updaten navigatie subaru XV.

Voor alle electrische zaken
keira
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2013 10:52

updaten navigatie subaru XV.

Bericht door keira »

In april 2012 onze XV gekocht en voordat wij hem kochten had de dealer ons beloofd, dat er binnenkort een gratis update mogelijkheid voor de navigatie zou komen op Subaru.nl.
Edoch wij zijn nu 17 maanden verder en nog steeds is er geen gratis update mogelijkheid.
Zijn er meer leden met dit probleem.????????
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door SP-Boxer »

De meeste hebben niet zo'n nieuwe auto hier :mrgreen:

Maar ik zou de dealer even helpen herinneren aan zijn belofte van destijds!
"I feel Legacy"
keira
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2013 10:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door keira »

SP-Boxer schreef:De meeste hebben niet zo'n nieuwe auto hier :mrgreen:

Maar ik zou de dealer even helpen herinneren aan zijn belofte van destijds!

heb ik al verschillende keren gedaan,maar krijg steeds het antwoord: nog geen nieuws over het updaten.
ook bij Subaru Benelux krijg je geen duidelijk antwoord.
walteryoly
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2013 12:45

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door walteryoly »

keira schreef:In april 2012 onze XV gekocht en voordat wij hem kochten had de dealer ons beloofd, dat er binnenkort een gratis update mogelijkheid voor de navigatie zou komen op Subaru.nl.
Edoch wij zijn nu 17 maanden verder en nog steeds is er geen gratis update mogelijkheid.
Zijn er meer leden met dit probleem.????????
Zelfde probleem, update kost 220 euros, koop ik liever een nieuwe TomTom. Dit Weekend naar Berlijn geweest. hier zitten pas echt grove fouten in de wegenkaart.
Ben zeer teleurgesteld. :(
keira
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2013 10:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door keira »

walteryoly schreef:
keira schreef:In april 2012 onze XV gekocht en voordat wij hem kochten had de dealer ons beloofd, dat er binnenkort een gratis update mogelijkheid voor de navigatie zou komen op Subaru.nl.
Edoch wij zijn nu 17 maanden verder en nog steeds is er geen gratis update mogelijkheid.
Zijn er meer leden met dit probleem.????????
Zelfde probleem, update kost 220 euros, koop ik liever een nieuwe TomTom. Dit Weekend naar Berlijn geweest. hier zitten pas echt grove fouten in de wegenkaart.
Ben zeer teleurgesteld. :(
ik hoorde laatst, dat voor de xv, misschien pas in oktober een update uitkomt, heb jij een ander model.????
walteryoly
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2013 12:45

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door walteryoly »

keira schreef:
walteryoly schreef:
keira schreef:In april 2012 onze XV gekocht en voordat wij hem kochten had de dealer ons beloofd, dat er binnenkort een gratis update mogelijkheid voor de navigatie zou komen op Subaru.nl.
Edoch wij zijn nu 17 maanden verder en nog steeds is er geen gratis update mogelijkheid.
Zijn er meer leden met dit probleem.????????
Zelfde probleem, update kost 220 euros, koop ik liever een nieuwe TomTom. Dit Weekend naar Berlijn geweest. hier zitten pas echt grove fouten in de wegenkaart.
Ben zeer teleurgesteld. :(
ik hoorde laatst, dat voor de xv, misschien pas in oktober een update uitkomt, heb jij een ander model.????
Das volgende maand, dus goed nieuws. Wij hebben een xv executive handgeschakeld. Het is echt een schande dat er zo'n prul van een navigatie systeem in zo'n dure auto zit.
Berlijn was echt het toppunt, we worden zomaar van de rondweg E10 afgestuurd om via een omweg van 17 km, 5 km verderop weer op dezelfdeweg terug te komen. zie bijlage.
P9060090.JPG
Laatst gewijzigd door walteryoly op 15 sep 2013 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door erichendri »

Stomme en onnodige omwegen maak ik ook wel eens met andere navigaties mee.

