er vorst op de sproeikoppen zat en de druk het slangetje op de zwakste plaats heeft laten ploffen...
Maar goed, weer gerepareerd, had nog een stuk liggen in de garage!
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Hier ook een" raar" probleem
Heb de auto gewassen, en olie ververdt( vorige week)
Hij staat nu sinds 20 December in de garage.
Vanmorgen wilde ik starten......
Startmotor gaat rond, lijkt net of hij de zuigers niet mee neemt. ( om het te verwoorden he )
Dacht de accu.
Gaf 12,4V aan.
Aan de lader gezet.
Net nog een keer geprobeerd.
Zelfde verhaal.
Uiteindelijk sloeg hij aan. Veel rook.
Daarna nog paar keer gestart, niets meer aan de hand.
Stukje gereden , gaat prima.
Thuis gekomen , uitgezet.
Weer gestart , slaat gelijk aan.
Iemand een idee?
Heb de auto gewassen, en olie ververdt( vorige week)
Hij staat nu sinds 20 December in de garage.
Vanmorgen wilde ik starten......
Startmotor gaat rond, lijkt net of hij de zuigers niet mee neemt. ( om het te verwoorden he )
Dacht de accu.
Gaf 12,4V aan.
Aan de lader gezet.
Net nog een keer geprobeerd.
Zelfde verhaal.
Uiteindelijk sloeg hij aan. Veel rook.
Daarna nog paar keer gestart, niets meer aan de hand.
Stukje gereden , gaat prima.
Thuis gekomen , uitgezet.
Weer gestart , slaat gelijk aan.
Iemand een idee?
- boswachterfan
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Wel een open deur, maar, oliepeil ok? Niet per ongeluk teveel?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Brandstofdruk teruggelopen tijdens het stil staan!?
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Oliepeil gedurende deze stilstaande week steeds gecontroleerd, en waar nodig, nog wat bijgevuld...
Motortje heeft inmiddels 148.000 gelopen.
Heb er wel , vol synthetische olie ingedaan , voor de 1e keer.
Motortje wat extra verwennen.
Vorige olie zat er 11.000 km in..
Brandstofdruk....
Geen idee.
Bedankt voor het mee denken mannen.
Motortje heeft inmiddels 148.000 gelopen.
Heb er wel , vol synthetische olie ingedaan , voor de 1e keer.
Motortje wat extra verwennen.
Vorige olie zat er 11.000 km in..
Brandstofdruk....
Geen idee.
Bedankt voor het mee denken mannen.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Had de motor na de verversing wel gelopen? (altijd doen, met name even ter controle dat er geen lekkages zijn)
En had je het filter vooraf netjes gevuld?
En had je het filter vooraf netjes gevuld?
"I feel Legacy"
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Heb je de accu losgekoppeld?Subarufan schreef: ↑27 dec 2021 17:12 Hier ook een" raar" probleem
Heb de auto gewassen, en olie ververdt( vorige week)
Hij staat nu sinds 20 December in de garage.
Vanmorgen wilde ik starten......
Startmotor gaat rond, lijkt net of hij de zuigers niet mee neemt. ( om het te verwoorden he )
Dacht de accu.
Gaf 12,4V aan.
Aan de lader gezet.
Net nog een keer geprobeerd.
Zelfde verhaal.
Uiteindelijk sloeg hij aan. Veel rook.
Daarna nog paar keer gestart, niets meer aan de hand.
Stukje gereden , gaat prima.
Thuis gekomen , uitgezet.
Weer gestart , slaat gelijk aan.
Iemand een idee?
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Accu polen zijn laatste 2 weken niet los geweest.
M.a.w. ik heb nog gereden voor deze " stoting" optrad.
M.a.w. ik heb nog gereden voor deze " stoting" optrad.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Dat hij de zuigers niet meeneemt, bedoel je dan dat de startermotor als een dolle rondgaat?
Tandwieltje op de startermotor vast op het asje de eerste paar keer (Ingedroogd vet) en erna ineens losgeschoten weer werkend.
Toevallig nat weg gezet met vorst?
Of bedoel je bijna geen weerstand maar definitief wel een krukas die rondging.
In dat geval, waarschijnlijk alle olie eruit gelopen, en lege pomp (lege nieuwe filter)
Geen olie tussen de zuigerveren en cylinderwanden, dus geen compressie...
Hoop dat je niets gesloopt hebt, metaal op metaal is niet zo goed voor motoren.
Tandwieltje op de startermotor vast op het asje de eerste paar keer (Ingedroogd vet) en erna ineens losgeschoten weer werkend.
Toevallig nat weg gezet met vorst?
Of bedoel je bijna geen weerstand maar definitief wel een krukas die rondging.
In dat geval, waarschijnlijk alle olie eruit gelopen, en lege pomp (lege nieuwe filter)
Geen olie tussen de zuigerveren en cylinderwanden, dus geen compressie...
Hoop dat je niets gesloopt hebt, metaal op metaal is niet zo goed voor motoren.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Gebeurt dat nu echt zo snel wanneer mensen hun filtertjes niet vullen? Wil niet weten hoeveel garages die procudere niet volgen...
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Als je de auto erna 7 dagen niet start, ja... Vooral als je hem warm afgetapt hebt.
Als hij lang genoeg stil staat zakt alle olie naar de karter. - is niet zo erg, er blijft altijd wel een filmlaag achter.
Maar vervolgens ga je proberen te starten met een leeg filter, dus heb je kortstondig helemaal geen smering meer om de tijd tussen het wegschrapen van de filmlaag en opnieuw aanvoeren van verse olie te overbruggen.
