Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Rene

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

sufos schreef: 27 mar 2025 17:30 Dat is niet goedkoop, maar dan heb je wel wat. Nu nog even een foto plaatsen als de velgen onder de auto zitten ;-)
Word vervolgd :okeee:
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt René
HOD

Bericht door HOD »

Die velgen zien er strak uit!

Ik heb vandaag 2 vinyl overlays op mijn emblemen geplaatst. Ging super makkelijk, nu kijken of ze goed blijven zitten..
Bijlagen
1000077600.jpg
boswachterfan

Bericht door boswachterfan »

Persoonlijke details zijn altijd mooi. :okeee:

Da's idd een beste prijs voor die wielen. Da's niet alleen poedercoat, dan?

De afgelopen dagen de stabi er weer onder geschroefd en wat versteld. Dat is een succes. De boel is weer stil in het achteronder en voelt weer stevig aan. Ook alle remmen los gehad en schoongemaakt. Helaas zag ik dat één van de achter schokdempers een licht zweetspoortje had. Daar moet dus aktie op worden ondernomen. Wordt vervolgd.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Raph

Bericht door Raph »

HOD schreef: 27 mar 2025 17:55 Die velgen zien er strak uit!

Ik heb vandaag 2 vinyl overlays op mijn emblemen geplaatst. Ging super makkelijk, nu kijken of ze goed blijven zitten..
Leuk!

Waar heb je die vandaan?
Rene

Bericht door Rene »

boswachterfan schreef: 28 mar 2025 08:07
Da's idd een beste prijs voor die wielen. Da's niet alleen poedercoat, dan?
Naar wat ik me heb laten vertellen is het inderdaad meer dan alleen maar simpel poedercoat...hoe en wat precies is me niet bijgebleven.
Wel dat de velgen gelijk , en waar ik bij stond , werden gechecked of ze wel mooi rond zijn en niet krom : blijkt dat ze op dat punt nog heel netjes zijn.
Als ik dan naar de zomervelgen kijk van de blob dan hebben ze in Heerde prutswerk afgeleverd in vergelijking met Wheeltrim : dat rechtvaardigt de stevige prijs wel wat.
Overigens worden die velgen er niet mooier op...die heb ik 9 jaar geleden laten doen in Heerde , de poedercoating laat her en der los.

Grt René
SP-Boxer

Bericht door SP-Boxer »

Pfffff, ze zien er prachtig uit René, maar die prijs is echt bezopen!

Ik ging altijd naar Wheelcare in Zeeland. Ook daar werden de velgen gecheckt waar je bij stond.
Stoeprandschade werd gratis hersteld, een kras in een spaak kostte een tientje extra. Richten 3 tientjes.
Bij nette rechte velgen was je €300,- ex btw kwijt.
Helaas na de explosieve stijging van de energiekosten heeft hij besloten het coaten in eigen beheer te gaan doen, maar dat resulteert er in dat hij nu al bijna 3 jaar niet meer kan coaten.

Wist je de prijs wel van te voren?
"I feel Legacy"
HOD

Bericht door HOD »

Raph schreef: 28 mar 2025 08:24
HOD schreef: 27 mar 2025 17:55 Die velgen zien er strak uit!

Leuk!

Waar heb je die vandaan?
Deze zijn van orsini, een klein bedrijfje in Amerika van iemand die van haar passie haar werk heeft gemaakt. Veel goede reviews en ook ik ben heel erg tevreden. Veel verschillende ontwerpen hebben ze
Rene

Bericht door Rene »

@SP-Boxer
Ja ik wist van de prijs..
De 16"velgen (standaard zilvergrijs) van de blob hebben 9 jaar geleden slechts 215,- gekost..3 jaar geleden die van de Justy (goud 14") laten doen en dat was al 300,-
Of Wheeltrim het zelf doet of uitbesteed is me niet helemaal duidelijk....wel dat ze veel mooier werk hebben afgeleverd dan M-Ring coating.
Het resultaat zou je eigenlijk met eigen ogen moeten zien..

Grt René
Mrdjc

Bericht door Mrdjc »

Die prijzen zijn echt enorm omhoog dan!

In 2014 bij Meulendijks in Helmond heb ik die van de Legacy laten doen.
Stralen, Primen, Coaten, Blanke lak, €50,- per velg ex BTW, dus €242,-
Dus niet gericht of stoeprand schade hersteld of iets.

Zie dat ze nu €85,- excl btw per velg vragen tot 18".. dat is €411,- incl BTW.. Dat is 70% omhoog in 10 jaar....

