Hier (Noorwegen) gaat er bijna jaarlijks een vers setje van 4 onder...en dan rij ik 6 maanden per jaar op spijkerbanden.
Ik moet wel bekennen dat ik een stevige rijstijl heb en ze vervang bij zo'n 2mm.
Offroad zal dan inderdaad wel uitmaken.
En voor de prijs mag je inderdaad niet klagen, al zal ik zelf toch altijd voor een A-merk kiezen.
Voor ca. €500,- heb ik na aanschaf van de Spec B een nieuwe set 18” Bridgestone Potenza’s gekocht en omleggen kan ik zelf. Met die set verwacht ik minimaal 70k te doen, tenzij ze voor die tijd uitgedroogd zijn. In verhouding ben je dan niet meer kwijt
Hallo Boswachterfan,
Top 197 en en 9,7 op 100.
ESP?????
Donker grijs.
Alleen op afspraak???
Erg zorgvuldig bedrijf...... ben benieuwd wat er nog meer niet klopt.
Zou je hier iets aan kunnen doen als je deze auto onder deze condities koopt?
Ik had het er gisteren nog met mijn beste kameraad over (auto- en motorliefhebber in hart en nieren) en we stelden ons beide de vraag wat nu de meerwaarde is van voertuigen met 'unieke' lage kilometerstanden...
En dan ook nog te bedenken dat deze auto al 3 jaar oud was toen deze op kenteken gezet werd.
Neemt niet weg dat het hoe dan ook een lekker complete auto is. Leer, open dak, stoelverwarming, navigatie, zelfs de parkeersensoren voor zitten er op. Dit is een full options auto en dan ook nog eens met handbak, meestal waren dit automaten. Kortom, best zeldzaam en als ik op zoek zou zijn, dan zou het mij heel goed passen. De km-stand is dan hooguit een extra bijkomend voordeel.
Tsja, de prijs is hoog, maar wat is er tegenwoordig niet duur? De gekte vanuit de US is deze kant op overgewaaid denk ik. (al geloof ik dat je hier bij de dealer nog wel een nieuwe auto voor de adviesprijs kunt kopen, terwijl je in de US gewoon meer mag aftikken)
Leuke vondst, maar dit zijn toch geen normale prijzen meer...
ik had mijn 2004 Leggy IV 2.0R wagon met 128kkm gekocht voor dezelfde prijs in 2014 en voor dezelfde prijs verkocht (ingeruild) in 2015 met 132kkm voor mn huidige outback...
Gisteren een "Klokje Rond" zitten kijken. Een Peus 206 met 5.4 ton. 1e eigenaar. De eerste riem draaide er nog in. De man reed nooit harder dan 95. Het kan dus lang goed gaan als je een nette chauffeur bent.
Hilko73 schreef: ↑09 feb 2022 00:04
Goh, de riem van die Legacy heeft een interval van 10 jaar... Is dat 3 jaar op de gok, of heeft een 2 liter echt een groter interval?
7 jaar of 105 000km (in de USA vreemd genoeg 7 jaar of 105 000 miles = 165 000km).
Langer is op de gok, zeker bij de recente DOHC motoren.
Ws omdat in de US of A niet hard gereden mag worden, waardoor de belasting minder is. Vermoed ik.
Ik kwam er bij toeval achter dat de handbak versie van de mijne geleiders heeft zodat de riem niet kan verspringen op de poelies bij lastwisseling. De automaat heeft ze niet. Door de automaat krijg je kennelijk nooit die harde toerental wisselingen.