Achteruit kijk camera..

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Mrdjc

Achteruit kijk camera..

Bericht door Mrdjc »

Kan iemand een half degelijke achteruit rij camera aanbevelen. (Forester SG)

Ik heb nu al twee geïntegreerde kentekenverlichting modules versleten.

Tot twee keer aan toe net voor de APK hebben degene die ik gemonteerd gehad heb besloten om de kentekenverlichting (LED) maar kapot te gaan.

Het zijn gesloten/gelijmde modules dus er is ook niets om open te schroeven om te vervangen.
Terwijl de camera het nog prima doet kan je dus de hele module in de kliko gooien want APK afkeur als de kentekenverlichting het niet doet.

Dus, vandaag weer, halve kofferklep uit elkaar om de bedrading los te halen en weer de originele verlichting er terug op te zetten voor de APK komende week.

De laatste heeft er nog geen jaar onder gezeten, maar ja.. AliExpress.
Zag eruit als een degelijke module die helemaal gesealed was. Kennelijk niet dus.
Degene daarvoor kwam geloof ik via Amazon, heeft er ook korter als een jaar onder gezeten

Kan iemand iets half degelijks adviseren?
Voor 30 euro + 1 uur sleutelen met de soldeerbout ieder jaar word ik niet echt vrolijk.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
SP-Boxer

Re: Achteruit kijk camera..

Bericht door SP-Boxer »

Mijn voorkeur zou sowieso uitgaan naar een separate camera.
Heb voor de Legacy BP ook nooit een combinatie gezien, maar jouw verhaal bevestigd mijn vermoeden. Verlichting lekker origineel houden.

Overigens gaat mijn losse Ali camera al weer een jaar of 5 mee. Helaas is bij die dingen wel vaak de kijkhoek veel kleiner dan dat de advertentie verteld.
T liefste had ik een originele camera, maar ondanks dat de Legacy BP een uitbreekplaatje heeft t.b.v. een camera heb ik nog nooit een OEM camera voor dit model gevonden.

Voor de Forester SG is deze er ook niet denk ik?
Wellicht past de camera van een nieuwe model relatief eenvoudig?
"I feel Legacy"
Mrdjc

Bericht door Mrdjc »

Heb maar gewoon via ali iets anders besteld, dit keer een kentekenplaat houder met een ingebouwde camera.. kijken hoe lang dat heel blijft. €10,- dus als dat helpt voorkomen dat ik weer de hele boel uit elkaar moet schroeven om de lampen terug te bouwen voor de APK ben ik al lang blij.

https://nl.aliexpress.com/item/10050057 ... pt=glo2nld

Gelijk maar een berg waterdichte stekkertjes besteld om de orginele lampen weer fatsoenlijk aan te sluiten... iedere keer solderen + krimpkous en dan weer afknippen en tapen etc is niet zo gezond voor de bedrading..

Kijken wat het gaat doen.. eerst op naar de APK!
Mrdjc

Bericht door Mrdjc »

Nou goed dat gaat dus ook niet werken :-(

Zag er leuk uit, maar dan kan je de kofferklep handvat niet meer bedienen..beetje onpraktisch.

Afbeelding

Bovendien zal er geboord moeten worden door de kofferklep voor de stekkers/kabels, daar ben ik ook geen fan van..
Afbeelding

Opzoek naar een andere oplossing!
sufos

Bericht door sufos »

Is boren in de meeste gevallen niet noodzakelijk? Kabel zal ergens doorgevoerd moeten worden.
Kentekenplaathouder kan ook nog wel wat zakken zo te zien, biedt dat geen soelaas?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
menno out

Bericht door menno out »

Of is de kentekenhouder met camera ondersteboven te monteren?
Voorstellen: viewtopic.php?t=6452
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Mrdjc

Bericht door Mrdjc »

Nog niet overnagedacht om ondersteboven te monteren, scherpe opmerking!

Straks eens even kijken hoe ver de camera kan draaien.. niet zo veel behoefte om de lucht te zien op het display :-D

En gaten boren, er zit een doorvoer voor de kentekenverlichting die misbruikt kan worden als je hem daar monteert, maar bij deze plaathouder zou dat inhouden dat je het lelijke kabeltje zou zien..

Ben meer aan het neigen naar een losse camera die langs de kentekenverlichting hangt tussen het rubber door met een beugel, maar weet niet wat er beschikbaar is zo of wat de mogelijkheden zijn qua bevestiging, morgen maar weer eens alles uit elkaar trekken voor de zoveelste keer.
Plaats reactie