Te koop op marktplaats enz

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Kijk. Dit zijn de advertenties waar ik van houd. Lekker enthousiast.

https://link.marktplaats.nl/m1710702647

Als het een handbak was geweest, was ik gaan kijken, denk ik. Alleen die rode remklauwen..... :(
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

$_86 (1).jpeg
Die remklauwen in het rood is ook zeker niet mijn ding. Velgen vind ik ook heel matig staan onder een Forester. Verder natuurlijk wel een mooie en goed onderhouden auto.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Met zulke velgen moet je schijven hebben die de velg helemaal vullen. Geen antiquarische remtrommels. :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

De firma die onlangs zo'n mooie 2.5 XT boswachter als "bijvangst" had, heeft weer wat staan. Een fraaie Outback met 6-pitter

https://voorraad.hcoops-youngtimer.nl/o ... l;pid=true
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

Zwart leer in een pre-facelift Outback is een zeldzaamheid! Mooie spot.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Tjemig. Dat je zoiets weet.... :okeee:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Sterker nog een zwart interieur is hier niet leverbaar geweest in de 3.0R Outback.
Dat doet wel vermoeden dat het dus een import betreft.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Zij importeren kennelijk uit Zwitserland.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

SP-Boxer schreef:Sterker nog een zwart interieur is hier niet leverbaar geweest in de 3.0R Outback.
Dat doet wel vermoeden dat het dus een import betreft.
Speciale bestelling? Ik heb zelf maar 1x een Outback gezien (pre facelift) met leer. Dat was een 2.5.

Kan natuurlijk ook door een liefhebber zijn overgezet vanuit een schadewagen... Maar bij een Legacy/Outback veel werk.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Ik heb geen idee of speciale bestelling hier mogelijk was. Deze combi stond niet in de folder in ieder geval.
De 2.5 was wel gewoon met leer te bestellen in die tijd., maar ik weet eigenlijk niet of dat veel gebeurde. Mijn focus ligt niet zo bij de Outback.
Bij de Legacy zag je veelvuldig 2.5 uitvoeringen met (zwart) leer. Mijn vorige was ook zo uitgevoerd.

Overzetten zou inderdaad ook kunnen, maar het zijn wel Outback stoelen en geen Legacy stoelen, dus dat verkleind de markt. Tevens zou het dan heel secuur gedaan zijn, want tapijt, kofferbak bekleding, kunststof kappen en zelfs de afwerklijsten van de middenconsole (die bij een 3.0R met beige interieur een soort marmer look hebben)
Bij nogmaals inspecteren van de foto's wordt het nog vreemder in mijn ogen, want het leer op de stoelen lijkt me niet origineel. Origineel is namelijk geperforeerd in het midden van de stoelen en banken. Je zou dus denken dat er nieuw beklede stoelen in zijn gegaan, maar dat verklaard nog niet waarom alle overige details ook zwart zijn...
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

De Outback heeft geen geperforeerd leer (de Legacy wel). Er zijn maar drie (logische) verklaring:

- import
- overgezet uit een donor (alles overgezet)
- speciale bestelling

Ik weet nog dat enkele jaren terug de Forester (SJ zeker?) niet leverbaar was in de benelux met cognac kleur interieur, maar de in de brochure stond het wel EN één van de demo wagens voor de pers was een witte met cognac interieur met Belgisch kenteken.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef:De firma die onlangs zo'n mooie 2.5 XT boswachter als "bijvangst" had, heeft weer wat staan. Een fraaie Outback met 6-pitter

https://voorraad.hcoops-youngtimer.nl/o ... l;pid=true
Prachtauto. Maar behoorlijk aan de prijs. In Duitsland, even onder Frankfurt am Main, staat momenteel een exemplaar te koop van 2008 met net een ton op de klok voor 'maar' 11.000 euro: https://www.autoscout24.nl/aanbod/subar ... f2d0372367
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Raph schreef:
boswachterfan schreef:De firma die onlangs zo'n mooie 2.5 XT boswachter als "bijvangst" had, heeft weer wat staan. Een fraaie Outback met 6-pitter

https://voorraad.hcoops-youngtimer.nl/o ... l;pid=true
Prachtauto. Maar behoorlijk aan de prijs. In Duitsland, even onder Frankfurt am Main, staat momenteel een exemplaar te koop uit 2008 met net een ton op de klok voor 'maar' 11.000 euro: https://www.autoscout24.nl/aanbod/subar ... f2d0372367
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Ik zit ook regelmatig op de Duitse websites te kijken. Maar ik heb altijd die Autobahnen in gedachten waar je toch nog vaak vol gas kunt draaien. En dat doen die Duitsers ook. Gelijk hebben ze. Ik heb maar het idee dat die auto's toch wat meer lijden dan bij ons. Vraag me af of je er beter mee af bent. Natuurlijk, 100k kleine stukjes in de stad is ook niet goed, maar toch.......
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door subfan »

Hallo,

Door de langere stukken per rit zal de motor meer warme kilometers gedraaid hebben, dus minder heftig.
De andere kant: vrijuit rijden is nog maar weinig mogelijk in D.
OOk al mag je, er zit ook steeds meer verkeer op de weg plus dat daar ook het nieuwe rijden zijn intro gedaan heeft xxxxx!

Prijsverschil met NL is minder groot tot totaal niet bij Subaru. Bij de jongere kun je nog wat verdienen.
Bij mijn 2013 93000 km was het verschil nihil.
Daarom toch maar in NL gekocht.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Ik denk dat het heel erg aan het type auto ligt.
Een Outback is nu niet bepaald een model dat uitnodigt tot het stevige scheurwerk. Ook niet met de 3.0R in combinatie met de automaat.
Zo'n auto loopt fluitend 230 en als ik in Duitsland ben zie ik maar héél weinig mensen die boven de 200 uit komen.

Al zou de auto zeer regelmatig de 200 hebben gezien, dan moet hij dat nog zonder overdreven slijtage gedaan kunnen hebben. Daarnaast is de gemiddelde Duitser zuiniger op zijn auto dan de gemiddelde Nederlander. Kortom, ik zou het met deze auto best aandurven :-)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Mrdjc »

Ik denk dat de TUV regelgeving er daar ook voor wat extra "rust" zorgt in dat er alleen maar fatsoenlijk gekeurd spul gebruikt word ipv hookie fookie troep uit china met CE keuring (China export)

In Duitsland zijn ze in ieder geval strenger over het gene dat je aan je auto monteert dan in Nederland. En dan doel ik met name aan vervangende onderdelen tijdens regulier onderhoud.
Geef mij maar een auto met 200.000km op de klok uit Duitsland uit het Ruhrgebied ipv een nederlandse met 80.000 op de klok uit Nederland.
Denk dat die duitse veel meer "Rustige" KM's heeft gemaakt bij een constante snelheid dan de Nederlandse die door 30km zone's gestuiterd heeft en stoplicht racer modus gedaan heeft voor het grotendeel van zijn leven.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Zo kan je het ook bekijken. Goede argumenten. :okeee:

Mijn beeld is wellicht wat verouderd. Ik heb Duitse familie en dat waren vrijwel allemaal "begeesterde" chauffeurs, m/v, die dagelijks de laatste paarden van hun auto's de stal uit trapten. :lol: Ook op de binnenwegen waar toen nauwelijks gecontroleerd werd. Vandaar mijn gedachten.
Dat leverde mij als jongeling nog wel eens een mooie rij-ervaring op. Mercedes 190 2.5 6-cil, Porsche 924 GTS (een homologatie model, 1 van de 200, t%^&*&*jantje, wat een auto).
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Als je op zoek bent naar een Outback 3.0R met weinig kilometers en niet in Duitsland wil shoppen, dan kun je op dit moment in Zeeland terecht voor een origineel Nederlands en fraai zilveren exemplaar uit 2008 met 114.00km op de klok en zwart leer; zie https://www.hoczeeland.nl/aanbod/detail?id=1677
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Toevallig waren we daar een paar weken geleden om naar een Honda CR-V te kijken. Leek een mooie auto, maar stinken binnenin. 10 jaar in gerookt ws en dan leren bekleding. Stonden nogal wat auto's met "dingetjes" naar mijn onderbuikgevoel. Dat wil niet zeggen dat dit een beroerde auto is, natuurlijk. Helaas ben ik geen zilver-fan :D

Morgen gaan we weer op expeditie. Wie weet. :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Hmmm, weer een 3.0R Outback met zwart interieur... Merkwaardig.
Deze auto is wel een overjarig model overigens. Voor het laatst geleverd in 2006, daarmee vind ik de prijs wat aan de hoge kant. Wel een mooie km-stand.
"I feel Legacy"
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door ferluci »

en verkocht.
nck86
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2021 21:22

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door nck86 »

ik ben mijzelf aan het orienten op een subaru legacy en kwam deze tegen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sub ... ousPage=lr lijkt dat wat? :?:
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Da's heel wat!
Maar niet iedereen zit het zitten om in een rechtsgestuurde auto rond te rijden. Dat kan best onpraktisch zijn.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Mrdjc »

Kijk uit met die dingen, ze staan erom bekend dat ze nogal snel uit elkaar willen klappen bij een zwaardere rechter voet in combinatie met goedkope benzine.
Ze zijn tot het randje getuned (Op 100 RON), dus enorm gevoelig voor pingelen.

Voor de veiligheid, opnieuw laten tunen voor Euro 98 E5 (Of 95 E10..) - 100 RON die ze in JDM land hebben kennen ze hier niet.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
nck86
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2021 21:22

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door nck86 »

Mrdjc schreef:Kijk uit met die dingen, ze staan erom bekend dat ze nogal snel uit elkaar willen klappen bij een zwaardere rechter voet in combinatie met goedkope benzine.
Ze zijn tot het randje getuned (Op 100 RON), dus enorm gevoelig voor pingelen.

Voor de veiligheid, opnieuw laten tunen voor Euro 98 E5 (Of 95 E10..) - 100 RON die ze in JDM land hebben kennen ze hier niet.
Volgens mij heeft de eerste eigenaar er in NLD er al even mee rondgereden. Of deze destijds is afgesteld op EUR 98 E5 weet ik dus niet. Wat zijn zaken waar je dan op moet letten? Je hebt het over pingelen?

Dank!
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Mrdjc schreef:100 RON die ze in JDM land hebben kennen ze hier niet.
Het is wel te koop, maar je moet er sinds een paar jaar extra goed naar zoeken.

Volgens TanQyou is RON 102 benzine te koop op de volgende 14 locaties.

TanQyou Franeker (De Wieken 2)
TanQyou Sint Annaparochie (Stadhoudersweg 30)
TanQyou Leeuwarden (Nijlânsdyk 4)
TanQyou Hommerts (Jeltewei 1)
TanQyou Grijpskerk (lageweg 8)
TanQyou Schoonebeek (Europaweg 153)
TanQyou Ommen (Brink 58)
TanQyou Dalfsen (Vossersteeg 99)
TanQyou Putten (Stationsstraat 44)
TanQyou Bergen op Zoom (Gagelboslaan 161)
TanQyou Heerlen (Voskuilenweg 125)
TanQyou Landgraaf (Brunsummerweg 136)
TanQyou Westergeest (Simmerwei 2)
TanQyou Schoonhoven (De Diamant 20)

Verder is er nog een handjevol regionale aanbieders, aldus de informatie op https://www.pompshop.com/nieuws/regiona ... of-leveren
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

nck86 schreef:ik ben mijzelf aan het orienten op een subaru legacy en kwam deze tegen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sub ... ousPage=lr lijkt dat wat? :?:
Heel leuk, maar niet goedkoop. Je kan beter zelf een verse import uit Japan of de UK halen (ook die zijn japanse import). Ik zou trouwens een recentere kiezen (2006-2009) en bij voorkeur een specB.

En het is trouwens absoluut niet dezelfde motor als wat je in een impreza wrx/sti zou aantreffen. Turbo is om te beginnen verschillend, maar ook de componenten waaruit het blok is opgebouwd zijn niet hetzelfde.
nck86
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2021 21:22

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door nck86 »

*thomas* schreef:
nck86 schreef:ik ben mijzelf aan het orienten op een subaru legacy en kwam deze tegen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sub ... ousPage=lr lijkt dat wat? :?:
Heel leuk, maar niet goedkoop. Je kan beter zelf een verse import uit Japan of de UK halen (ook die zijn japanse import). Ik zou trouwens een recentere kiezen (2006-2009) en bij voorkeur een specB.

En het is trouwens absoluut niet dezelfde motor als wat je in een impreza wrx/sti zou aantreffen. Turbo is om te beginnen verschillend, maar ook de componenten waaruit het blok is opgebouwd zijn niet hetzelfde.
De auto die ik heb aangehaald betreft een spec B als ik mij niet vergis toch?
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

Als het ooit een specB is geweest, dan ontbreken:
- de originele 18 inch velgen (enkel op japanse, amerikaanse en australische spec B geleverd)
- de originele specB voorbumper
- de originele specB voorste gril

Volgens mij staat de auto ook op europese veren, want staat vooraan en achteraan te hoog. Een specB op Japanse veren en staat lager.
Plaats reactie