Bij controle van de vloeistoffen van de auto zag ik dat de koelvloeistof wat laag stond (onder het LOW streepje)
Aangezien ze deze laatst nog hebben bijgevuld (1L) heb ik het weten te achterhalen welke erin is gedaan en het is Subaru Coolant K0670Y0000. Echter is deze niet zo eenvoudig te kopen op het internet.
Omdat ik er ook niet echt in kan terugvinden welke kleur deze koelvloeistof heeft heb ik deze afgetapt uit het reservoir en het lijkt mij een rood of rozig goedje wat erin zit...
Enig idee of ik er G12+ koelvloeistof bij kan gooien? Uit een eerder onderwerp zie ik dit namelijk vaker voorbijkomen en aangezien ik technisch autistisch ben aangelegd wil ik zeker weten dat ik de goede erbij gooi: viewtopic.php?p=75172&hilit=welke+koelvloeistof#p75172
Maar helaas peanutbutter, de kleur zegt niet zo veel over de eigenschappen van de vloeistof.
En precies wat je zegt, die eigenschappen zijn praktisch niet te vinden voor het subaru eigen spul voor een of andere reden..
Maar goed, ik heb gewoon Kroon SP12 er al jaren inzitten zonder gezeur.. maar dat is het heel systeem, en niet een half litertje of litertje bij iets anders..
Vrees dat ik je dus niet echt kan helpen.
Zou adviseren of terug te gaan naar de garage om daar een litertje te kopen of iets.. en anders, de hele boel vervangen door wat anders (en dan kan je ook kiezen wat - volgens mij komt de Subaru eigen het dichts bij SP14+... Iets met P-OAT? en ASTM D3306 )
Ik heb het bij een koude motor gecontroleerd. En aangezien het niveau een halve centimeter onder het LOW streepje staat wil ik het toch wat bijvullen.
De kleur van ATF deed het mij ook aan denken, maar aangezien het bij een degelijke garage gebeurd is geloof ik niet dat men dat er maar in heeft gegooid.