hallo
ik ben met een buggy bezig met een 1800 ea81 subaru blok erin, echter nu wil ik de dynamo aansluiten en daar kom ik niet uit, ook heel veel op www gekeken maar mijn aansluitingen heb ik niet kunnen vinden...
misschien weet een van jullie het antwoord.
aansluiting op dynamo:
BAT :
F :
N :
op de BAT gaat rechtsstreeks naar de acuu neem ik aan, die andere twee weet ik niet...
mvg corne alderden
dynamo aansluiting
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: dynamo aansluiting
N is massa, F is laadlampje???
Waar komt de EA81 uit? Heb je de donor nog?
Waar komt de EA81 uit? Heb je de donor nog?
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: dynamo aansluiting
donor heb ik niet gehad, motor zat bij de buggy toen ik m kocht.
die f en de n zitten in een soort stekker, wwz er kan een stekker in.
de massa daarin klopt denk ik niet...
een zal wel naar het lampje op het dashboard gaan en de andere naar de plus?
maar dan welke waar...
die f en de n zitten in een soort stekker, wwz er kan een stekker in.
de massa daarin klopt denk ik niet...
een zal wel naar het lampje op het dashboard gaan en de andere naar de plus?
maar dan welke waar...
Re: dynamo aansluiting
ik heb er maar 2 aangesloten uit het hoofd, 1 bat en andere van de kabelboom naar acculampje.
maar ja wat is mijn advies nog waard, na 3 dynamo's
maar ja wat is mijn advies nog waard, na 3 dynamo's
Re: dynamo aansluiting
mail je tel ff via spijlbus forum... van de drie dynamos wil ik alles weten
greetz corne
greetz corne
Re: dynamo aansluiting
de f en n zitten inwendig op een blokje met daaraan koolborsteltjes...
dus massa kan dat niet zijn...
dus massa kan dat niet zijn...
Re: dynamo aansluiting
Probleem is opgelost:
er moest nog een regelaar tussen, omdat het een oude, jaren 80 dynamo is, toen zaten er de regelaars meestal apart
ik kreeg een tip om naar Hakom in Nieuw-Vennep te gaan, daar is uitgelegd hoe eea werkt.
regelaar heeft:
E--------massa
L--------controle lamp
B--------accu
IG-------schakeldraad, kontakt
N--------N dynamo, stator en evt naar een toerenteller
F--------F dynamo, field
thx to Hakom
er moest nog een regelaar tussen, omdat het een oude, jaren 80 dynamo is, toen zaten er de regelaars meestal apart
ik kreeg een tip om naar Hakom in Nieuw-Vennep te gaan, daar is uitgelegd hoe eea werkt.
regelaar heeft:
E--------massa
L--------controle lamp
B--------accu
IG-------schakeldraad, kontakt
N--------N dynamo, stator en evt naar een toerenteller
F--------F dynamo, field
thx to Hakom