Te koop op marktplaats enz

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1277
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Dakkoffer, wel leuk, maar iets te duur vind ik.


https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... rijs-groot
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Is dat een originele Subaru dakkoffer?

Wel bijzonder, trouwens: 13 foto's plaatsen bij een advertentie voor een dakkoffer. :)
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1277
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Volgens de adverteerder wel. Een paar nieuwe veren lijkt me ook niet overbodig trouwens :roll:
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door quikfit »

Raph schreef: 20 nov 2021 20:55 Wel bijzonder, trouwens: 13 foto's plaatsen bij een advertentie voor een dakkoffer. :)
De meeste mensen maken te weinig duidelijke foto's.
Dit zijn gewoon 13 slechte foto's...over slecht gesproken...een paar verse schokbrekers met veren had geen kwaad gekund,wie gaat er in godsnaam zo op vakantie.(foto 5) :roll:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

quikfit schreef: 20 nov 2021 22:09...een paar verse schokbrekers met veren had geen kwaad gekund,wie gaat er in godsnaam zo op vakantie.(foto 5) :roll:
Afbeelding
Dat kun je wel zeggen, ja...
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door forbert »

Allemaal gelukt, toch! Al had ik de kogeldruk ietwat anders gedaan.
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
jakkerma
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 apr 2016 08:49

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door jakkerma »

Het zijn gewoon vakantie kiekjes..
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1277
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Dat meen je niet :mrgreen:
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

En toch vind ik het leuk. De verkoper is een enthousiast persoon die zijn enthousiasme graag wil delen. Niks mis mee, toch?
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1277
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Dit keer geen MP maar BVA. Een Legacy 3.0R uit Zwitserland en een "vrij unieke" step. Sla je slag!

https://www.bva-auctions.com/nl/search? ... &page=1&f=
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Dat is een Spec B, en die zijn zeldzaam!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2406
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Die Subaru step ook, waarschijnlijk. :lol:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef: 22 nov 2021 18:26 Dat is een Spec B, en die zijn zeldzaam!
Zie je het aan de voorbumper en de voetrust?
Of zijn er nog andere giveaways?
Optisch is het fraai, vooral die zwarte grille. Maar een Spec B heeft toch een gaasgrille?
En vanbinnen komt alles me héél vertrouwd over. :)

Wat me wel zorgen baart is dat de auto begin december vorig jaar in Nederland op kenteken is gezet en dat-ie sinds eind mei in bezit is van een handelaar. En die heeft 'm inmiddels een half jaar in z'n voorraad. Wat is er aan de hand met deze auto?

Voor het huidige bod van 3100 euro kun je wel een gokje wagen. Daar komt nog 900 euro aan kosten bij.
Ik ben benieuwd wat het hoogste bod wordt. En of die handelaar daarmee akkoord gaat...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Ik krijg hem niet meer in beeld?

Maar de aluminium pedalen en de bumper zijn inderdaad al voldoende aanwijzing.
De grille is standaard hetzelfde. De honingraat variant zoals op mijn auto is een OEM accessoire

Ik vond de auto juist wat verprutst met de zwarte grille, wielen en ramen. Geblindeerde ramen vind ik doorgaans wel mooi, maar op dit exemplaar vond ik het ietwat te donker allemaal.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door quikfit »

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1277
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

De veiling was eerder afgelopen dan ik had verwacht. Als "winnaar" is het altijd nog de vraag of je bod wordt gegund door de verkopende partij.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

sufos schreef: 22 nov 2021 21:32 De veiling was eerder afgelopen dan ik had verwacht. Als "winnaar" is het altijd nog de vraag of je bod wordt gegund door de verkopende partij.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Een opbrengst van 3600 euro voor de verkoper vind ik best laag voor deze auto, zelfs met een paar verborgen gebreken...
Gebruikersavatar
Herzog Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 nov 2021 19:16

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Herzog Jan »

Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1277
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Leuke auto maar die prijs :shock:
Ik vraag me dan echt af: wie koopt zoiets voor dát geld?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Herzog Jan schreef: 23 nov 2021 21:34 Duurste Gen IV 3.0R op dit moment:
https://www.autoweek.nl/occasions/subar ... oungtimer/
Holy cow! Het is een prachtige auto en hij heeft een lage kilometerstand. Maar bijna 17 mille... zo'n hoge prijs voor een Gen IV Legacy heb ik inderdaad niet eerder gezien.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2406
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Worden allemaal ondernemersauto's, denk ik. Ik zit niet zo in die materie, maar ik vermoed dat een paar duizend meer of minder dan niet uitmaakt.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Herzog Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 nov 2021 19:16