Maar goed, ziet er erg netjes uit, en je bent er zelf tevreden mee, dat is het gene dat telt!
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
boswachterfan

Ik herinner me ook nog zo'n 50.- per wiel, een jaar of 6 geleden. Toen ik overwoog de stalen wielen van de vorige boswachter te laten coaten. Wel ging de prijs toen al flink omhoog als je iets anders wilde dan de standaard kleuren. Ik heb ze toen zelf gespoten. Dat was best mooi, maar de lak wordt nooit zo hard als van een professional.
De velgen zien er op de foto al wel prachtig uit. Er zal wel een blanke laag overheen zijn gegaan. Coaten vreet energie, dus daar zal het leeuwendeel van de prijs wel in zitten.
Ach, als ze er eenmaal onder zitten, vergeet je de aderlating :-)
Rene

Bericht door Rene »

Dat denk ik ook , zal vast heel mooi staan onder de hawk..
Ze waren al zilvergrijs toen ik de auto kocht....ben langzaam aan bezig om 'm een heel stuk minder op een grijze muis te laten lijken..

Grt René
Rene

Bericht door Rene »

Ook al even met de naafkapjes bezig geweest
Afbeelding
Nog niet helemaal naar mijn zin
Afbeelding
Mooi :okeee:

Grt René
DucATIRadeon

Bericht door DucATIRadeon »

poe hey dat is idd een beste prijs geweest!
zien er strak uit, net wat andere zeggen jij moet er mee tevreden zijn!! mooi wark

die kapjes, zijn/horen die niet glimmend?
die op de WRX Hawkeye van mn zoon zijn dat wel (op de goudkleurige campagnolo(?) velgen).
Rene

Bericht door Rene »

Die kapjes waren net zo grijs als de velgen en heb ik later matzwart gespoten -> ik had nog zo'n knikkerbus staan.
Die krijgen nog een laagje blanke lak voor de glimmerij

Grt René
sufos

Bericht door sufos »

Hobby is het niet echt, meer noodzakelijk kwaad. Vandaag maar even de olie ververst, van de Outback en ook maar even van de Aygo.
De olie van de Outback had eigenlijk nog wel even mee gekund. Afgelopen jaar erg weinig gereden door mijn motorongeluk. Nu ik weer redelijk op de been ben ga ik vanzelfsprekend ook weer meer rijden.
Over 2 weken gaan we naar Zweden en van de zomer naar Zuid-Frankrijk. Dan geeft verse olie ook wel weer een lekker gevoel.

Blijf het een vervelend klusje vinden, maar om nu €15 a €20 ex BTW te betalen voor een liter olie vind ik altijd wat overdreven.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
boswachterfan

En dan moet je ook nog maar hopen dat er echt 4 nieuwe liters in zitten. :-@
Ik zal dat ook zo lang mogelijk zelf blijven doen.
Rene

Bericht door Rene »

Rene schreef: 14 mar 2025 17:52
Uitlaat is ook opgelapt maar voor het mooie moet er eigenlijk een andere cat onder (44620AA730)
Heb er 1 gevonden in Duitsland...voor nog geen 300 euri heb ik d'r 1 thuis.
Als die er onder hangt dan is de hawk technisch up to date..dan 4 nieuwe sloffen om de verse gecoate velgen :mrgreen: daarna uit laten lijnen.

Grt René
subfan

Bericht door subfan »

Hallo,

Vandaag APEKAATJE plus op eigen verzoek nw. ruitenwissers, oliepeil bak en diff. controle en nieuwe koelvloeistof (12 jr oud...)
En de dealert had nog een originele vrijwel nieuwe radio/route planner liggen (fm412ls/fj420).
Leuk prijsje incl. inbouw en wegwezen.
Op marktplaats vragen ze voor zo iets 4-500.... (gekken!)

Oh ja, 0 problemen APK, zo hoort dat met Subaru!

