Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Rene

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Die is in zijn loopbaan bij ons inderdaad al een paar keer ten prooi gevallen aan het lasapparaat..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt René
Rene

Bericht door Rene »

Ik heb in de tussentijd weer werk gevonden : 20 januari begin ik bij Prysmian ( voormalige DRAKA )
Praktisch om de hoek...en met dat vooruitzicht heb ik serieus oren naar deze auto :
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... s-2-0r-awd

Ruim 2 ton op de teller maar daar schrik ik niet zo van...binnenkort deze 2.0R eens van dichtbij bekijken en als alles me aan staat dan gaat 'ie de Justy vervangen...
Dan hebben we na bijna 5 jaar weer 2 echte subaru's op de p-plaats staan ipv 1 echte en een omgedoopte neppert :mrgreen:

Grt René
DucATIRadeon

Bericht door DucATIRadeon »

ik kan nog herinneren dat de 2.0R motor echt wel lekker door trekt en je kan tot in de 7500rpm gaan.
was die motor maar in de forester geweest...

en nu met met de BRZ heb ik wel eens het gevoel dat een FA20 wel eens interessant zou kunnen zijn in een forester
Rene

Bericht door Rene »

Wie weet gaan we het meemaken..
Het plan is om dit jaar weer naar Oostenrijk te gaan...en de volgepakte 1,6 had wel wat moeite om de bergen op te komen...
Dat zal met deze 2liter vast beter gaan ;)

Grt René
subfan

Bericht door subfan »

Hallo,

De 2 ltr R zat in de Forester SG facelift van eind 2005 tot komst vd. SH.
Mijn zoon heeft er een gehad.
Wees wantrouwig als de motor onder ongeveer 3200 toeren stotterend optrekt en daarna goed loopt.
Na 3 keer motor er uit uiteindelijk een vastloper door verbrande zuigers.
Gelukkig onder garantie.
Toen ie weer goed liep direct ingeruild op een Legacy 2.oR die na enige tijd hetzelfde stotterprobleem had.
Ingeruild op een Forester SH.

De Legacy is in de export gegaan en de Forester was er nog tot voor kort

Bij de letter R worden we wat schrikachtig.....

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Rene

Bericht door Rene »

Verhalen dat de 2.0R stuk lopen zijn me onbekend...
Wel gedoe rondom een luchtpomp , maar dat kan afgedopt en uitgeschreven worden..
Overigens schijnt dat bij de 1.5R ook zo te zijn , maar daarvan weet ik wel dat die sneuvelen...

Grt René
sufos

Bericht door sufos »

Rene schreef: 11 jan 2025 12:11 Ik heb in de tussentijd weer werk gevonden : 20 januari begin ik bij Prysmian ( voormalige DRAKA )
Praktisch om de hoek...en met dat vooruitzicht heb ik serieus oren naar deze auto :

Ruim 2 ton op de teller maar daar schrik ik niet zo van...binnenkort deze 2.0R eens van dichtbij bekijken en als alles me aan staat dan gaat 'ie de Justy vervangen...
Dan hebben we na bijna 5 jaar weer 2 echte subaru's op de p-plaats staan ipv 1 echte en een omgedoopte neppert :mrgreen:
Fijn voor je dat je aan het werk kan blijven, toch een goed begin van het jaar :okeee:
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
boswachterfan

Bericht door boswachterfan »

+1 Gefeliciteerd. :okeee: Lekker zoeken naar een mooi Preza.

Dit lijkt een leuke:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... 6-2025-wrx
Laatst gewijzigd door boswachterfan op 13 jan 2025 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Raph

Bericht door Raph »

Rene schreef: 11 jan 2025 12:11 Ik heb in de tussentijd weer werk gevonden : 20 januari begin ik bij Prysmian ( voormalige DRAKA )
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik lees dat Prysmian een Italiaans bedrijf is.
Bij jou staan binnenkort toch geen Alfa's en soortgelijk grut op de oprit, hoop ik? :-D
Rene

Bericht door Rene »

Dank allen ;)
En nee : we blijven uitsluitend Japans rijden , lees -> subaru / honda :okeee:
En daarmee blijven we ons onderscheiden van de rest binnen de familie/kennissenkring die allemaal Europees rijden :mrgreen:

Grt René
Rene

Bericht door Rene »

Van de week de preza naar de garage gereden : moest af en toe remvloeistof bijvullen.
1 remcilinder achter is een beetje lek en de andere heel lek , daar komen 2 nieuwe op...verder is er een stofhoes aan versnellingsbak zijde stuk..
Dat had ik zelf nog niet gezien....is ook de eerste keer in zijn loopbaan bij ons dat die aan vervanging toe is.
Zaken die gerelateerd zijn aan de KM-stand ->266k nu

Grt René
Raph

Bericht door Raph »

Het was niet vandaag, maar zondag ben ik op stap geweest met de Subaru XV die ik vrijdag 17 januari heb aangeschaft. Dat weekend heb ik nieuwe banden besteld. Er bleken verschillende maten te zijn gemonteerd: 225/55R17 voor en 235/55R17 achter.

De nieuwe banden zijn Yokohama Geolandar A/T G015 225/60 R17 99T 3PMSF, die voor een vriendelijk prijsje werden aangeboden door Bandenleader.nl. Wat er niet in de specificaties stond, was de markering OWL. Dat staat voor Outlined White Letters. M'n auto heb ik het liefst zo understated mogelijk, dus dat was niet per se een leuke verrassing. Aan de andere kant; de wangen zijn niet heel hoog, dus de belettering is vrij bescheiden.

