Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
- boswachterfan
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ja, waardeloos, René. Wel 3 vacatures daar, maar allemaal zzp/interim, zag ik.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
-
dank dank dank.
was niet bedoeld zo lang te zijn, ook geen poging tot motorverslag gedaan, gewoon eerlijk en informatief.
is nog steeds heel veel taboe/wantrouwen jegens dit merk (en alle andere made in china merken), ik wil proberen hoe lang dit volhoud. mijn vorige allroad was een multistrada 1000, dik 75000km mee gereden in 5 jaar; eens kijken hoe lang deze het volhoud en mogelijk daarmee de taboe ontkrachten.
dat is vervelend René!
is wel tegenstrijdig met de regelmatige opduikende reclames voor (operator) vacatures van Teijin Aramid op o.a. Facebook??
was niet bedoeld zo lang te zijn, ook geen poging tot motorverslag gedaan, gewoon eerlijk en informatief.
is nog steeds heel veel taboe/wantrouwen jegens dit merk (en alle andere made in china merken), ik wil proberen hoe lang dit volhoud. mijn vorige allroad was een multistrada 1000, dik 75000km mee gereden in 5 jaar; eens kijken hoe lang deze het volhoud en mogelijk daarmee de taboe ontkrachten.
dat is vervelend René!
is wel tegenstrijdig met de regelmatige opduikende reclames voor (operator) vacatures van Teijin Aramid op o.a. Facebook??
Tot voor kort werden we er inderdaad mee dood gegooid maar ik zie ze niet meer op facebookDucATIRadeon schreef: ↑16 nov 2024 11:32
dat is vervelend René!
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
Vandaag de preza op de crossclimate's gezet...ging niet geheel vlekkeloos met 2 zwaar ontstoken vingers..
Ik heb ze al vanaf de winter 2016/2017 en ze zijn intussen al ver heen.
Tussen de 4,6 en 4,2mm profiel hebben ze nog : ruim voldoende nog voor de APK maar met minder dan 4mm profiel zijn de winterse eigenschappen ondermaats..
Na de winter maar eens zien hoe we dit gaan oplossen : 4 nieuwe crossclimate's ( als ze nog te koop zijn ) of all seasons banden er onder...dat scheelt ook weer 2x per jaar wisselen.
Ik heb ze al vanaf de winter 2016/2017 en ze zijn intussen al ver heen.
Tussen de 4,6 en 4,2mm profiel hebben ze nog : ruim voldoende nog voor de APK maar met minder dan 4mm profiel zijn de winterse eigenschappen ondermaats..
Na de winter maar eens zien hoe we dit gaan oplossen : 4 nieuwe crossclimate's ( als ze nog te koop zijn ) of all seasons banden er onder...dat scheelt ook weer 2x per jaar wisselen.
Grt René
Grt René
Crosclimate's die heb ik al ruim 7 jaar
Grt René
Grt René
- Laatbloeier
Je hoeft niet te kiezen, Cross Climates zijn all season banden
Ze deden het bij mij in de zomer ook prima in elk geval.
Heb nu een setje Hankook Kinergy 4S2 eronder zitten, al 80.000 km. M.i. net zo goed als de Michelins, maar wel wat goedkoper.
Ze inmiddels nog maar net winterwaardig met net onder de 5 mm profiel, dus de planning is om er mee door te rijden tot het najaar van 2025. Dan heb ik er ws. bijna een ton mee gereden. Niet slecht.
- boswachterfan
Hier ook vandaag de winter rubbers eronder geflatst.
Dat weet ik...dat zijn de quatracs onder de suzibaru ook en toch doen de crossclimate's het beter in de prut...Laatbloeier schreef: ↑18 nov 2024 16:56Je hoeft niet te kiezen, Cross Climates zijn all season banden
Grt René
Grt René
Morgen naar het noorden van Fryslan : een mooie schoorsteen halen voor onder de preza.