Eric
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door petwr »

erichendri schreef:Stomme en onnodige omwegen maak ik ook wel eens met andere navigaties mee.
+ 1
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door niksnut »

klopt
tomtom heeft me jaren lang bij Hilversum van de A1 af gestuurd terwijl ik toch echt gewoon rechtdoor moest richting Amersfoort.

het blijven navigatie HULPMIDDELEN . logisch denken en een beetje topografische kennis blijft een pre anders einig je absoluut in een heg :D

een aantal navigatie programma's geven ook eens per jaar een update , dus op zich vind ik het niet zo vreemd. buiten het feit dati ik persoonlijk een bloedhekel heb aan al dat vast ingebouwde shit zoals radio een navigatie . als t stuk gaat is het heel duur om te vervangen en als je wat anders wil kan t niet
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door RJS »

buiten het feit dati ik persoonlijk een bloedhekel heb aan al dat vast ingebouwde shit zoals radio een navigatie . als t stuk gaat is het heel duur om te vervangen en als je wat anders wil kan t niet
Helemaal mee eens...
walteryoly
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2013 12:45

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door walteryoly »

RJS schreef:
buiten het feit dati ik persoonlijk een bloedhekel heb aan al dat vast ingebouwde shit zoals radio een navigatie . als t stuk gaat is het heel duur om te vervangen en als je wat anders wil kan t niet
Helemaal mee eens...

Ook helemaal mee eens ik heb pakweg 1000 euro betaald voor een ingebouwde navigatie.
wat nog slechter werkt dan mijn oude "tomtom one" uit 2002. Hier trap ik dus geen tweede keer in!
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door Louis »

Ach, navigatie...

Je moest eens weten hoeveel van die drones met het breedbeeldscherm midden in hun porum het dagelijkse ritje naar de supermarkt, de school van de kinderen of het werk maken. Je pikt ze er zo uit. Letten nergens anders meer op. Alsof ze hopeloos zouden verdwalen van hun dagelijkse routine als ze geen navigatie hadden.
Maar het kan nog erger: bij de ANWB rijopleiding leren ze je die troep ook al te gebruiken. Moet niet gekker worden.
Gelukkig ben ik gezegend met het oriëntatievermogen van een postduif en weet ik vrij snel de weg te vinden. Daar neem ik ook de tijd voor. En wat geeft het als je een keer een straatje extra omrijdt? Dan zie je nog eens wat van de wereld en kan je nog wat langer genieten van die heerlijke boxer roffel. Verder ben ik het met niksnut eens dat het niet meer is dan een HULPMIDDEL.

Groeten, Louis die zich op de sterren oriënteert.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door niksnut »

Amen :)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door SP-Boxer »

Tsja, ik betrap me er wel op dat ik de weg ,in de uithoeken waar ik zelden kom, ook niet meer zo goed kan onthouden sinds de TomTom.
Een TomTom of soortgelijke is prettiger/beter dan het originele Subaru navigatiesysteem en tóch wil ik er graag één in de zwarte. Ik heb nu eenmaal de onhebbelijke eigenschap om alle accessoires gemonteerd te willen hebben :roll: Prijzen moeten daarbij wel binnen het acceptabele blijven overigens!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door niksnut »

dit niks voor je marcel ???

http://youtu.be/u-ALYArl5S4


en ze monteren t nog in een outback ook :okeee: :D
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door SP-Boxer »

Ik loop, net als bij Facebook, met een grote boog om alles heen dat bij Apple vandaan komt. ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door niksnut »

neem je toch gewoon een 7 inch android tablet . kocht er laatst 1 voor 35 euro en bij menig abonnement krijg je ze gratis :D
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door RJS »