De zuigerveren krijgen smering van het ronddraaien van de krukas, en die krijgt zijn olie weer direct via kanaaltjes op de lagerschalen.
Er word aangeraden om met subaru's die langere tijd stilstaan (En vooral de JDM modellen zelfs na een oliewissel) even de krukas of nokkenas posititie sensor stekker eraf te halen zodat hij niet kan starten, totdat je oliepomp weer geprimed is.
Persoonlijk doe ik het eigenlijk ook nooit (Afvullen van filter, of even "Droog" de motor rondzwengelen). Maar ik start wel altijd de auto vrijwel direct erna.
Als hij lang genoeg stil staat zakt alle olie naar de karter. - is niet zo erg, er blijft altijd wel een filmlaag achter.
Maar vervolgens ga je proberen te starten met een leeg filter, dus heb je kortstondig helemaal geen smering meer om de tijd tussen het wegschrapen van de filmlaag en opnieuw aanvoeren van verse olie te overbruggen.
De zuigerveren krijgen smering van het ronddraaien van de krukas, en die krijgt zijn olie weer direct via kanaaltjes op de lagerschalen.
Er word aangeraden om met subaru's die langere tijd stilstaan (En vooral de JDM modellen zelfs na een oliewissel) even de krukas of nokkenas posititie sensor stekker eraf te halen zodat hij niet kan starten, totdat je oliepomp weer geprimed is.
Persoonlijk doe ik het eigenlijk ook nooit (Afvullen van filter, of even "Droog" de motor rondzwengelen). Maar ik start wel altijd de auto vrijwel direct erna.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Wij deden dat in de garage alleen bij echt grote filters(vaak diesel)...Subaru filters...kleinere filters bestaan er haast niet,het olielampje is al zo goed als uit voordat de motor is aangeslagen.
Ik herken de de symptomen wel,ik heb het ook twee keer gehad,starten en het gevoel hebben dat de bougies eruit zijn gehaald(een geen compressie gevoel)
De auto stond toen 2x met de neus schuin naar beneden vandaar dat ik zelf aan de brandstof dacht.(Subarufan had het tenslotte over rook na het aanslaan)
@Subarufan; Ik zou me geen zorgen maken.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb de olie afgetapt met een warme motor.
Daarna de auto 1 nacht laten staan ,zodat alle olie eruit kon lopen.
De volgende ochtend ,oude filter verwijderd ,nieuw filter gevuld met olie gemonteerd.
Olie gevuld, steeds even gewacht, zodat olie goed kon zakken. Toen hjj op peil stond , auto gestart , garage uit gereden , gestopt, auto gewassen , weer gestart , en in de garage gezet.
Daarna dus een week stilgestaan, waarbij het inderdaad is gaan vriezen.
Het starten klonk inderdaad , of er geen compressie was..( " of er geen bougies inzaten")
Verdacht dus eerst de accu(2017)
Zal hem zo eens starten, staat nu dus 1 nacht stil.
Ik heb de olie afgetapt met een warme motor.
Daarna de auto 1 nacht laten staan ,zodat alle olie eruit kon lopen.
De volgende ochtend ,oude filter verwijderd ,nieuw filter gevuld met olie gemonteerd.
Olie gevuld, steeds even gewacht, zodat olie goed kon zakken. Toen hjj op peil stond , auto gestart , garage uit gereden , gestopt, auto gewassen , weer gestart , en in de garage gezet.
Daarna dus een week stilgestaan, waarbij het inderdaad is gaan vriezen.
Het starten klonk inderdaad , of er geen compressie was..( " of er geen bougies inzaten")
Verdacht dus eerst de accu(2017)
Zal hem zo eens starten, staat nu dus 1 nacht stil.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Zal wel ergens een vocht-gerelateerd probleem zijn. Niet teveel zorgen maken.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Bedankt Thomas.!
Daar ga ik dan ook maar van uit.
Rare gewaarwording
Daar ga ik dan ook maar van uit.
Rare gewaarwording
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Volgende keer eerst een ritje met de wagen doen na het wassen (km of 10-15 minstens) en je hoeft de olie echt geen nacht te laten uitlekken. Tenzij je aftapplug op het allerlaagste punt van je carterpan zit, is dat zinloos.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik had die vrijdag geen tijd om het af te maken.
Normaliter laat ik hem geen nacht staan hoor.
Kwam nu uit mijn werk, dus olie goed warm.
Tip van het wassen , ga ik onthouden.
Auto net gestart, geen problemen meer.
Normaliter laat ik hem geen nacht staan hoor.
Kwam nu uit mijn werk, dus olie goed warm.
Tip van het wassen , ga ik onthouden.
Auto net gestart, geen problemen meer.
- boswachterfan
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Voor wat het waard is: Mijn motorfiets is bomvrij, heeft inmiddels meer dan een kwart miljoen km's erop. Maar wat je niet moet doen, is hem koud starten en na kort draaien weer stilzetten. Dan kan hij zomaar vertikken om weer te starten. Verzopen. Wellicht is het zoiets geweest. Bij mij vorige Forester had ik het idee dat hij erg rijk draaide, na de koude start en i.h.a. De olie meurde ook altijd naar benzine bij het aftappen. Bij mijn huidige boswachter is dat veel minder.
Ik ben ook zo'n neuroot die het filter vult Of het werkelijk wat uitmaakt....
Ik ben ook zo'n neuroot die het filter vult Of het werkelijk wat uitmaakt....
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik