Hallo allen,
Aangezien ik nu in m'n laatste jaartje zit moet ik een profielwerkstuk gaan maken en aangezien ik het Subaru virus heb moest het natuurlijk wel over auto's of iets in die buurt gaan. Echter moest het wel een serieus onderwerp zijn want op 6 VWO zijn de eisen best hoog. Ik heb na veel nadenken besloten om te gaan voor een idee dat afgelopen winter in Duitsland ook al te sprake was gekomen met Pieter, Remco en Daan (paar vrienden). Namelijk: 'Magnetische demping' met als hoofdvraag of dit natuurlijk toepasbaar is op auto's...
Ik weet dat audi ook met zoiets bezig is geweest, maar als jullie informatie, aanvullingen of tips hebben zou ik dat erg waarderen.
Nielsje200
Profielwerkstuk 6VWO
- nielsje200
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 nov 2012 20:26
Profielwerkstuk 6VWO
Nothing Can Stop A Subaru!
Re: Profielwerkstuk 6VWO
Niels, Audi is hier niet alleen mee bezig geweest, maar heeft dit ook gewoon op een aantal productiemodellen zitten.
Naast Audi zijn er geloof ik ook nog wat andere fabrikanten die het in het hogere segment toepassen.
Bij Audi werkt het op bijv. de R8 met metaaldeeltjes in dempervloeistof. Door een elektromagnetisch veld te creëren kunnen ze hiermee de eigenschappen van de vloeistof wijzigen.
Het is een leuk onderwerp, maar wellicht voor 6V ietwat hoog gegrepen.
In de tijd dat Audi hier mee bezig was, kan ik me herinneren dat een studiegenoot van mij tijdens zijn 3e jaar HTS Autotechniek hier onderzoek naar heeft gedaan.
Anderzijds is het misschien inmiddels wel geschikt voor 6V, omdat het inmiddels uitgewerkt en toegepast is.
Met dat als uitgangspunt kun je wellicht dit systeem uitpluizen en verbetervoorstellen doen. Ik vraag me echter wel af welke VWO leerkracht nog in staat is om zoiets fatsoenlijk te beoordelen
Naast Audi zijn er geloof ik ook nog wat andere fabrikanten die het in het hogere segment toepassen.
Bij Audi werkt het op bijv. de R8 met metaaldeeltjes in dempervloeistof. Door een elektromagnetisch veld te creëren kunnen ze hiermee de eigenschappen van de vloeistof wijzigen.
Het is een leuk onderwerp, maar wellicht voor 6V ietwat hoog gegrepen.
In de tijd dat Audi hier mee bezig was, kan ik me herinneren dat een studiegenoot van mij tijdens zijn 3e jaar HTS Autotechniek hier onderzoek naar heeft gedaan.
Anderzijds is het misschien inmiddels wel geschikt voor 6V, omdat het inmiddels uitgewerkt en toegepast is.
Met dat als uitgangspunt kun je wellicht dit systeem uitpluizen en verbetervoorstellen doen. Ik vraag me echter wel af welke VWO leerkracht nog in staat is om zoiets fatsoenlijk te beoordelen
"I feel Legacy"
- nielsje200
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 nov 2012 20:26
Re: Profielwerkstuk 6VWO
hoe minder ze er over weten, des te beter voor mij
(indien je nog contact met diegene hebt) Maar die studiegenoot, weet die toevallig meer?
Nee maar ik wil ook wel een uitdaging en niet 80 uur besteden aan een onderwerp waar je meteen van denkt, waarom heb ik hiervoor gekozen....
Niels
(indien je nog contact met diegene hebt) Maar die studiegenoot, weet die toevallig meer?
Nee maar ik wil ook wel een uitdaging en niet 80 uur besteden aan een onderwerp waar je meteen van denkt, waarom heb ik hiervoor gekozen....
Niels
Nothing Can Stop A Subaru!
Re: Profielwerkstuk 6VWO
Ik heb geen contact met hem, maar als je op linkedin zit, dan kun je zoeken naar Hendrik Jan Kort (Fontys Automotive).
Een berichtje sturen kan altijd!
Succes!
Een berichtje sturen kan altijd!
Succes!
"I feel Legacy"