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
DucATIRadeon

Bericht door DucATIRadeon »

afgelopen zondag terug gekomen uit Saoedi van weekje werk op het vernieuwde KKIA vliegveld (uitbereiding van, eigelijk), de weken daarvoor met de Vincent aan het knoeien geweest:
- roestende Radaelli (Italiaanse) voorvelg uit de originele naaf gehaald, oude 7" trommels eraf, de naaf gepolijst, trommels terug op de naaf en het zooitje op de plak gelegd. nieuwe RVS velg met bestaande rvs spaken naar JVD Wheels in uithuizen gebracht voor inspaken op nieuwe naaf. de 8" 2LS trommels op de naaf gebout en het zwikje in de girdraulic vork gehangen.
heb nu 2x 8" 2LS remmen in de Vincent hangen, en nu inremmen.
voor wie het niet volgt: de trommels zijn "los" op de naaf gebout waardoor alle spanningen van de spaken de trommel niet vervormt met bijv aanrijding, en niet opnieuw hoeft uit te draaien na inspaken om onrondheid eruit te halen.
IMG_2978 copy.JPG
- de Vincent heeft een nieuwe geometrie gekregen dmv nieuwe balhoofd waarbij de onderste link langer is maar ook lager en verder naar achteren is geplaatst; dit zodat het wiel naar boven en naar achteren beweegt met inveren ipv eerst naar voren en dan omhoog. tevens ook nieuwe veren "voor mijn gewicht" en stuurdemper en nieuwe veerdemper.
IMG_2979 copy.JPG
IMG_2982 copy.JPG
- de enfield ligt al tijdje uitelkaar voor belangrijke update: de zachte krukas vliegwielen hadden de as gaten niet zuiver op 1 lijn liggen waardoor er altijd een slinger in zit. samen met de JAWA guru in Slochteren zijn we bezig met standaard geharde vliegwielen een krukas samen te stellen met de grotere bigend lager.
thuis bezig met sportieve nokkenassen passend maken in het carter, excentrisch verstelbare nokkenas spindels monteert, en kop gevlakt op de draaibank en voorzien van twinspark.

- (gevoelig onderwerp bij sommige) binnenkort de eerste echte beurt van mijn nieuwe Chinese motor (QJ Motor SRT800SX Touring).

de MY15 outback is binnenkort aan zijn APK toe. vorige keer was niks aan het handje, daarvoor "moest" hij melden aan de RDW dat de bandenspanningen afweken. als het bij een melding blijft zonder gevolgen/akties pfft het zal.
voor de apk ven banden aflaten van 3bar terug naar 2,4 en klaar.
verder is als enige puntje: nu 3x gehad dat de (originele) radio zn ingestelde zenders kwijt was, net of de boel los van de accu is geweest, wat niet zo is. even 1 minuutje de zenders uit de lijst op de voorkeur nrs zetten en klaar.

nu meer dan een half jaar in de BRZ gereden (omstandigheden x-D ) met dezelfde rijstijl als in de outback: 1:16! en dat is sportief rijden 50km zelfde weg als met de outback (1:12,5)
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Mooi werk.
HOD

Bericht door HOD »

De afgelopen tijd de raamstabilisatoren en de rubberen driehoekige afdichting aan de bestuurderskant vervangen. Maakt een mega groot verschil qua geluid. Ook de grill gespoten en als kers op de taart kon ik de auto vandaag ophalen bij Kleinwier waar hij is verhoogd door Dennis. Er zitten andere velgen onder en Falken Wildpeaks. Super blij mee en een mega goede ervaring bij Dennis.
Bijlagen
1000079268.jpg
1000079274~2.jpg
1000079270.jpg
1000079269.jpg
sufos

Bericht door sufos »

Wel lekker hoog in ieder geval, wat is de winst qua bodemspeling nu?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
HOD

Bericht door HOD »

De liftkit is 2,5 inch, banden zijn van 215/60/16 naar 235/60/16 gegaan en er zitten stevigere veren onder.

Zou eigenlijk niet weten wat de bodem speling voorheen was en waar die precies gemeten wordt (neem aan het laagste punt onder de auto).

Het stuk vlak voor de einddemper zit zo rond de 28cm, volgens mij zit de middendemper nog íetsje lager. Kon er nu niet goed onder kruipen en het wordt al aardig donker dus pin me er niet op vast.

Weet niet precies wat de bodem speling standaard is (22cm of zo?), dus eigenlijk heb je helaas niet zoveel aan dit antwoord 😅
boswachterfan

Netjes. Ze maken inderdaad mooie zaken daar in Zwijnendrecht. :okeee:
subfan

Bericht door subfan »

https://www.subaru.de/hubfs/Service%20u ... ?hsLang=de

Dus 205 mm plus 64 mm plus (6o% van 235-215=20 =12) is totaal 281 mm bodemvrijheid.
Alles indien de oude vering noch op originele sterkte is en er niets doorhangt.

Oef, wiskunde is lang geleden....

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Plaats reactie