Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Lekker bezig!
-
- Berichten: 926
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
afgelopen zondag op TT Assen voor de Ital Dag.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Oehhhh... gaaf
- boswachterfan
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Wij reden zondag richting noorden. Maar zelden door zoveel Duc's ingehaald
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik heb dat moeten missen ivm werk...DucATIRadeon schreef: ↑04 sep 2024 06:44 afgelopen zondag op TT Assen voor de Ital Dag.
WhatsApp Image 2024-09-03 at 20.10.40.jpeg
Dikke plof!!
En ik kan nu ook op de dikke brommer lullen via de telefoon...nu nog een navi die ook via bluetooth tegen me praat in deze pletterpet
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Deze auto bekeken:
Voorstellen: viewtopic.php?t=6452
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Mooi mooi...
De preza heeft weer een frisse apk : kosten slechts 100 euro.....
Rijden er al 7 jaar in en de teller tikt de 260k aan , hij houd zich nog steeds goed..
Kan zijn dat eind dit jaar de justy er uit gaat en er een 2'de preza bij komt : ik had er 1 op het oog , een 2.0r plus automaat uit 2006 met slechts 78k op de teller maar die ging aan mijn neus voorbij...
Is ook afhankelijk of ik eind deze maand goed nieuws te horen krijg van mijn werkgever waar ik nu werk via een uitzendbureau...
Op mijn 52'ste een rechtstreeks dienstverband krijgen zou me zielsgelukkig maken....al 20 jaar aan het knooien via uitzendbureau's en daar ben ik zo onderhand he-le-maal klaar mee....
De preza heeft weer een frisse apk : kosten slechts 100 euro.....
Rijden er al 7 jaar in en de teller tikt de 260k aan , hij houd zich nog steeds goed..
Kan zijn dat eind dit jaar de justy er uit gaat en er een 2'de preza bij komt : ik had er 1 op het oog , een 2.0r plus automaat uit 2006 met slechts 78k op de teller maar die ging aan mijn neus voorbij...
Is ook afhankelijk of ik eind deze maand goed nieuws te horen krijg van mijn werkgever waar ik nu werk via een uitzendbureau...
Op mijn 52'ste een rechtstreeks dienstverband krijgen zou me zielsgelukkig maken....al 20 jaar aan het knooien via uitzendbureau's en daar ben ik zo onderhand he-le-maal klaar mee....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik zal voor je duimen
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ondanks dat 'is misschien op de nominatie staat om het veld te ruimen voor een 2'de preza heb ik de suzibaru voorzien van verse motorolie + filter en verse koelvloeistof.
Dat was hoognodig omdat ik onder de olievuldop aangekoekte zooi vond en dat de koelvloeistof er verre van fris uit zag.
Dat was hoognodig omdat ik onder de olievuldop aangekoekte zooi vond en dat de koelvloeistof er verre van fris uit zag.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
- boswachterfan
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Garage De Stoeprand was weer geopend, vandaag. Olie, filters en wat nakijkwerk voor de komende APK. De eerste keer voor de Picanto. Ben benieuwd.
Deze motor loopt zo ontzettend mooi stil. Warm, in z'n vrij, voel en hoor je nix. Nieuwe olie in de bak zorgde voor een nog lekkerder klikklak gevoel bij het schakelen. Echt een fèn kaggetsje. En in de zomer 1 op 20. Slechtste was 1 op 15.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Plof nog even uitgelaten
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
- boswachterfan
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Heb er ook nog even op gezeten, gisteren. En de vooruitzichten voor najaarskilometers zijn goed, de komende weken.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Heb je er ook nog mee gereden dan
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
- boswachterfan
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Gaan wij mieren copuleren?
Ik zat, de motor reed. Tevreden?
Ik zat, de motor reed. Tevreden?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Voorstellen: viewtopic.php?t=6452
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
-
- Berichten: 926
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
heb n impulse aankoop gedaan 3 weken terug, mede onder dwang van de vrouw. tot heden valt het zeker niet tegen!
met de andere merken in hun eigendom kan dit best wel iets worden...
ben bliede mit!
QJ SRT800 SX Touring.
(mijn foto's zijn te groot, google de pics maar).
wat vooraf ging, was allemaal samenloop van toevalligheden:
- de enfield bullet, voor het eerst in 20 jaar, vertoonde kuren. tijdens de rit 3x afgeslagen bij lage toeren door de dorpjes, vond ikzelf maar de vrouw aanzienlijk minder plezierig. rit afgebroken en snelste weg terug naar huis, sloeg ie ook af bij stoplichten op ring assen. thuis gekomen, in de hoek geduwd laken erover ik kijk er later wel naar. intussen Ducati Koningsasser cilinderkop terug geplaatst op de Duc.
- 1e poging rit te hervatten weekend erop: pakte de Vincent met nieuwe pilot koppeling drukgroep en wat aanpassingen, starte direct, maar kwam nauwelijks de oprit omhoog en op rechte stukken alleen maar slippende koppeling. spijs, vrouw weer boos, helpt niet als heropstapper dat je man met ouwe meuk wel iets heeft onderweg of stilstaand... was gelukkig nog gewoon in de straat, dus zij blijven, ik omdraaien en de Ducati pakken.
