Ik overweeg een Forrester 2008, 400000km lpg g3 aan te schaffen. Auto is erg netjes en rijdt prima. Cruisecontrol lampje knippert net als het motormanagement lampje. Secunaiere luchtpomp is verwijderd en de slang is afgedopt. Auto rijdt verder prima. Geen kraakjes of piepjes motor loopt als een zonnetje. Ik las iets over aanpassen ecu ivm verwijderde pomp.
Graag wat tips en adviezen. Ben nieuw in de subaru wereld
Knipperende cc en CEL duidt op een foutmelding welke ik eerst uitgelezen zou willen hebben voordat ik tot aanschaf zou over gaan.
De cc doet het nu ook niet en alleen daarvoor al zou ik dit opgelost willen hebben.
4 ton is niet weinig, alles staat of valt samen met het gedane onderhoud. Kleppen is zoals vermeld wel een aandachtspunt, bij stellen moet de motor eruit bij dit type.
Toch hoeft het aantal kilometers niet direct een probleem te zijn. Collega rijd in een auto die hij heeft gekocht met 5 ton en staat nu op 7 en zegt "fijne auto die blijf ik nog wel even rijden". Terwijl er ook mensen zijn die een auto wegdoen vanwege de hoge kilometerstand van "maar liefst 200k".
Gewoon gaan proefrijden en dan word je vanzelf al een stuk wijzer.
Vanaf nieuw met lpg vind ik een grote gok ivm met de kleppen.
Is het later aantoonbaar ingebouwd dan zou ik voor aankoop de klepspeling laten controleren.
Ik kocht ze altijd zonder lpg.
1ste legacy gekocht met 160k en bij 300k lpg laten inbouwen. (verkocht bij 420k)
2de legacy gekocht met 260k en na 3000km lpg laten inbouwen. (verkocht bij 340k ivm mijn gezondheid)