Nieuwe achterveer niet goed geplaatst?

Veren, schokdempers, remmen, besturing, banden en velgen
Plaats reactie
Dward

Nieuwe achterveer niet goed geplaatst?

Bericht door Dward »

Hallo,

Een paar weken geleden begon ik geluiden te horen bij de achterwiel ophanging. Na controle merkte ik dat beide schroefveren achter gebroken waren. Ik miste ongeveer 5-10 cm van elke veer op het laagste punt waar de veer op de veerplaat rust.

Vandaag zijn beide veren vervangen - totaal andere auto nu - maar de linkerveer raakt de stop op de veerplaat niet waardoor er ruimte ontstaat, dus ruimte voor ongewenste mogelijke wrijving/beweging van de veer. Zie bijgevoegde foto.

Is het mogelijk om de veer handmatig tegen de stop te draaien als ik de auto links opkrik, zodat het wiel van de grond komt en er minder spanning op de veer stat?
Of hoef ik me hier helemaal geen zorgen over te maken...

Laat maar horen!

Subaru Forester SJ 2015
Bijlagen
IMG_6211.jpg
Wout-P11

Re: Nieuwe achterveer niet goed geplaatst?

Bericht door Wout-P11 »

Die veer is inderdaad niet geheel correct geplaatst. Of het kleine beetje kwaad kan durf ik te betwijfelen.
De veer staat onder spanning, ook indien de auto is opgekrikt. Dus met de hand verdraaien is onmogelijk.
Ik zou het neerleggen bij degene die de veren heeft vervangen: Graag correct monteren en dus mag het overnieuw.

Wat ik me tevens afvraag, hoort hier niet nog een rubber tussen veer en veerschotel in? Dit is niet altijd het geval, maar ik vraag het me zomaar af.
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '98 Avalon XL
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Snautzer

Bericht door Snautzer »

De veerschotel bedoel je ? De veerschotel zit tussen de spiraalveer en veerpootlager gemonteerd. De veerschotel houd de veer op zijn plaats.
SP-Boxer

Bericht door SP-Boxer »

Lekker laten voor wat het is. Het had netter gekund, maar hier ga je niets van merken.

Bij dit type schokbreker zit er geen rubber tussen de veer en de onderste schotel.
"I feel Legacy"
Plaats reactie