-2e poging dus gedaan, ging allemaal prima hoewel snelwegen voor een ouwe 1959 eencilinder niet leuk is (tijd begon te dringen dus snelste route). aangekomen bij de motorzaak, denk was dit nou mn laars onder de olie, spips hele motor onder de olie en de vloer begon nat te worden. gvd, vrouw wéér boos, die was er klaar mee en liet dat ook goed merken waar iedereen bij stond...
tja als je dan toch bij een motor zaak staat, de vrouw moet je koesteren en als die een aandringt om "een nieuwe motor" te kopen "een zonder gedoe en geen onderdelen vanaf vallen", dat is lastig daar ik eigelijk klaar ben met moderne 2wieler rotzooi...mss een underdog, net als Subaru en Royal Enfield (beide in bezit), en daar stond de nieuwe line-up uit jawel china, de QJ Motor. proefrit gedaan, niet verkeerd, herinneringen van mn Multistrata 1000DS tijdperk kwamen naar boven; en eerlijk gezegd: voor wat je krijgt met dat geld kun je eigelijk geen misser maken. zodoende de SRT800 SX Touring staat hier, al 855km gereden wegens verplichte ritten met de auto anders na de eerste week woon-werk al de 1000km beurt gehad. dit is de enige motor die ik nu heb met startmotor, de eerste met standaard handvat- en kontverwarming, grote 5 of 6" TFT dashboard en TPMS en wifi hotspot etc voor streaming navigatie.
wederom, valt niet tegen tot heden!
PS: de slippende koppeling is opgelost, was zowel eigen fout als probleem met nieuwe onderdelen.
eigen fout: de servo koppeling (aangedreven door de pilot koppeling) plunjer eindstop te ver ingeschroefd dat de schoenen niet meer tegen de trommel aan kwamen om motor vermogen over te brengen naar de koppeling.
andere fout: de nieuwe pilot koppeling drukplaten waren beide 0,4 tot 0,6mm krom, dus die lagen niet vlak en dus geen draagvermogen en dus slippende koppeling. beide gevlakt met 0,7mm en alles ligt nu aan.
met de andere merken in hun eigendom kan dit best wel iets worden...
ben bliede mit!
QJ SRT800 SX Touring.
(mijn foto's zijn te groot, google de pics maar).
wat vooraf ging, was allemaal samenloop van toevalligheden:
- de enfield bullet, voor het eerst in 20 jaar, vertoonde kuren. tijdens de rit 3x afgeslagen bij lage toeren door de dorpjes, vond ikzelf maar de vrouw aanzienlijk minder plezierig. rit afgebroken en snelste weg terug naar huis, sloeg ie ook af bij stoplichten op ring assen. thuis gekomen, in de hoek geduwd laken erover ik kijk er later wel naar. intussen Ducati Koningsasser cilinderkop terug geplaatst op de Duc.
- 1e poging rit te hervatten weekend erop: pakte de Vincent met nieuwe pilot koppeling drukgroep en wat aanpassingen, starte direct, maar kwam nauwelijks de oprit omhoog en op rechte stukken alleen maar slippende koppeling. spijs, vrouw weer boos, helpt niet als heropstapper dat je man met ouwe meuk wel iets heeft onderweg of stilstaand... was gelukkig nog gewoon in de straat, dus zij blijven, ik omdraaien en de Ducati pakken.
-2e poging dus gedaan, ging allemaal prima hoewel snelwegen voor een ouwe 1959 eencilinder niet leuk is (tijd begon te dringen dus snelste route). aangekomen bij de motorzaak, denk was dit nou mn laars onder de olie, spips hele motor onder de olie en de vloer begon nat te worden. gvd, vrouw wéér boos, die was er klaar mee en liet dat ook goed merken waar iedereen bij stond...
tja als je dan toch bij een motor zaak staat, de vrouw moet je koesteren en als die een aandringt om "een nieuwe motor" te kopen "een zonder gedoe en geen onderdelen vanaf vallen", dat is lastig daar ik eigelijk klaar ben met moderne 2wieler rotzooi...mss een underdog, net als Subaru en Royal Enfield (beide in bezit), en daar stond de nieuwe line-up uit jawel china, de QJ Motor. proefrit gedaan, niet verkeerd, herinneringen van mn Multistrata 1000DS tijdperk kwamen naar boven; en eerlijk gezegd: voor wat je krijgt met dat geld kun je eigelijk geen misser maken. zodoende de SRT800 SX Touring staat hier, al 855km gereden wegens verplichte ritten met de auto anders na de eerste week woon-werk al de 1000km beurt gehad. dit is de enige motor die ik nu heb met startmotor, de eerste met standaard handvat- en kontverwarming, grote 5 of 6" TFT dashboard en TPMS en wifi hotspot etc voor streaming navigatie.
wederom, valt niet tegen tot heden!
PS: de slippende koppeling is opgelost, was zowel eigen fout als probleem met nieuwe onderdelen.
eigen fout: de servo koppeling (aangedreven door de pilot koppeling) plunjer eindstop te ver ingeschroefd dat de schoenen niet meer tegen de trommel aan kwamen om motor vermogen over te brengen naar de koppeling.
andere fout: de nieuwe pilot koppeling drukplaten waren beide 0,4 tot 0,6mm krom, dus die lagen niet vlak en dus geen draagvermogen en dus slippende koppeling. beide gevlakt met 0,7mm en alles ligt nu aan.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Dwang vd vrouw.... jaja... en jij maar tegenstribbelen... tuurlijk....