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Herzog Jan »

sufos schreef: 22 nov 2021 21:32 De veiling was eerder afgelopen dan ik had verwacht. Als "winnaar" is het altijd nog de vraag of je bod wordt gegund door de verkopende partij.
Schijnbaar niet, want staat weer gewoon op MP:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Herzog Jan schreef: 27 nov 2021 07:21
sufos schreef: 22 nov 2021 21:32 De veiling was eerder afgelopen dan ik had verwacht. Als "winnaar" is het altijd nog de vraag of je bod wordt gegund door de verkopende partij.
Schijnbaar niet, want staat weer gewoon op MP:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... ousPage=lr
En inmiddels heeft de nieuwe eigenaar zich gemeld op SCN.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

SP-Boxer schreef: 13 dec 2021 10:54 En inmiddels heeft de nieuwe eigenaar zich gemeld op SCN.
Oh nee... Ik vind het meestal prima wat iedereen met zijn/haar wagen doet, maar een originele specB op die manier gaan 'aanpassen'... Koop dan een Outback. Ik weet dat Raph ook wat zaken aan zijn legacy heeft veranderd, maar dat bleef allemaal redelijk omkeerbaar.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

*thomas* schreef: 13 dec 2021 15:40Ik weet dat Raph ook wat zaken aan zijn legacy heeft veranderd, maar dat bleef allemaal redelijk omkeerbaar.
Heb ik iets aangepast? Ben me van geen kwaad bewust. :)
Of doel je op de banden, die een maatje groter zijn?
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

Raph schreef: 13 dec 2021 17:54 Of doel je op de banden, die een maatje groter zijn?
Ik dacht dat je intussen ook je wagen wat had verhoogd ;). Niet dus (oef :okeee: ). Zonder gekheid: ieder is vrij om te doen wat hij/zij wil, maar soms...
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Nee, uiteindelijk heb ik er van afgezien om m'n Legacy te verhogen. En daar heb ik geen moment spijt van gehad. De 'upgrade' van 215/45/R17 naar 215/55/R17 leverde trouwens ook hoogtewinst op, van 4,3/2=2,15 centimeter maar liefst! Maar nog belangrijker: een veel comfortabeler rijgedrag. En bovendien als bonus beter gevulde wielkasten.

Vorige week zijn in Volkel nieuwe banden gemonteerd. De oude set heeft het 43.300 kilometer volgehouden. Ik was erg te spreken over de Sava Intensa UHP, maar heb besloten om over te stappen op vierseizoensbanden. Van dezelfde, grotere maat. Vredestein Quatrac Pro dit keer. Ik ben benieuwd hoe deze gaan bevallen.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

Houd me zeker op de hoogte. Heb zelf de quatrac 2, 3 en 5 gereden, maar was over de 5 minder te spreken. Sindsdien overgeschakeld op continental.

Goede keuze om geen Outback vering te monteren. De Legacy rijdt zo lekker met originele vering dat ik het zonde vind om dat gevoel te verpesten met Outback componenten.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

*thomas* schreef: 13 dec 2021 15:40
SP-Boxer schreef: 13 dec 2021 10:54 En inmiddels heeft de nieuwe eigenaar zich gemeld op SCN.
Oh nee... Ik vind het meestal prima wat iedereen met zijn/haar wagen doet, maar een originele specB op die manier gaan 'aanpassen'... Koop dan een Outback. Ik weet dat Raph ook wat zaken aan zijn legacy heeft veranderd, maar dat bleef allemaal redelijk omkeerbaar.
Tsja, maar eens kijken wat hij gaat doen. Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten, maar ik denk dat de eigenaar geen benul heeft gehad van wat hij kocht.
Als het een 3.0R Outback was geweest, dan had hij hem waarschijnlijk ook gekocht.



@Raph: 43k km is niet heel veel op een 4wd, of rijd ik zo beschaafd? Wellicht vreet de 3.0 iets meer banden, daar rijd ik niet genoeg voor waarschijnlijk, maar ik ben gewend zo'n 60-90k km met een nieuwe set te doen.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef: 14 dec 2021 08:06@Raph: 43k km is niet heel veel op een 4wd, of rijd ik zo beschaafd? Wellicht vreet de 3.0 iets meer banden, daar rijd ik niet genoeg voor waarschijnlijk, maar ik ben gewend zo'n 60-90k km met een nieuwe set te doen.
Ik heb geen idee hoe beschaafd jij rijdt. :)
Zelf ben ik best tevreden met meer dan 43k km op een set banden van €71,50 per stuk. Kan iedereen de Sava Intensa UHP aanbevelen, ook voor wat betreft de rij-eigenschappen. Ik heb er trouwens behoorlijk veel mee gereden op gravelwegen, karresporen en bospaadjes in Nederland, Polen, de Baltische staten, Scandinavië en Slovenië; maakt dat heel veel uit voor wat betreft de slijtage?
Plaats reactie