Welke bandenmaat mooist voor de Outback?
Welke bandenmaat mooist voor de Outback?
Ik ben toe aan een nieuw setje zomerbanden.
Heb nu 215/60/16.
Wat vinden jullie de mooiste maat onder een outback?
Ik hou zelf wel van een lekkere brede wang, rijdt comfortabel.
Wellicht 215/65/16 of 225/65/16?
Heb nu 215/60/16.
Wat vinden jullie de mooiste maat onder een outback?
Ik hou zelf wel van een lekkere brede wang, rijdt comfortabel.
Wellicht 215/65/16 of 225/65/16?
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
- skogvokter
Re: Welke bandenmaat mooist voor de Outback?
Ik hou ook van een hoge wang en kleine velgen. Ik weet niet of je per se een echte zomerband wil, ik wil liever een grover profiel.
Onder mijn aankomende Forester zitten helaas 17" velgen. Kans is groot dat ik op zoek ga naar een set 16".
Als ik die kan vinden ga ik voor deze banden:
https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/F ... K/R-399619
Die had ik onder de Rexton. Redelijk stil op de weg, maar wel goed grip buiten de gebaande wegen.
Maar weer niet onnodig grof als een BF Goodrich All-Terrain.
Onder mijn aankomende Forester zitten helaas 17" velgen. Kans is groot dat ik op zoek ga naar een set 16".
Als ik die kan vinden ga ik voor deze banden:
https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/F ... K/R-399619
Die had ik onder de Rexton. Redelijk stil op de weg, maar wel goed grip buiten de gebaande wegen.
Maar weer niet onnodig grof als een BF Goodrich All-Terrain.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Zoek je nu de mooiste of de meest comfortabele band? Want de combinatie van die 2 gaat in mijn ogen niet zo goed samen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Haha, je hebt gelijk.
Maar ik zoek mooi maar vooral ook comfortabel.
Brede platte banden zal t zeker niet gaan worden.
Maar hoe breed is nog wel lekker en comfortabel?
Maar ik zoek mooi maar vooral ook comfortabel.
Brede platte banden zal t zeker niet gaan worden.
Maar hoe breed is nog wel lekker en comfortabel?
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
Bijna een jaar geleden inmiddels ben ik met een 20 jaar oude Legacy IV TW 2.01 enkele reis naar West-Afrika gereden, met als schoeisel Yokohama Geolandar A/T G015 215/60 R16 95H banden. Op de weg bleken ze veel stiller en stabieler dan ik had verwacht. In Mauritanië zijn we 3 dagen off-road gegaan, in konvooi en onder begeleiding van militairen. Dankzij de Yokohama's kwamen letterlijk we overal doorheen. Helaas zijn deze banden niet leverbaar in de maat 215/55R17 94V.
Mijn daily driver is geen Outback III, maar een Legacy IV TW 3.0R. Die heeft remschijven die te groot zijn om 16 inch velgen te monteren. Dus ik zit vast aan 17 inch. Ook ik heb het liefst zo hoog mogelijke banden en een off-road-waardig profiel. Het grootste dat onder de Legacy past is 215/55R17 en de meest interessante band lijkt me de Falken Wildpeak A/T Trail 215/55R17 94V. Met die maat zijn de wielkasten mooi gevuld en lopen de banden nergens aan. Het enige probleem is dat de Falken Wildpeak in Europa niet leverbaar is. In elk geval heb ik tot dusverre geen Europese leverancier kunnen vinden voor deze band.
Mijn daily driver is geen Outback III, maar een Legacy IV TW 3.0R. Die heeft remschijven die te groot zijn om 16 inch velgen te monteren. Dus ik zit vast aan 17 inch. Ook ik heb het liefst zo hoog mogelijke banden en een off-road-waardig profiel. Het grootste dat onder de Legacy past is 215/55R17 en de meest interessante band lijkt me de Falken Wildpeak A/T Trail 215/55R17 94V. Met die maat zijn de wielkasten mooi gevuld en lopen de banden nergens aan. Het enige probleem is dat de Falken Wildpeak in Europa niet leverbaar is. In elk geval heb ik tot dusverre geen Europese leverancier kunnen vinden voor deze band.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Deze pagina ken ik. Helaas staat de Falken Wildpeak in maat 215/55R17 94V er niet tussen.
Op pagina https://www.falkentire.com/wildpeak/attrail#size-list staat de band wel; het is de eerste band voor een 17 inch velg, met itemnummer 28712727.
Helaas voor jou, die band bestaat ook niet. Is trouwens ook niet de meest gangbare maat voor een Legacy.
Als je bij Outback voor 16 inch gaat is de 225/60/16 de meest gangbare maat.
Als je bij Outback voor 16 inch gaat is de 225/60/16 de meest gangbare maat.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero