Te koop op marktplaats enz

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Snautzer

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Snautzer »

Hoi Benno.
Uitlees app geen idee denk dat dat is in te stellen op uitlees app.
Bij import gaat de auto naar de rdw die het dan ook technisch bekijkt koplampen en knipperlichten vallen daar onder.
Als de radio nog steeds Amerikaans is gaan de stappen in 0,2 hz in Europa met 0,1. Wat overigens onbelangrijk wordt omdat fm er uit gaat.
Bouten en moeren. Ik kan me niet indenken dat in Amerika geïmporteerde auto's geheel en al uitelkaar gehaald worden omwille van boutmaten.
Of de auto goedkoop is. Tja. Er staat bij de rdw onlogisch wat een zeer groot gedeelte van het kopers publiek zal afschrikken. Ik heb een donkerbruin vermoeden hierover.
Muys heeft geen subarus momenteel. Ik ken het bedrijf niet.
boswachterfan

Bericht door boswachterfan »

Muis geen Subaru's? Hij kweekt ze achter zijn bedrijf in een kas! x-D
https://www.automuis.nl/occasions

Maar hij heeft er nu erg weinig. Maar één boswachter :-O
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Snautzer

Bericht door Snautzer »

subfan schreef: 30 apr 2025 12:32 Kijk eens bij Muys.

Benno
Spelling x-D Toch grappig dat er een Muis auto bedrijf is en een Muys.

Ik had uiteraard bij Muys gekeken.
subfan

Bericht door subfan »

Muis zit voor mij in het verkeerde gebied, de andere kant van de IJssel, daar mag ik sinds mijn pensioen niet meer komen.......

Snautzer toch.... Voor zover ik weet is er maar 1 Subaru Muis in NL.

Dat van die bouten dacht / denk ik omdat in de diverse autoprogramma's op Disco over Europese en Amerikaanse maten gepraat word als ze een EU auto opknappen. daarom staat er ook een vraagteken bij.

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Nee dank voor de info.

Ik had over de dingen die jij zegt nog niet eens nagedacht, dus thanks.
Het is omdat jij er over begon dat ik het even ging nazoeken.
Ik vind het wel een leuk otootje.

Wat zijn jouw gedachten buiten wat je al schreef over deze?
subfan

Bericht door subfan »

Je kunt gokken dat de km kloppen en dat het geen via Rotterdam plus oostblok geïmporteerde US kneus is.
Ik zie hier regelmatig de vrachtwagens met slecht spul de grens over gaan
Daarom noemde ik Muis ook vanwege de prijs van een andere Outback.
Stuk duurder, ouder, wat minder km's.
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Rene

Bericht door Rene »

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... 89211f1dfc

Leuk leuk leuk en in de buurt ;) + dat het ook nog eens een echte subaru is :okeee:
Ik zag ook dat de impreza outback uit Leersum is verkocht...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt René
boswachterfan

Een prachtig autootje inderdaad. Leuk voor erbij.
Rene

Bericht door Rene »

boswachterfan schreef: 05 mei 2025 18:37 Een prachtig autootje inderdaad. Leuk voor erbij.
Inderdaad..maar er zit wel een verhaal achter dit wagentje..
Bij de buren vertelde iemand dat hij is ingeruild voor 500,- en nu vragen ze er het 4voudige voor.
Ook iets met koelwater issue's , olieverbruik en het motortje is al eens vervangen..

Grt René
boswachterfan

Ah, jammer. Het is natuurlijk ook de vraag welk cijfer er voor de 5 staat op de teller.

"Dingetjes" zijn er altijd, maar gezien het verhaal is de prijs dan misschien wel wat overdreven.
Rene

Bericht door Rene »

boswachterfan schreef: 06 mei 2025 10:03 Ah, jammer. Het is natuurlijk ook de vraag welk cijfer er voor de 5 staat op de teller.
Dat moet een 1 zijn..

Grt René
boswachterfan

OK, dat gaat nog.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Subaru Legacy 3.0R H6 Executive AUT AWD 2007 Zwart
€ 11.999,00
https://link.marktplaats.nl/m2263647138 ... ialbuttons
boswachterfan

Lijkt een mooie auto. Sinds december hier in NL. Hij geeft een verklaring voor de verkoop, maar mijn natuurlijk aanwezige achterdocht is dan toch geprikkeld.
Ik heb ooit in deze luxe versie proef gereden. Ik heb het toen omschreven als dansen met het mooiste meisje van de klas in de wetenschap dat verkering er toch niet in zit :-D Hij reed fantastisch, ondanks de niet goed functionerende schokdempers achter. Een echte autobahn cruiser.
De Forester vind ik wat lomper, onbehouwener. Dat past beter bij mij 8-)
Raph