Gelukkig ben ik gezegend met het oriëntatievermogen van een postduif en weet ik vrij snel de weg te vinden.
Ik weet de weg ook aardig te vinden. Maar ik ben bij een klus op het platteland in Groningen een keer bijna de sloot in gereden omdat ik en haast had en op de kaart zat te kijken tijdens het rijden. Dat was voor mij het omslagpunt: TomTom. Ach, het is een handig hulpmiddel, meer moet je er niet van maken.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door SP-Boxer »

niksnut schreef:neem je toch gewoon een 7 inch android tablet . kocht er laatst 1 voor 35 euro en bij menig abonnement krijg je ze gratis :D

Ik heb ooit is zo'n ding in huis gehad inderdaad. Dat is kwalitatief echt om te janken.
Overigens hebben we wel een Ipad in huis, maar die is gelukkig niet van mij :mrgreen:
"I feel Legacy"
keira
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2013 10:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door keira »

walteryoly schreef:
keira schreef:In april 2012 onze XV gekocht en voordat wij hem kochten had de dealer ons beloofd, dat er binnenkort een gratis update mogelijkheid voor de navigatie zou komen op Subaru.nl.
Edoch wij zijn nu 17 maanden verder en nog steeds is er geen gratis update mogelijkheid.
Zijn er meer leden met dit probleem.????????
Zelfde probleem, update kost 220 euros, koop ik liever een nieuwe TomTom. Dit Weekend naar Berlijn geweest. hier zitten pas echt grove fouten in de wegenkaart.
Ben zeer teleurgesteld. :(
Jij zegt , dat een update 220,- kost , van wie heb jij dat gehoord , want mij zeggen ze niets .?????????????????????????
Wij hebben hetzelfde probleem gehad , moesten wij voor ca. 20 km op een binnenweg rijden , terwijl de snelweg een paar honderd meter verder was , rare toestand.[/color]

Groeten,

Robert
walteryoly
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2013 12:45

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door walteryoly »

keira schreef: Jij zegt , dat een update 220,- kost , van wie heb jij dat gehoord , want mij zeggen ze niets .?????????????????????????
Wij hebben hetzelfde probleem gehad , moesten wij voor ca. 20 km op een binnenweg rijden , terwijl de snelweg een paar honderd meter verder was , rare toestand.[/color]

Groeten,

Robert
Van de dealer toen ik voor mijn vakantie om een update vroeg.
Heb je al wat vernomen van jouw dealer, oktober ligt inmiddels al achter ons.
Ik heb van Navteq een Toolbox gedownload om te updaten.
Alleen staat er op de site van Navteq een versie van 2011 q3, schiet dus ook niet op.

Groet Walter
Bijlagen
Toolbox van Navteq
Toolbox van Navteq
keira
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2013 10:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door keira »

walteryoly schreef:
keira schreef: Jij zegt , dat een update 220,- kost , van wie heb jij dat gehoord , want mij zeggen ze niets .?????????????????????????
Wij hebben hetzelfde probleem gehad , moesten wij voor ca. 20 km op een binnenweg rijden , terwijl de snelweg een paar honderd meter verder was , rare toestand.[/color]

Groeten,

Robert
Van de dealer toen ik voor mijn vakantie om een update vroeg.
Heb je al wat vernomen van jouw dealer, oktober ligt inmiddels al achter ons.
Ik heb van Navteq een Toolbox gedownload om te updaten.
Alleen staat er op de site van Navteq een versie van 2011 q3, schiet dus ook niet op.

Groet Walter

Ik heb vandaag maar weer eens een mail gestuurd naar Subaru Benelux hoe ver zij zijn met de update, eens kijken wat nu weer het antwoord is.
Gela
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2013 17:56

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door Gela »

Nog iets gehoord van de importeur?
Ik heb zelf ook een mail gestuurd maar is verdacht stil...
keira
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2013 10:52

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door keira »

Gela schreef:Nog iets gehoord van de importeur?
Ik heb zelf ook een mail gestuurd maar is verdacht stil...

