Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
- boswachterfan
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Een CBF 1000 is een mooie vlotte toerbuffel! Gefeliciteerd!
Gisteren de mooie OZ's met het zomerrubber weer onder de auto gezet. En hem verwend met nieuwe flatblade ruitenwissers. Er zullen nu geen bonken ijs meer op de voorruit komen, verwacht ik.
Eerdaags de operatie koplamp sproeier pomp plannen. De bumper moet eraf voor dat klusje. Oud plastic demonteren... Pfff.... Ik heb gelijk maar de ruitensproeier pompen erbij besteld. Deze klus wil ik maar één keer doen.
Gisteren de mooie OZ's met het zomerrubber weer onder de auto gezet. En hem verwend met nieuwe flatblade ruitenwissers. Er zullen nu geen bonken ijs meer op de voorruit komen, verwacht ik.
Eerdaags de operatie koplamp sproeier pomp plannen. De bumper moet eraf voor dat klusje. Oud plastic demonteren... Pfff.... Ik heb gelijk maar de ruitensproeier pompen erbij besteld. Deze klus wil ik maar één keer doen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Dank u dank uboswachterfan schreef: ↑10 mar 2024 11:13 Een CBF 1000 is een mooie vlotte toerbuffel! Gefeliciteerd!
Die komt zeker goed van zijn plek af....na een kleine km gereden te hebben had ik al een grijns van oor tot oor en op slag verliefd
Heb er een uur op gereden..en inderdaad wat een buffel maar leent zich ook goed voor wat gooi en smijt werk in de bochten en rotonde's
100km/u en hij draait slechts 4000rpm waar de soes dat al met 5000 moet doen....
Van 86 paarden naar 98 is ook een lekkere stap voorwaarts trouwens
Sneaky preview
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
- boswachterfan
Dat is het geheim van Honda. Je zit gelijk goed, alles past en het lijkt of je hem al jaren hebt.
-
vreemd, ik kon noooooit wennen aan welke jap ik ook heb gereden, zelfs de VTR1000SP1 en SP2 niet.boswachterfan schreef: ↑10 mar 2024 12:33 Dat is het geheim van Honda. Je zit gelijk goed, alles past en het lijkt of je hem al jaren hebt.
zit ik op een European was het juist wel goed (behalve de ST2 wat té sportieve houding had voor langere afstanden).
maar gefeliciteerd René!
-
goud. laat maar weten wanneer je in de gelegenheid bent, kijk ik of ik nog in NL ben op dat moment.
Gefeliciteerd met de "nieuwe" aanwinst, mooie weer is in aantocht!
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- boswachterfan
Voor de motor is het altijd goed weer. En soms is het uitstekend motorweer.
zegt de man die niet meer in weer en wind rijdt.....
zegt de man die niet meer in weer en wind rijdt.....
Ah, daarnaast staat de Moto Guzzi die ik nog heb gehad (niet dezelfde). Nog altijd spijt dat ik hem heb weggedaan. Je weet wel, komst van kinderen enzo. Mijn hart maakt nog steeds een sprongetje als ik die zie.
Eindelijk de tijd genomen om het reisverslag van de (on- en off-)roadtrip naar West-Afrika af te maken. De verslagen van de laatste dagen zijn toegevoegd, er zijn routekaartjes toegevoegd van de meeste etappes, alle HTML-code is keurig in orde gemaakt en gevalideerd, en er is gecontroleerd op toegankelijksissues. Dat laatste is trouwens een beroepsafwijking...
Voor de mooi heb ik aan dit bericht een foto toegevoegd van de Legacy bovenop een zandduin. De foto is gemaakt in Erg Chebbi, het woestijngebied met de hoogste zandduinen van Marokko. Gelukkig maakt Yokohama de Geolandar G015, een all terrain band in een maat die onder de Legacy past.
De Legacy bovenop een zandduin in Erg Chebbi
Voor de mooi heb ik aan dit bericht een foto toegevoegd van de Legacy bovenop een zandduin. De foto is gemaakt in Erg Chebbi, het woestijngebied met de hoogste zandduinen van Marokko. Gelukkig maakt Yokohama de Geolandar G015, een all terrain band in een maat die onder de Legacy past.
De Legacy bovenop een zandduin in Erg Chebbi
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- boswachterfan
Die foto had zo in de Subaru folder voor de Legacy gekund
Ik vond de plaatjes in het hele verhaal trouwens prachtig.
Ik vond de plaatjes in het hele verhaal trouwens prachtig.
Mooie trip geweest Raph, erg cool! Even ook een beroepsafwijking: over de internetnl scores gaan we het even niet hebben zeker?
Auto: Subaru Forester S-Turbo 2002 (SF)
Nee, daar gaat mijn collega Rob over!
Ik heb even getest via Internet.nl: uit het onderzoeksresultaat blijkt dat er ruimte is voor verbetering op de volgende punten:
- webserver biedt geen security.txt-bestand aan.
- geen HSTS-policy
- websitedomein bevat geen TLSA-record voor DANE)
- webserver biedt geen X-Content-Type-Options aan
- webserver biedt geen Content-Security-Policy (CSP) aan
- Er is geen RPKI Route Origin Authorization (ROA) gepubliceerd
AWD = All We'll Drive
Vandaag de preza op zijn zomerpantoffels gezet...
Tevens de achterste wielkast randen en veertorens van beide auto's schoongemaakt..geen overbodige luxe als je ziet wat voor bagger daar uit komt..
