Diesels, zijn ze echt zo slecht?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
skogvokter

Diesels, zijn ze echt zo slecht?

Bericht door skogvokter »

Ja ik ken de verhalen over gebroken krukassen, en die koppakkingen.
Maar Noorwegen is (of was) een dieselland. En zelf rij ik zo'n 25+jaar alleen nog diesels.
De motorkarakteristiek bevalt me. Ik heb een hekel aan toeren.

Nou ben ik op het net aan het zoeken geweest en het lijkt erop dat de diesels vanaf 2010 minder slecht, of zelfs goed zijn.

Wat is jullie visie op Subaru-diesels?
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
boswachterfan

Re: Diesels, zijn ze echt zo slecht?

Bericht door boswachterfan »

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik heb idd gelezen dat de latere versies goed zijn.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Twijfelaar

Bericht door Twijfelaar »

De huidige diesels zijn zeer schoon maar daar zit een randje aan, ik heb ook een moderne diesel gehad(euro 6) maar veel problemen met het roetfilter en de diverse adbleu storingen en alle sensors die er op zitten wat steeds leid tot foutmeldingen.
Ik hoor het om mij heen alleen maar , maakt niet uit welk merk veel problemen ermee.
Maar je kunt de rotzooi er ook uit halen dan heb je weer een betrouwbare diesel alleen ga je in Nederland gelijk naar een lagere klasse en betaal je gelijk veel meer wegenbelasting.
skogvokter

Bericht door skogvokter »

Uiteraard gaat het mij om de specifieke problemen met de Subaru diesels, daar zijn nogal wat enge verhalen over. Maar ik zie ze hier ook te koop staan met pittige km's op de teller. Ook staan er een aantal te koop met een kapotte motor, maar dat zijn de oudere exemplaren.

Ook nieuwere benzine auto's hebben al die problemen met teveel sensoren, helaas.

Dingen uit of van een auto slopen die ik onnodig vind doe ik graag, maar de Noorse wet denkt daar anders over dus moet ik e.e.a. standaard laten.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Plaats reactie