Iets met een race cat en een middendemper aan 1 stuk...en van RVS schijnt onder een 1,6 bug uit '03 vandaan te komen dus zou moeten passen.
Een 2'de preza is nog even afwachten of die er komt , en aangezien we weer vakantieplannen hebben naar Oostenrijk volgend jaar moet dat wel goed zijn.
Heb geen zin in die fratsen van afgelopen zomer toen we naar Denemarken reden.
Iets met een race cat en een middendemper aan 1 stuk...en van RVS schijnt onder een 1,6 bug uit '03 vandaan te komen dus zou moeten passen.
Een 2'de preza is nog even afwachten of die er komt , en aangezien we weer vakantieplannen hebben naar Oostenrijk volgend jaar moet dat wel goed zijn.
Heb geen zin in die fratsen van afgelopen zomer toen we naar Denemarken reden.
Grt René
Grt René
Eergisteren overvallen door de sneeuw in het barre Noorden. Dan kan je AWD onder je kont hebben, maar met zomerbanden ben ik toch een paar x uit gegleden. Dus gisteren direct de wintersloffen eronder. Was de weg inmiddels superschoon en morgen wordt het 16 graden ...
Voorstellen: viewtopic.php?t=6452
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Heb de beelden gezien op tv , wat jullie in de hoogte hadden lag hier in de breedte
Intussen de uitlaat ook thuis liggen :
300 euri lijkt me een koopje voor een custom made uitlaat
Maandag garage bellen voor een afspraak zodat die 'm er onder kunnen hangen.
Intussen de uitlaat ook thuis liggen :
300 euri lijkt me een koopje voor een custom made uitlaat
Maandag garage bellen voor een afspraak zodat die 'm er onder kunnen hangen.
Grt René
Grt René
Dat ziet er mooi uit.
- boswachterfan
Zeker, mooie schoorsteen
Miniem werkje. Lamp laadruimte deed het niet. Dacht het lampje. Maar bij het eruithalen brand het ineens wel.
Bestaat uit hendel, veer, kogeltje. Kogel maakt het contact.
Even kogel opgefrist met contact spray en er is weer licht.
.
Bestaat uit hendel, veer, kogeltje. Kogel maakt het contact.
Even kogel opgefrist met contact spray en er is weer licht.
.
- boswachterfan
Kleine zaken die vreugde brengen....
Inmiddels heb ik per telefoon uitsluitsel gekregen...en ik zag dat al aankomen eerder vandaag :DucATIRadeon schreef: ↑16 nov 2024 11:32
dat is vervelend René!
Geen direct dienstverband bij Teijin , dat houd in dat ik per 16 januari buiten de poort sta omdat mijn fase B dan afloopt..
Balen met de hoogdletter B dus we blijven voorlopig nog lekker doorrijden met de blauwe preza en groene justy
Grt René
Grt René
Pfffff, dat is balen weer René!
Wat houdt dat in het uitzendwereldje in? Begin je dan dadelijk weer vooraan in Fase A? En dus 3+ jaar kwijt in dat opzicht?
Wat houdt dat in het uitzendwereldje in? Begin je dan dadelijk weer vooraan in Fase A? En dus 3+ jaar kwijt in dat opzicht?
"I feel Legacy"
Fase A bij een uitzendbureau is eigenlijk een detacheringscontract van nu max 1 jaar..in B heb je een tijdelijk dienst verband die max 3 jaar duurt , daarna heb je nog Fase C wat inhoud dat je in vaste dienst bent van het uitzendbureau.
C heeft voor en nadelen : voordeel is dat je altijd werk hebt , nadeel is dat ze je voor elke k*tklus ergens heen kunnen sturen..al is dat maar voor een uur.
Dat traject van A en B ga ik dus opnieuw weer in bij een ander uitzendbureau....wat in de tussentijd wel is verbeterd is dat je al na 3 weken pensioensopbouw hebt....dat was eerder pas na een half jaar
Ik had de hoop gevestigd op een rechtstreeks dienstverband bij Teijin : het vervallen van onder andere patenten en het feit dat de Chinezen dezelfde kwaliteit kunnen maken voor een veel lagere prijs -> lees subsidie van de overheid aldaar maakt dat een oneerlijke concurrentie..
