Bandenmaat

Veren, schokdempers, remmen, besturing, banden en velgen
Plaats reactie
Mars1955

Bandenmaat

Bericht door Mars1955 »

Heb nu standaard banden 225-60-17. Passen hier nu ook 225-70-17 ATB onder. Forester 2014.
erichendri

Re: Bandenmaat

Bericht door erichendri »

Dat is wel stuk groter lijkt mij.
Bijna 5cm dus aan beide zijden 2.5 cm.
Hoeveel ruimte heb je nu bij de veerschotels en wielkastranden.
Ook kijken als je je stuur max verdraaid.

Eric
Mars1955

Bericht door Mars1955 »

Dank Eric. We informeren verder.
Raph

Bericht door Raph »

Dit draadje stond onder 'Voorstellen', maar het bericht bevat een vraag over banden.

Daarom heb ik het verplaatst naar het deelonderwerp 'Chassis' en bij de beschrijving 'banden en velgen' toegevoegd, zodat duidelijker is waar je terecht kunt met je vraag.

Tot slot heb ik uiteindelijk, uiteraard na diepgaande research* (zie hieronder... :-)), besloten om 'Chassis' te hernoemen naar 'Onderstel'. Dit dekt, volgens mij, de lading net iets beter. Maar als ik er naast zit, laat het me dan weten.

Raph (in de rol van forumbeheerder)

*: De wielen behoren tot het onderstel van een auto. Het onderstel, ook wel chassis genoemd, is het dragende deel van een voertuig dat de basisstructuur vormt waaraan alle andere onderdelen zijn bevestigd. Het onderstel omvat verschillende componenten die essentieel zijn voor de functionaliteit en de veiligheid van het voertuig, zoals:
  1. Wielen en banden: De wielen zijn bevestigd aan het onderstel en dragen het gewicht van de auto. Ze zorgen voor de beweging van het voertuig door middel van contact met het wegdek.
  2. Ophanging: Het systeem dat de wielen verbindt met het chassis en de schokken absorbeert van het rijden over oneffen oppervlakken.
  3. Remsysteem: Dit systeem is gekoppeld aan de wielen en maakt het mogelijk om de auto af te remmen of tot stilstand te brengen.
  4. Stuurinrichting: Het mechanisme dat de richting van de wielen controleert en de bestuurder in staat stelt om de auto te besturen.
  5. Aandrijflijn: Het systeem dat de motorische energie naar de wielen overbrengt om de auto te laten rijden.
In het kort, wielen zijn een essentieel onderdeel van het onderstel, omdat ze direct in contact staan met het wegdek en de beweging van de auto mogelijk maken.
Plaats reactie