afgelopen zondag terug gekomen uit Saoedi van weekje werk op het vernieuwde KKIA vliegveld (uitbereiding van, eigelijk), de weken daarvoor met de Vincent aan het knoeien geweest:
- roestende Radaelli (Italiaanse) voorvelg uit de originele naaf gehaald, oude 7" trommels eraf, de naaf gepolijst, trommels terug op de naaf en het zooitje op de plak gelegd. nieuwe RVS velg met bestaande rvs spaken naar JVD Wheels in uithuizen gebracht voor inspaken op nieuwe naaf. de 8" 2LS trommels op de naaf gebout en het zwikje in de girdraulic vork gehangen.
heb nu 2x 8" 2LS remmen in de Vincent hangen, en nu inremmen.
voor wie het niet volgt: de trommels zijn "los" op de naaf gebout waardoor alle spanningen van de spaken de trommel niet vervormt met bijv aanrijding, en niet opnieuw hoeft uit te draaien na inspaken om onrondheid eruit te halen.
- de Vincent heeft een nieuwe geometrie gekregen dmv nieuwe balhoofd waarbij de onderste link langer is maar ook lager en verder naar achteren is geplaatst; dit zodat het wiel naar boven en naar achteren beweegt met inveren ipv eerst naar voren en dan omhoog. tevens ook nieuwe veren "voor mijn gewicht" en stuurdemper en nieuwe veerdemper.
- de enfield ligt al tijdje uitelkaar voor belangrijke update: de zachte krukas vliegwielen hadden de as gaten niet zuiver op 1 lijn liggen waardoor er altijd een slinger in zit. samen met de JAWA guru in Slochteren zijn we bezig met standaard geharde vliegwielen een krukas samen te stellen met de grotere bigend lager.
thuis bezig met sportieve nokkenassen passend maken in het carter, excentrisch verstelbare nokkenas spindels monteert, en kop gevlakt op de draaibank en voorzien van twinspark.
- (gevoelig onderwerp bij sommige) binnenkort de eerste echte beurt van mijn nieuwe
Chinese motor (QJ Motor SRT800SX Touring).
de MY15 outback is binnenkort aan zijn APK toe. vorige keer was niks aan het handje, daarvoor "moest" hij melden aan de RDW dat de bandenspanningen afweken. als het bij een melding blijft zonder gevolgen/akties pfft het zal.
voor de apk ven banden aflaten van 3bar terug naar 2,4 en klaar.
verder is als enige puntje: nu 3x gehad dat de (originele) radio zn ingestelde zenders kwijt was, net of de boel los van de accu is geweest, wat niet zo is. even 1 minuutje de zenders uit de lijst op de voorkeur nrs zetten en klaar.
nu meer dan een half jaar in de BRZ gereden (omstandigheden

) met dezelfde rijstijl als in de outback: 1:16! en dat is sportief rijden 50km zelfde weg als met de outback (1:12,5)