Daarom ook dat inkrimpen helaas.
C heeft voor en nadelen : voordeel is dat je altijd werk hebt , nadeel is dat ze je voor elke k*tklus ergens heen kunnen sturen..al is dat maar voor een uur.
Dat traject van A en B ga ik dus opnieuw weer in bij een ander uitzendbureau....wat in de tussentijd wel is verbeterd is dat je al na 3 weken pensioensopbouw hebt....dat was eerder pas na een half jaar
Ik had de hoop gevestigd op een rechtstreeks dienstverband bij Teijin : het vervallen van onder andere patenten en het feit dat de Chinezen dezelfde kwaliteit kunnen maken voor een veel lagere prijs -> lees subsidie van de overheid aldaar maakt dat een oneerlijke concurrentie..
Daarom ook dat inkrimpen helaas.
Grt René
Grt René
- boswachterfan
Ik hoop dat je wat anders kunt vinden. Ik heb in de crisis van de jaren 80 dik een jaar zonder werk gezeten. Daar heb ik hele nare herinneringen aan. Gelukkig is de arbeidsmarkt nu anders, maar je moet maar net iets passends kunnen vinden.
Da's idd Balen. Hoop dat je snel iets leuks gaat tegenkomen.
Voorstellen: viewtopic.php?t=6452
Dat zijn geen leuke berichten. Inderdaad maar hopen dat er wat leuks op je pad komt met genoeg perspectief.
Bij mij op de afdeling trouwens idem dito. Uitzendkrachten gaan eruit en lopende contacten worden niet verlengd. Dit alles omdat de prijzen dalen en er minder is verkocht. Treft mij persoonlijk niet maar leuk is anders.
Bij mij op de afdeling trouwens idem dito. Uitzendkrachten gaan eruit en lopende contacten worden niet verlengd. Dit alles omdat de prijzen dalen en er minder is verkocht. Treft mij persoonlijk niet maar leuk is anders.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Wat Joost zegt is wel waar: de arbeidsmarkt is momenteel wel anders dan in de jaren 80 (of tijdens de vorige economische crisis). Er zijn veel bedrijven met de hand op de knip, maar er zijn ook heel veel bedrijven met grote personeelstekorten. Opleiding en ervaring is lang niet altijd een vereiste, als men maar het gevoel heeft dat je bereidt bent om te leren en hard te werken dan kun je beginnen.
Je schrijft dat je bij een ander uitzendbureau weer van voor af aan moet beginnen. Zie je dat wel zitten? Is het geen optie om direct bij een bedrijf te solliciteren?
Dan heb je net zo goed een proefperiode, maar daarna zit je ook direct goed. Kijk of je iets kunt vinden in een sector waar de tekorten hoog zijn. Misschien een gek idee, maar jij bent best goed thuis in de elektronica toch? In het installatiewereldje zoeken ze heel veel personeel.
Wij leveren producten voor de infra en hebben het momenteel waanzinnig druk, omdat onze klanten de bedrijven zijn welke het energienet moeten verzwaren de komende decennia. In die sector worden heel veel mensen gezocht. Ook onze huis elektricien komt om in het werk, maar heeft te weinig personeel. En alles wat ze kunnen krijgen praat geen, of heel gebrekkig, Nederlands. Iets dat ook niet altijd helpt.
Hoe dan ook, balen is het wel en ga vooral op zoek naar iets dat jou past. Wij kunnen eindeloos adviezen geven, maar jij weet het beste wat je wilt en kunt. Sterkte en succes!
Je schrijft dat je bij een ander uitzendbureau weer van voor af aan moet beginnen. Zie je dat wel zitten? Is het geen optie om direct bij een bedrijf te solliciteren?
