Automaat kapot Outback
Re: Automaat kapot Outback
Hij heeft me deze foto van de sloopbak gestuurd, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe deze cijfers te interpreteren, en of dat te checken is.
Hij zegt dat het uit een EJ253komt, dus het zou moeten passen.
Hij zegt dat het uit een EJ253komt, dus het zou moeten passen.
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
- erichendri
Krijg je niet een soort garantie op de sloop bak.
Eric
Eric
Code hier invullen: (TZ1B7LFABB)
https://legacypic.uk/transmission/search.php
Komt een 4.444 uit.
Overbrengingen tussen versnellingen zijn verder niet zo belangrijk, zolang de 4.444 maar overeenkomt met de achterste diff die je nu hebt.
https://legacypic.uk/transmission/search.php
Komt een 4.444 uit.
Overbrengingen tussen versnellingen zijn verder niet zo belangrijk, zolang de 4.444 maar overeenkomt met de achterste diff die je nu hebt.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
@Eric,
Er zit inbouwgarantie op:
Dat de bak gewoon goed werkend is als je er mee gaat rijden. Maar bijvoorbeeld niet dat als hij naar 2000km stuk is dat dat garantie is.
Er zit inbouwgarantie op:
Dat de bak gewoon goed werkend is als je er mee gaat rijden. Maar bijvoorbeeld niet dat als hij naar 2000km stuk is dat dat garantie is.
Morgen gaat de auto naar Rudy voor de automaatbak vervanging.
Ik zet net even door mn boekjes te kijken. Mijn distributieriem is vervangen bij 190.000 km in nov 2017.
Km stand is 296.
Wijs om die gelijk mee te nemen lijkt me?
Ik zet net even door mn boekjes te kijken. Mijn distributieriem is vervangen bij 190.000 km in nov 2017.
Km stand is 296.
Wijs om die gelijk mee te nemen lijkt me?
Zou ik doen, ben je voorlopig weer helemaal klaar.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- boswachterfan
Als de termijn hetzelfde is als bij de boswachter (105) ben je net op tijd.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Outback is inderdaad 105 of 84 maanden. Ik zit op 106k en 78 maanden.
Rudy neemt m gelijk mee.
Hopelijk daarna weer probleemloss rollen
Rudy neemt m gelijk mee.
Hopelijk daarna weer probleemloss rollen
Rudy is druk bezig met de automaat bak.
De distributie, waterpomp en rollen worden ook meegenomen. Hij heeft me gemaild dat zijn vermoeden is dat de voorste homokineten ook versleten zijn.
Ook gelijk maar laten vervangen, of kan dat niet echt kwaad?
De distributie, waterpomp en rollen worden ook meegenomen. Hij heeft me gemaild dat zijn vermoeden is dat de voorste homokineten ook versleten zijn.
Ook gelijk maar laten vervangen, of kan dat niet echt kwaad?
- boswachterfan
Die zou ik dan wel gelijk meenemen, als het budget toereikend is. Zonde om na een tijdje weer te moeten sleutelen.
Ik ken hem als iemand die geen overbodige zaken vervangt.
Ik ken hem als iemand die geen overbodige zaken vervangt.
Dank voor je reactie, ik schraap nog even de laatste euro s uit de schatkist.
Helaas nog meer lijken uit de kast.
Rudy trof een loszittende rammelende kapotte katalysator aan. Een nieuwe originele kost 2000 (begrijp ik van hem)
Hij gaat het nu fiksen met een kat die wel voor subaru is, en die passend maken.
Hopelijk wordt dit het laatste...
Rudy trof een loszittende rammelende kapotte katalysator aan. Een nieuwe originele kost 2000 (begrijp ik van hem)
Hij gaat het nu fiksen met een kat die wel voor subaru is, en die passend maken.
- boswachterfan
The story of my car and motorbike life.... Ooit komt er een eind aan en dun kun je weer lang rijden. Maar in de tussentijd, pffff
De oude kat wel ff terug vragen want die is nog geld waard.Frankism schreef: ↑17 mei 2024 14:17 Helaas nog meer lijken uit de kast.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Het goede nieuws is dat de sloop bak past en werkt. Nu maar hopen dat die gewoon weer heel lang meegaat.
toch probleem met de bak.
Er is een probleem met de koppelomvormer. Rudy gaat nu de boel weer loshalen en de koppelomvormer van mijn originel bak eronder zetten.