Nee , nog steeds niet , ga maar weer een e-mail sturen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door erichendri »

Ook tomtom en garmin laten je wel eens van de snelweg gaan en
verderop weer de snelweg op rijden.
Je moet gewoon ook zelf blijven nadenken.
Voor de rest werkt het prima en vooral de kortste routes laten
je over de mooiste weggetjes rijden.
Ook over onverharde wegen tot mijn verbazing.
Vooral voor dat ene adres in afgelegen gebied is mijn garmin ideaal.
Aankomsttijden en rittijden erg handig voor de planning.
Net zoals alle POI's die er in staan.
Eigenlijk moet je voor het mooie elke 2 jaar een nieuwe kopen.
Geef dan niet meer uit als 130 euro.

Eric
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:37

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door Mark »

Waarom neem je niet gewoon een Kenwood,Parrot Asteroid of een Garmin met LMT.

Heb je veel meer plezier van dan die standaard navigatie dingen.

Als je dan toch moet betalen voor je maps update. Dan kun je maar beter iets hebben wat goed is.

In veel Subaru modellen zit standaard een Kenwoord radio.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door Louis »

Mark schreef:In veel Subaru modellen zit standaard een Kenwoord radio.
Zullen wel de fully loaded topmodellen zijn want in de mijne zit een cheapass standaard radio met cd speler... en die kan niet eens mp3 lezen. Maakt niet uit, als het vakantiegeld binnen is komt er een head unit, ben ik in 1 klaar en kan de losse carkit eruit. Mocht er navigatie bij zitten dan is dat leuk maar meer ook niet...
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:37

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door Mark »

Ohw Louis, ja ik heb een Luxury model met een dubbel din erin. Hierin zit een 6 cd wisselaar verwerkt.

Echter geen MP3. Mocht je een knappe headunit willen. Kenwood en Alpine staan heel goed aangeschreven. En bij veel modellen met dubbel din zit er tegenwoordig een Parrot Bluetooth carkit in met eventueel de optie om via de telefoon te streamen.

Zelfs heb ik al diverse modellen gezien o.a. Kenwood en Parrot waar zelfs al WIFI in zit.

De beste tuner betreft nog altijd een Alpine ;-), once a Alpine always a Alpine.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door Louis »

Alpine dubbel din met touch screen...

Nou kan ik niet meer slapen :D

van begeerte, waar kan ik zo'n ding halen
en waar ik tenslotte van wakker schrik: diefstalgevoeligheid...

Of loopt de RNS510 van mij buurman z'n Golf meer gevaar? :mrgreen:
worden nogal veel gejat.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:37

Re: updaten navigatie subaru XV.

Bericht door Mark »

Die RNS serie uit de VAG groep is het meest gestolen navigatie systeem in heel europa.

Sommigen stelen het eruit met klemmetjes die je gewoon kan kopen voor 50 euro via marktplaats, het enige dat sneuvelt is dan zijruitje.

Nieuw betaal je de hoofdprijs voor een unit, 2e hands zijn ze er vanaf 350 euro. Pas op voor imitatie uit China.


Maar het kan ergers, als je jouw knieen in de deur zet van de auto en aan het portier gaat hangen. Trek je ze het bovenste gedeelte van de deur naar je toe. Oftewel deur origami.

Als dit gedaan is dan trokken ze voorheen het knopje omhoog, nieuwe volkswagens hebben geen knopje meer ;-). Bovenbeschreven methode is ook al erg oud.


Maar Alpine dubbeldin kun je gewoon kopen via de lokale audio boer. Of zoek eens naar Care care woensel nabij eindhoven.

Ook kun je eens kijken bij Halle HIFI vlakbij noord brabant.

of zoek eens op Marktplaats: alpine iva

http://link.marktplaats.nl/m785478691

Of zoek op: kenwood dubbel din

Btw koop geen radio van een turkse meneer uit Alkmaar, Zaandam of nabij Hoorn.
Plaats reactie