Dan heb je net zo goed een proefperiode, maar daarna zit je ook direct goed. Kijk of je iets kunt vinden in een sector waar de tekorten hoog zijn. Misschien een gek idee, maar jij bent best goed thuis in de elektronica toch? In het installatiewereldje zoeken ze heel veel personeel.
Wij leveren producten voor de infra en hebben het momenteel waanzinnig druk, omdat onze klanten de bedrijven zijn welke het energienet moeten verzwaren de komende decennia. In die sector worden heel veel mensen gezocht. Ook onze huis elektricien komt om in het werk, maar heeft te weinig personeel. En alles wat ze kunnen krijgen praat geen, of heel gebrekkig, Nederlands. Iets dat ook niet altijd helpt.
Hoe dan ook, balen is het wel en ga vooral op zoek naar iets dat jou past. Wij kunnen eindeloos adviezen geven, maar jij weet het beste wat je wilt en kunt. Sterkte en succes!
"I feel Legacy"
Ik heb intussen her en der al wat lijntjes uitstaan...dus als alles mee zit kan ik zo van de 1 naar de ander..
Dat scheelt gedoe met het aanvragen van WW en alles wat daar meer bij komt kijken.
Aangezien ik bijna 5 jaar voor het huidige UZB werk zit er ook een leuke transitie vergoeding aan te komen dus wie weet toch een 2'de impreza
@SP-Boxer
Op dit moment is het de kortste klap om via een uzb aan de bak te komen....1 er van die zegt dat bedrijven vrij snel mensen overnemen maar dat moet ik eerst nog zien..
Dat scheelt gedoe met het aanvragen van WW en alles wat daar meer bij komt kijken.
Aangezien ik bijna 5 jaar voor het huidige UZB werk zit er ook een leuke transitie vergoeding aan te komen dus wie weet toch een 2'de impreza
@SP-Boxer
Op dit moment is het de kortste klap om via een uzb aan de bak te komen....1 er van die zegt dat bedrijven vrij snel mensen overnemen maar dat moet ik eerst nog zien..
Grt René
Grt René
-
wat SPBoxer zegt: in de energiesector is er wel voldoende vraag; in Westerbork zit een bedrijf dat personeel zoekt voor voornamelijk in windparken in de offshore; niet dat per se offshore moet maar in die hoek zit wel het werk.
ik zit ook in de energiesector (olie en gas) en daar blijft er werk voornamelijk uit Saoedi komen!
pas geleden nog voor mijzelf wezen kijken en zag bij FMC Technip bij Erika/Veenoord paar weken geleden nog wat vacatures staan (via nationale vacaturebank en monsterboard en jobbird etc). bij jouw in de buurt, mogelijk kun je daar een balletje opgooien (was toen iets met o.a. de werkplaats verder uitbreiden ivm sterke groei)?
nee ik heb geen belangen. just helping
ik zit ook in de energiesector (olie en gas) en daar blijft er werk voornamelijk uit Saoedi komen!
pas geleden nog voor mijzelf wezen kijken en zag bij FMC Technip bij Erika/Veenoord paar weken geleden nog wat vacatures staan (via nationale vacaturebank en monsterboard en jobbird etc). bij jouw in de buurt, mogelijk kun je daar een balletje opgooien (was toen iets met o.a. de werkplaats verder uitbreiden ivm sterke groei)?
nee ik heb geen belangen. just helping
- boswachterfan
Eén van de zoons is even op vakantie zonder auto. Zodoende kon ik in rust die wagen eens nalopen in de afgelopen weken. Het is een 316 Compact van 20 jaar oud in nette staat. Maar ja, het is een oude BMW dus er is nogal eens wat. Ik hoorde een licht jank geluidje toen ik hem een paar weken geleden startte. Nou heb ik zo'n handige stethoscoop dus de oorzaak was snel gevonden. Dynamo. Daar heb ik een nieuwe voor geplaatst. Verder lekte de uitlaat aan de achterste pot. Tsja, economisch is reparatie door een garage niet de moeite, maar aangezien vaders een nieuwe lasmachine heeft...... Die uitlaat is uit één stuk. Hoe verzin je het. Dus de pijp doorgeslepen en een verbindingsstuk gekocht. De demper zag er zo uit:
Aan de achterkant van die ophanging zit ook nog een flink gat.