Bericht door Raph »

Een 18 jaar oude auto voor 12 mille, da's een hoop geld. Het is wel een luxe uitvoering met een (hopelijk echte) lage kilometerstand.
Ik verwacht dat-ie niet lang te koop zal staan...
AWD = All We'll Drive

Auto: MY2012 Subaru XV 1.6 Luxury AWD
Vorige auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Op avontuur: Met m'n MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar

Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
boswachterfan

Auto van EMS- Mark kopen?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/subar ... um=unknown

Kilometerstand: 381.486 km
Bouwjaar: 11/2008
Verkoopprijs: € 12.000
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Is wel veel aan geklust aan deze. Stuurhuis van een ander type auto. Veel meer vermogen. Dat valt toch buiten het certificaat van de auto. Is het dan door de rdw gekeurd en aan de verzekering voorgelegd vraag ik me af. Ik ben niet het braafste jongetje uit de klas maar dit gaat wel ver. Buiten dan dat het lastig is om problemen later te verhelpen omdat het niet standaard is. En 12k voor een auto met deze km stand ...tja. Dan moet het echt je hobby zijn zoals in een ander topic omschreven.
boswachterfan

Begrijpelijk, maar dit is geen hobbyist. Ik zou deze auto zo durven kopen van hem.
Hij gaf ook het doorslaggevende advies voor de aankoop van onze huidige, die door hem getuned is. Die heeft na de ingreep inmiddels bijna 100k gedraaid zonder defecten. Kloklopklop.... x-D
SP-Boxer

Bericht door SP-Boxer »

Het is “maar” 45pk boven standaard.
En componenten van andere modellen bij een merk waarbij alles als Lego is, dat is juist een goede keuze als je net even wat meer uit je auto wilt halen.

Km-stand en prijs lijken niet met elkaar te kloppen, maar dit is nu net zo’n geval waarbij het een buitenkansje voor de liefhebber kan zijn.
"I feel Legacy"
Snautzer

Bericht door Snautzer »

45 pk erbij mag legaal. Valt binnen de 20%. Dat stuurhuis daarintegen zonder rdw keuring niet.

Maar goed het is een appart ding van een klaar blijkelijk goed aangeschreven persoon. Dat is mij wel wat waard.
SP-Boxer

Bericht door SP-Boxer »

Hoe kom je daar nu bij, dat een ander stuurhuis niet zou mogen van de RDW?
Is een stuurhuis wel opgenomen in de typegoedkeuring?

Ik durf met redelijk zekerheid te stellen dat de RDW eerder over de uitlaat zal vallen dat over het stuurhuis. Bovendien is het in Nederland zo geregeld dat er na afgifte van het kenteken enkel nog controle is op de permanente eisen en niet meer op een typegoedkeuring. Anders zou een setje bredere velgen of een imitatie uitlaat ook al afkeur zijn.

Zo'n stuurhuis is in NL echt 100% legaal.
"I feel Legacy"
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Nee dat is niet zo , althans zoals ik het heb begrepen van de rdw meneer advocaat.
Goedkeuring wordt gegeven voor een vehicle met daarin al wat er in zit. Het certificaat geld dan ook alleen voor dat. Een stuurhuis, een groot component, valt niet daarbuiten. Om het even kolderiek te trekken ik mag geen audi stuurhuis inbouw is in een subaru zonder dat dat wat doet met het certificaat en dus met de verzekering. Of het nu kan of beter is maakt niet uit.
Zelfde geld een bv een andere moter plaatsen in een auto zoals een subaru motor in een vw t3. ( rdw was in dat laatste geval altijd redelijk coulant maar in mijn ervaring krijg blijkt dat het toch wel moeilijk wordt).
Een motor vervangen met bv een krachtiger exemplaar die wel geleverd is in de bouwlijn van de auto kan. Rdw zal zeker zeer goed kijken maar kan.( legendarische bwm zaak google maar.)

Zoals jij zegt uitlaat. Daar zijn de regels oud. Gasdicht is eigenlijk het wel. Welk DB aan lawaai er uit komt heeft zover ik weet geen regelgeving. Vraag het maar eens na bij de motor boys.

Ook voor velgen en bredere banden kan je je nog wel eens vergissen. Binnen het certificaat staat omschreven welke je mag voeren. Andere kunnen natuurlijk prima maar vallen buiten dat. En dat is natuurlijk als ze binnen de wetgeving vallen.
Maar... stel nu he gewoon voor de gein dat jij mooie brede velgen steekt die niet in het certificaat staan en je maakt een dure klap. Ern 20 cent advocaat gaat daar zeker mee aan de haal. Hoeft niet, kan wel zeker bij letsel.

