Twee jaar terug kwam ik er bij het oppompen van de banden achter dat bij het bewegen van de ventielen lucht ontsnapte. Alle ventielen zijn toen vervangen. Gisteren had ik een lege band. Het lek bleek weer bij het ventiel te zitten.
Het betreft de originele velgen van een forester sg 2005 (met facelift).
De wegenwacht suggereerde dat door de vormgeving van de velg de ventielen meer kwetsbaar zijn.
Wat denken jullie? Typisch, of domme pech?
Ventielen lek
Re: Ventielen lek
Even met een ventiel aandraaien met een ventiel sleuteltje zal wellicht een optie zijn.
.
.
- Laatbloeier
Ik heb dat (met een vorige auto) ook wel eens gehad. De bandenboer (prijsvechter) had bij het vervangen van de banden kennelijk de ventielen laten zitten. Later bij mijn dorpsgarage en nog weer een andere auto waren de ventielen bij nieuwe banden wel mee vervangen, maar binnen een jaar lek. De garagist gaf toen eerlijk aan dat zijn ventielenvoorraad van destijds mogelijk verouderd was en heeft ze kostenloos nog een keer vervangen.
Als het een rubberen ventiel is kun je er waarschijnlijk ook wel scheurtjes in zien zitten als hij lek is.
Of wat snautzer zegt; het inwendige vastdraaien.
Als je er nu weer nieuwe ventielen in laat plaatsen is het misschien een optie om stalen ventielen te nemen.
Als je een plaatje van de velgen kunt laten zien krijg je misschien nog meer respons.
Als het een rubberen ventiel is kun je er waarschijnlijk ook wel scheurtjes in zien zitten als hij lek is.
Of wat snautzer zegt; het inwendige vastdraaien.
Als je er nu weer nieuwe ventielen in laat plaatsen is het misschien een optie om stalen ventielen te nemen.
Als je een plaatje van de velgen kunt laten zien krijg je misschien nog meer respons.
Ik heb ze op de forester ook aan 1 kant beide lek gehad, rubber was gewoon uitgedroogd en gescheurd bij de ventielen gezien hij altijd langs de straat dezelfde kant op stond in de zon.
Erg lastig om te vinden gezien het niet het eerste is waar je aan denkt!
Erg lastig om te vinden gezien het niet het eerste is waar je aan denkt!
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hier 1x met de Vivio gehad. Vrijwel nieuwe winterband daardoor compleet kapot gereden.
Denk dat het inderdaad met verouderde ventielen te maken heeft.
Denk dat het inderdaad met verouderde ventielen te maken heeft.
"I feel Legacy"
Dat kan natuurlijk. Echter bij een aantal gepoedercoate velgen van me met stalen ventielen is daar de corrosie weer begonnen.Laatbloeier schreef: ↑18 jul 2024 11:49 Als je er nu weer nieuwe ventielen in laat plaatsen is het misschien een optie om stalen ventielen te nemen.
Voorstellen: viewtopic.php?t=6452
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Hallo,
Contact tussen staal en aluminium zonder bescherming staat bekend als corrosie gevaarlijk.
Staal en magnesium weet ik niet.
Iets anders is dat voor zover ik weet stalen ventielen eerder afbreken bij contact, bijv. bij offroad rijden.
Benno
Contact tussen staal en aluminium zonder bescherming staat bekend als corrosie gevaarlijk.
Staal en magnesium weet ik niet.
Iets anders is dat voor zover ik weet stalen ventielen eerder afbreken bij contact, bijv. bij offroad rijden.
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!