Meer werk, meer tijd....
Maar Rudy blijft optimistisch, en ik dus ook maar...
Er is een probleem met de koppelomvormer. Rudy gaat nu de boel weer loshalen en de koppelomvormer van mijn originel bak eronder zetten.
Meer werk, meer tijd....
Maar Rudy blijft optimistisch, en ik dus ook maar...
Och, dat was dus jouw auto die rechts in de werkplaats stond.
Wel zien staan gisteren, maar het kwartje viel niet direct.
Wel zien staan gisteren, maar het kwartje viel niet direct.
"I feel Legacy"
Haha, inderdaad hij staat er al een poosje.
- erichendri
Ik ga morgen ook ff kijken.
Mijn auto moet een beurtje en apk.
Eric
Mijn auto moet een beurtje en apk.
Eric
Beetje laat bij het feest maar ik ben het eens met de herstellers. Wel zou ik heel strak kijken naar de rest van de auto.
Dan kijken wat ik er aan recent onderhoud aan heb gedaan en wat er nabij zit aan te komen. Dat tel ik op met de revisie kosten en ga los op b.v. marktplaats om te kijken wat ik als ik het niet doe kan krijgen. En wat ik moet betalen om weer met een veilig gevoel te kunnen reizen. Achterstallig onderhoud file oplossen.
Eigenlijk is het altijd zo dat ook al is het een hoog bedrag voor bv een bak revisie of wissel de kosten van een nieuwe auto nog hoger zijn. Buiten dat heb ik begrepen zijn subarus gewild en vergelijkend waardevast maar dan moeten ze wel rijden.
Nu begrijp ik dat iedereen een andere portemonnee heeft en dat dat goed mee kan tellen
Dan kijken wat ik er aan recent onderhoud aan heb gedaan en wat er nabij zit aan te komen. Dat tel ik op met de revisie kosten en ga los op b.v. marktplaats om te kijken wat ik als ik het niet doe kan krijgen. En wat ik moet betalen om weer met een veilig gevoel te kunnen reizen. Achterstallig onderhoud file oplossen.
Eigenlijk is het altijd zo dat ook al is het een hoog bedrag voor bv een bak revisie of wissel de kosten van een nieuwe auto nog hoger zijn. Buiten dat heb ik begrepen zijn subarus gewild en vergelijkend waardevast maar dan moeten ze wel rijden.
Nu begrijp ik dat iedereen een andere portemonnee heeft en dat dat goed mee kan tellen
Even een update:
Er is veel gebeurd de afgelopen weken:
Rudy was heel druk, en ik heb twee maanden in een leenauto gereden. (alles in goed overleg)
Ondertussen is vervangen:
De automaat, distributieriem met waterpomp en spanrollen, twee homokineten, de katalysator en nog wat andere kleine dingen.
Dinsdag de auto opgehaald, maar er lijkt nu nog een probleem met de remmen of wiellagers te zijn. Het lijkt alsof de auto lane assist heeft. Hij wil rechtdoor, en bij elke stuurbeweging voel je weerstand (alsof je in een rijbaan rijdt waar al 100 jaar vrachtwagen doorheen rijden)
Gevolg is dat de auto weer bij Rudy staat. Onderweg naar Volkel ging het ABS lampje branden en kreeg ik de code Err 55.
Hopelijk is dit euvel snel verholpen. Rudy dacht dat het geen enorme operatie hoefde te worden.
De kosten zijn ondertussen flink opgelopen, maar hopelijk kunnen we hierna weer een poos ontspannen rollen.
Er is veel gebeurd de afgelopen weken:
Rudy was heel druk, en ik heb twee maanden in een leenauto gereden. (alles in goed overleg)
Ondertussen is vervangen:
De automaat, distributieriem met waterpomp en spanrollen, twee homokineten, de katalysator en nog wat andere kleine dingen.
Dinsdag de auto opgehaald, maar er lijkt nu nog een probleem met de remmen of wiellagers te zijn. Het lijkt alsof de auto lane assist heeft. Hij wil rechtdoor, en bij elke stuurbeweging voel je weerstand (alsof je in een rijbaan rijdt waar al 100 jaar vrachtwagen doorheen rijden)
Gevolg is dat de auto weer bij Rudy staat. Onderweg naar Volkel ging het ABS lampje branden en kreeg ik de code Err 55.