Ik was benieuwd, maar de oldskool uitverkoop lasmachine deed het lekker. Niet zo verfijnd als mijn innig geliefde Kemppi, maar goed genoeg. Paar uurtjes werk en:
Het andere gat is ook netjes gedicht. Voorlopig weer een jaartje opgerekt. Overigens vind ik het een geweldige auto. Hier klopt alles aan. Motor, bak, overbrengingsverhoudingen, alles is perfect. Hij heeft 115 pk maar het voelt aan als minstens 150. Fijne wegligging, allemaal aluminium draagarmen en mega stil binnen. Jammer dat ik er zo ongeveer uit getakeld moet worden (ligt aan mij) en dat de kramp gelijk in mijn rug schiet als ik de gordel probeer te pakken (ligt ook aan mij) Deze auto met de zespitter, dat moet helemaal lekker rijden.
Aan de achterkant van die ophanging zit ook nog een flink gat.
Ik was benieuwd, maar de oldskool uitverkoop lasmachine deed het lekker. Niet zo verfijnd als mijn innig geliefde Kemppi, maar goed genoeg. Paar uurtjes werk en:
Het andere gat is ook netjes gedicht. Voorlopig weer een jaartje opgerekt. Overigens vind ik het een geweldige auto. Hier klopt alles aan. Motor, bak, overbrengingsverhoudingen, alles is perfect. Hij heeft 115 pk maar het voelt aan als minstens 150. Fijne wegligging, allemaal aluminium draagarmen en mega stil binnen. Jammer dat ik er zo ongeveer uit getakeld moet worden (ligt aan mij) en dat de kramp gelijk in mijn rug schiet als ik de gordel probeer te pakken (ligt ook aan mij) Deze auto met de zespitter, dat moet helemaal lekker rijden.
Mooi werk..
5 december komt de rvs uitlaat onder de preza..
5 december komt de rvs uitlaat onder de preza..
Grt René
Grt René
Hij hangt er onder :
Ziet er wel gelikt uit , klinkt zéér beschaafd en ook wat zwaarder dan het oude spul
Heeft zijn beste tijd gehad : mag ook na 20 jaar en 263k op de tikker
Het plaatje wat ze er op hebben gelast in Denemarken afgelopen zomer.
Binnenkort inleveren bij een oudijzerboer..levert 'ie ook nog wat op hoop ik..
De einddemper lekt ook iets bij een ophangpunt : dat boetseer ik wel dicht met gungum..
De originele middendemper was nog in zeer nette staat trouwens..die heeft ook een veel kleinere diameter dan de uitlaat die er nu onder hangt : een betere flow van de uitlaatgassen , wie weet ook wat meer vermogen??
Al met al een goede investering geweest
Ziet er wel gelikt uit , klinkt zéér beschaafd en ook wat zwaarder dan het oude spul
Heeft zijn beste tijd gehad : mag ook na 20 jaar en 263k op de tikker
Het plaatje wat ze er op hebben gelast in Denemarken afgelopen zomer.
Binnenkort inleveren bij een oudijzerboer..levert 'ie ook nog wat op hoop ik..
De einddemper lekt ook iets bij een ophangpunt : dat boetseer ik wel dicht met gungum..
De originele middendemper was nog in zeer nette staat trouwens..die heeft ook een veel kleinere diameter dan de uitlaat die er nu onder hangt : een betere flow van de uitlaatgassen , wie weet ook wat meer vermogen??
Al met al een goede investering geweest
Grt René
Grt René
- boswachterfan
Ziet er goed uit
Aan de oude pijp was al meer gelast, zo te zien.
Aan de oude pijp was al meer gelast, zo te zien.