De nieuwe Geolandar G015 band, compleet met Outlined White Letters.
De nieuwe Geolandar G015 band, compleet met Outlined White Letters.

De banden zijn woensdag gemonteerd door Alex, een garagehouder in het dorp. Hij is een fanatieke off-roader, wat wel zo prettig is als je vragen hebt over afwijkende maten. Alex gaf aan dat de iets hogere band niet voor problemen zou gaan zorgen. Dat bleek gelukkig helemaal te kloppen.

Maar om zeker te weten dat het goed zit moet je natuurlijk testen. Zondag ben ik daarom afgezakt naar Brabant en heb op verschillende modderpaden de banden uitgeprobeerd. Dat viel niet tegen. De VX heeft aanzienlijk meer bodemvrijheid dan m'n Legacy had. Ook in plassen waar ik toch wel wat twijfel bij had ging de auto onverstoorbaar verder. Een paar keer heb ik het pookje in 'Low' gezet, maar dat was waarschijnlijk niet eens noodzakelijk. Conclusie: de eerste proef is geslaagd.

Thuis zijn inmiddels een nieuwe head unit met Android 14 bezorgd en nieuwe dakdragers met de juiste voeten voor de XV, dus ik kan nog wel even vooruit met m'n hobby.
Er zat trouwens al een head unit in de XV, maar die heeft maar 1GB werkgeheugen, draait op Android 12 en slaagt er niet in om de hedendaagse versie van apps, zoals de Sygic navigatie-app, succesvol te laten werken.
AWD = All We'll Drive

Auto: MY2012 Subaru XV 1.6 Luxury AWD
Vorige auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Op avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar

Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Je kan de banden ook draaien. Witte letters aan de binnenkant.
Raph

Bericht door Raph »

Ik kwam er pas achter dat het OWL-banden waren toen ik de XV kwam ophalen. Het lijkt me zonde om nog eens 80 euro uit te geven om de banden om te laten draaien. Er zit niks anders op dan er maar aan te wennen...
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Kan je ook zelf met krik en reserve band.

Daarintegen vind ik die owl wel leuk :-) ja ik ben 12.
boswachterfan

Bericht door boswachterfan »

Da's mooi dat je er tevreden mee bent. Witte letters.... Vroeger vulde ik het randje van de Michelins XZX met witte wegenverf :-)
Nou je toch begonnen bent: Brulpijp, stickers op de rechter achter zijruit, LED bar boven de voorruit, onbegrensde mogelijkheden 8-) 8-)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
SP-Boxer

Bericht door SP-Boxer »

Snautzer schreef: 28 jan 2025 08:23 Kan je ook zelf met krik en reserve band.
Ehhh, je zult toch echt de band van de velg moeten halen en de banden links en rechts moeten wisselen. Dat lukt je niet zonder de juiste apparatuur.
"I feel Legacy"
Raph

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef: 28 jan 2025 10:13
Snautzer schreef: 28 jan 2025 08:23 Kan je ook zelf met krik en reserve band.
Ehhh, je zult toch echt de band van de velg moeten halen en de banden links en rechts moeten wisselen. Dat lukt je niet zonder de juiste apparatuur.
P'cies!
Trouwens, mijn XV heeft niet eens een reserveband... :-)
Raph

Bericht door Raph »

Raph schreef: 27 jan 2025 19:01 Thuis zijn inmiddels een nieuwe head unit met Android 14 bezorgd en nieuwe dakdragers met de juiste voeten voor de XV, dus ik kan nog wel even vooruit met m'n hobby.
Er zat trouwens al een head unit in de XV, maar die heeft maar 1GB werkgeheugen, draait op Android 12 en slaagt er niet in om de hedendaagse versie van apps, zoals de Sygic navigatie-app, succesvol te laten werken.
Zaterdag heb ik de nieuwe head unit geïnstalleerd. Ik had er een hele dag voor uitgetrokken om het voor elkaar te krijgen. Maar het was uiteindelijk binnen anderhalf uur gepiept. Het frame dat er al in zat kon ik gewoon hergebruiken. En dat was maar goed ook, want dat frame zat samen met de doos van de head unit in een plastic zak met wat bubbeltjesplastic eromheen. Tijdens het transport was het beschadigd geraakt waardoor het onbruikbaar was.

Een andere meevaller was dat de verwarming geen mechanische verbinding bleek te hebben met het binnenste van het dashboard, maar een digitale. Vervolgens was het een kwestie van de juiste connectoren aansluiten, testen of alles werkte en vervolgens de boel instellen. De nieuwe head unit heeft 6GB werkgeheugen; apps draaien er soepel op. Jammer genoeg zat er alleen een installatiehandleiding in de doos en geen gebruikershandleiding. Die wordt een dezer dagen in PDF-formaat naar me toe gemaild.

Ik ben dus een happy camper. Het is een kwestie van de auto starten en wachten tot de telefoon via Android Auto automatisch verbinding heeft gemaakt. De Google Assistant heeft echt toegevoegde waarde omdat je daarmee de head unit volledig handsfree kunt bedienen. Ik hoop dat ik via de gebruikershandleiding nog interessante features ontdek; dat zou de kers op de taart zijn. :-)
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Foto van dit fraais zou wel mooi zijn. :-)
Raph

Bericht door Raph »

Snautzer schreef: 04 feb 2025 07:31 Foto van dit fraais zou wel mooi zijn. :-)
Hier is de foto van de nieuwe head unit:

Afbeelding

Die understated look bevalt me wel.
AWD = All We'll Drive

Auto: MY2012 Subaru XV 1.6 Luxury AWD
Vorige auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Op avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar

Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Plaats reactie