Hopelijk is dit euvel snel verholpen. Rudy dacht dat het geen enorme operatie hoefde te worden.
De kosten zijn ondertussen flink opgelopen, maar hopelijk kunnen we hierna weer een poos ontspannen rollen.
- erichendri
Die weerstand is denk de kruiskoppeling die tussen de stuurkolom en stuurhuis zit.
Eric
Eric
Bleek een kapotte wiellager te zijn.
Rudy heeft m gefixt, en net een heerlijk tevreden rit naar huis gemaakt. Hij rijdt weer als een zonnetje.
Was een heerlijk ritje met dak open luisteren naar een mooie boxer roffel.
Voor mensen met subaru problemen kan ik Rudy van harte aanbevelen.
Nu maar hopen dat ie weer een flinke poos blijft rollen.
Rudy heeft m gefixt, en net een heerlijk tevreden rit naar huis gemaakt. Hij rijdt weer als een zonnetje.
Was een heerlijk ritje met dak open luisteren naar een mooie boxer roffel.
Voor mensen met subaru problemen kan ik Rudy van harte aanbevelen.
Nu maar hopen dat ie weer een flinke poos blijft rollen.
Ik hoop op vele km zonder verdere kosten.
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Rudy heeft z'n reputatie van Subarufluisteraar maar weer eens bevestigd.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- boswachterfan
Daar ziet het wel naar uit, ja. Beste klus geworden, maar nu hopelijk weer flink km's maken.
Tja,
Iik heb nu voorzichtig de optelsom gemaakt. Krap aan 5000 euro voor een sloopbak plus montage, distributieriem inc rollen en waterpomp, twee homokineten, een nieuwe kat, diverse snaren vervangen, wiellager vervangen, en ook gelijk maar een beurtje.
Veel geld, maar hopelijk nu weer probleemloos rijden.
Een automaatbak revisie zou ook zo maar eens 3500-4000 gaan kosten, dus in dat licht bezien is dit voordeliger. En ik durf niet eens op te tellen hoeveel uren Rudy aan de uren heeft gezeten. Hij zei zelf ook dat ie op een gegeven moment maar gestopt was met tellen...
Iik heb nu voorzichtig de optelsom gemaakt. Krap aan 5000 euro voor een sloopbak plus montage, distributieriem inc rollen en waterpomp, twee homokineten, een nieuwe kat, diverse snaren vervangen, wiellager vervangen, en ook gelijk maar een beurtje.
Veel geld, maar hopelijk nu weer probleemloos rijden.
Een automaatbak revisie zou ook zo maar eens 3500-4000 gaan kosten, dus in dat licht bezien is dit voordeliger. En ik durf niet eens op te tellen hoeveel uren Rudy aan de uren heeft gezeten. Hij zei zelf ook dat ie op een gegeven moment maar gestopt was met tellen...
Dan is er best veel werk in gaan zitten..dan mag je je handen wel dichtknijpen..
En nu lekker rijden want daar is 'ie ook voor gemaakt
En nu lekker rijden want daar is 'ie ook voor gemaakt
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
- boswachterfan
Tja, je hebt niet zo gauw een andere goede vergelijkbare auto voor die investering. Lekker rijden, nu.
Die Van Nuland is mooi klaar met dit forum. Iedere keer van die giga klussen die naar hem doorverwezen worden.
Die Van Nuland is mooi klaar met dit forum. Iedere keer van die giga klussen die naar hem doorverwezen worden.
Haha Inderdaad.
Maar hij is wel een liefhebber. Hij vond t ook leuk dat ik via dit forum en Erik bij m terecht gekomen was. (is niet bepaald naast de deur), en vroeg me ook om even review te geven.
Ik heb dezelfde rekensom gemaakt. Kan wel 5000 euro een andere auto kopen, maar dan weet je ook niet wat je gaat tegenkomen. Nu hebben we een hoop dingen getackeld.
Maar hij is wel een liefhebber. Hij vond t ook leuk dat ik via dit forum en Erik bij m terecht gekomen was. (is niet bepaald naast de deur), en vroeg me ook om even review te geven.
Ik heb dezelfde rekensom gemaakt. Kan wel 5000 euro een andere auto kopen, maar dan weet je ook niet wat je gaat tegenkomen. Nu hebben we een hoop dingen getackeld.