Zonder trekhaak is een auto waardeloos in mijn ogen en dat zijn noren met me eens wat heel veel auto's hebben een trekhaak.
Toch kom ik soms een Forester tegen die er geen een heeft.
Dat heeft voordelen, want het ding heeft dan geen (te) zware karren getrokken.
Is een trekhaak zo onder een Forester te schroeven (is er verschil pre 2013 en post 2013)?
Waar ik over twijfel (bang voor ben) moet die aangemeld worden bij de boordcomputer of is het gewoon ouderwets de draden aftappen en stekkerdoos monteren?
trekhaak monteren
- skogvokter
trekhaak monteren
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
- boswachterfan
Re: trekhaak monteren
Heb alleen ervaring met mijn 2007 SG. Dat was rechttoe rechtaan bouten en moeren draaien. Rechts achter de bekleding, onder het achterlicht, zit een stekker net bedrading. Passende draadset erbij, aansluiten, plug and play. Alleen voor de 2 stroomdraden tbv de caravan heb ik zelf draden naar achteren gelegd vanaf de accu.
Ik gok dat die bedrading met stekker er in latere bouwjaren zeker ligt.
Ik gok dat die bedrading met stekker er in latere bouwjaren zeker ligt.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Weet niet welk jaar je rijd, maar heb nog een trekhaak frame van een SG 2.5XT liggen.
(Dus met de uitsparing voor de uitlaat). Kan wel een nieuwe laag verf gebruiken als ik het goed herinner..
(Dus met de uitsparing voor de uitlaat). Kan wel een nieuwe laag verf gebruiken als ik het goed herinner..
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- skogvokter
Da's mooi als het gewoon aansluiten is. Hopelijk dat er nog zekerheid komt voor na 2013 dat het niet aangemeld hoeft bij de ecu.
@mrdjc, heb nog niks, ben zoekende. Maar sowieso denk ik niet dat je zin hebt om die haak af te leveren bij me.
(Na Oslo nog zo'n 700km naar het noorden)
@mrdjc, heb nog niks, ben zoekende. Maar sowieso denk ik niet dat je zin hebt om die haak af te leveren bij me.
(Na Oslo nog zo'n 700km naar het noorden)
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.