Maar goed maakt mij niet uit hoor. Ik ben niet roomser dan de nieuwe Paus maar een stuurhuis uit een ander type auto zonder rdw goedkeuring loop ik omheen.

Neem het aub als leuk te weten aan. Ik deel gewoon wat ik heb opgestoken.

Ik heb geen belang uit deze snelle jelle auto. Nog in strijd omtrent wat ik heb geleerd/ervaren.

Ga vooral je gang. Wellicht is het makkelijker geworden geen idee.

Als laatste, je komt denk ik zonder meer ieder apk door met een ander stuurhuis van een ander type. Afkeur op je stadslicht maar niet daar op. Even wel duid ik daar niet op. Het word pas een probleem als je crashed. En dan gaan die regels je pijn doen. Erg pijn.
SP-Boxer

Bericht door SP-Boxer »

Ik snap je zorgen, maar deze zijn echt niet terecht.
Voor mijn werk heb ik best e.a. te maken met typegoedkeuringen, echter betreft dit aanhangwagens en geen motorvoertuigen.
Een typegoedkeuring op een voertuig heeft zeker geen betrekking op ELK component van een voertuig. Om die reden durf ik het verhaal omtrent het stuurhuis te betwisten.

Met een uitlaat en het aantal geproduceerde DB's zit je er ook naast. Dit is juist vastgelegd in de typegoedkeuring! Sterker nog, deze waarde kun je zelf bij de RDW opzoeken en de politie bekeurt hier zelfs op.
"I feel Legacy"
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Type goedkeuring vervalt bij zulke verbouwingen. Je mag nog geen goedgekeurde lamp in je koplamp plaatsen maar een stuurhuis van een ander type auto zou geen probleem zijn.

Maar goed ik hoef het ding niet om precies die reden.
Verder zal ik dan ook niet meer reageren hierop.
Raph

Bericht door Raph »

@Snautzer: Is deze auto iets voor je?
https://www.uniekwagentje.nl/product/79 ... aru-legacy
Rene

Bericht door Rene »

Snautzer schreef: 19 mei 2025 20:30
Zoals jij zegt uitlaat. Daar zijn de regels oud. Gasdicht is eigenlijk het wel. Welk DB aan lawaai er uit komt heeft zover ik weet geen regelgeving. Vraag het maar eens na bij de motor boys.

Qua uitlaat moet ik je toch tegenspreken..
Een collega motorrijder moest laatst aan de kant en het geluid werd gemeten.
Die meting pakte niet goed uit want hij zat een aantal decibellen boven de norm : gevolg een WOK status en een fikse prent.
Bovenop die prent kwam ook nog de herkeuringskosten bij het RDW , dat geintje heeft 'm zo'n 600 pleuro gekost voor 'ie weer mocht rijden.
Met auto's is dat niet anders.

Grt René
sufos

Bericht door sufos »

Heb ik ook gehad maar kwam er toch iets beter van af.
aangehouden op weg naar mijn werk in verband met het overmatige geluid wat ik produceerde. Omdat ik geen papieren van de motor bij mij had werd de motor "in beslag genomen". De motor kreeg ik terug nadat ik de papieren had ingeleverd. Ik moest de motor in orde maken en ter herkeuring aanbieden op het bureau. De keuring moest wel positief zijn anders moest ik ook naar RDW.
Dat keuren ging goed want het viel binnen de norm. Het enige wat ik had gedaan was de demper er weer indraaien. Zonder demper was het toch wel heel veel herrie :mrgreen: . De kosten waren €240, maar dat wel in 2006.

Omdat ik geen papieren had moest de motor dus op het bureau blijven met als gevolg dat ik geen vervoer meer had naar mijn werk. Waren de heren toch zo vriendelijk om mij even naar het werk te brengen. Dat was de eerste en de laatste keer dat ik in een politieauto arriveerde op het werk.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Raph schreef: 22 mei 2025 15:40 @Snautzer: Is deze auto iets voor je?
https://www.uniekwagentje.nl/product/79 ... aru-legacy
Kwijl... met een grote letter "K" wat een mooi ding. Het is dat ik volgende week op vakantie ga en dan geen tijd heb het helemaal na te laten kijken. Hij voor mij op 3 uur rijden.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Het is er nog... nog 2 weken.. mhaa 3.
Raph

Bericht door Raph »

Snautzer schreef: 06 jun 2025 20:59 Het is er nog... nog 2 weken.. mhaa 3.
Ga je 'm bekijken als je terug bent en de auto nog steeds te koop staat?
Plaats reactie