Oh ja : andere motor laat nog op zich wachten...krijgt nog een beurt maar ze hebben het er bij Motorhuis Bakker erg druk mee..
Ik hoop 'm de komende week op te mogen halen!
Tevens de achterste wielkast randen en veertorens van beide auto's schoongemaakt..geen overbodige luxe als je ziet wat voor bagger daar uit komt..
Oh ja : andere motor laat nog op zich wachten...krijgt nog een beurt maar ze hebben het er bij Motorhuis Bakker erg druk mee..
Ik hoop 'm de komende week op te mogen halen!
Grt René
Grt René
Ik had het eigenlijk over Raph.nl...
Auto: Subaru Forester S-Turbo 2002 (SF)
Oh....
Daar ga ik binnenkort eens naar kijken.
AWD = All We'll Drive
Vanmorgen kwam het verlossende belletje : je motor staat klaar !
Doei suzuki , hallo honda
Staat goed
Zijkoffers er afgehaald , de achterpoort is te smal
Doei suzuki , hallo honda
Staat goed
Zijkoffers er afgehaald , de achterpoort is te smal
Grt René
Grt René
-
Fijn gereden?
Los van de regenbui die ik op m'n kop kreeg : absoluut!
Wat een fijn sturende machine is deze honda , hij weegt bijna 50 kilo meer dan de soes en toch is hij zeer soepel door de bochten te sleuren
Koppelen en schakelen gaat een stuk lichter dan op de soes : op die fiets was dat met een koud blok een ramp , eenmaal op bedrijfstemperatuur ging dat al wat beter
Wat een fijn sturende machine is deze honda , hij weegt bijna 50 kilo meer dan de soes en toch is hij zeer soepel door de bochten te sleuren
Koppelen en schakelen gaat een stuk lichter dan op de soes : op die fiets was dat met een koud blok een ramp , eenmaal op bedrijfstemperatuur ging dat al wat beter
Grt René
Grt René
-
Dat is het belangrijkste dat je je lekker op de motor voelt, en in de regen ? dan heb je gelijk de vuurdoop gehad hoe de grip van de banden is.
Veel plezier ermee
Veel plezier ermee
Vandaag apekaatje met XV.
APK.
Spoorstangkogel
Airco gereinigd en nieuw afgevuld
Kleine beurt plus filters.
4 nieuwe banden ter vervanging van 1x 2 mm en 3x2,5 mm (auwa...)
Afijn, AOW weer ingeleverd.
Benno
APK.
Spoorstangkogel
Airco gereinigd en nieuw afgevuld
Kleine beurt plus filters.
4 nieuwe banden ter vervanging van 1x 2 mm en 3x2,5 mm (auwa...)
Afijn, AOW weer ingeleverd.
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar inmiddels is het zover: bij m'n Legacy staat er sinds 28 maart maar liefst 300.000 kilometer op de teller.
Voor menig autobezitter is dat reden om al ruim daarvoor afscheid te nemen van de auto, maar niet voor de gemiddelde Subarubezitter: z'n trouwe metgezel is bij die kilometerstand eindelijk lekker ingereden.
En wat rijdt-ie nog lekker, met al die ervaring!
Voor menig autobezitter is dat reden om al ruim daarvoor afscheid te nemen van de auto, maar niet voor de gemiddelde Subarubezitter: z'n trouwe metgezel is bij die kilometerstand eindelijk lekker ingereden.
En wat rijdt-ie nog lekker, met al die ervaring!
AWD = All We'll Drive
Gewoon alles netjes bijhouden en/of vervangen. Hele volksstammen doen niks tot weinig aan onderhoud en als er dan wat is loopt het al snel in de papieren omdat ze dan een (onderhouds)inhaalslag moeten doen om dingen te kunnen uitsluiten...en dan is een auto wegdoen makkelijker.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- boswachterfan
Netjes. Lekker door karren.
Heb recent nog weer eens in wat nieuwers gereden (huur), maar het kan me niet zo bekoren. Objectief een prima auto, maar een eigen wil in het gaspedaal. Tot een bepaalde stand gebeurt er weinig, daar voorbij trekt hij plotseling als een malle. Goede maar gevoelloze remmen. Als de auto aangeeft dat ik moet opschakelen krijg ik pijn in mijn buik van het grommen en trillen dat er vervolgens ontstaat.
Gewoon geen " contact " met de auto kunnen krijgen. Deze blijft nog even....
Heb recent nog weer eens in wat nieuwers gereden (huur), maar het kan me niet zo bekoren. Objectief een prima auto, maar een eigen wil in het gaspedaal. Tot een bepaalde stand gebeurt er weinig, daar voorbij trekt hij plotseling als een malle. Goede maar gevoelloze remmen. Als de auto aangeeft dat ik moet opschakelen krijg ik pijn in mijn buik van het grommen en trillen dat er vervolgens ontstaat.
Gewoon geen " contact " met de auto kunnen krijgen. Deze blijft nog even....
Klopt, goedonderhoud doet veel.
Mijn oude SG2004 is nog steeds in gebruik en moet nog in Noord NL bij de eerste eigenaar na mij en mijn garage zitten.
Hij zal nu tussen 350 en 400k op de teller hebben.....
Zal me niet verwonderen dat ik hem nog een keer bij klokje rond oid. zie...
Benno
Mijn oude SG2004 is nog steeds in gebruik en moet nog in Noord NL bij de eerste eigenaar na mij en mijn garage zitten.
Hij zal nu tussen 350 en 400k op de teller hebben.....
Zal me niet verwonderen dat ik hem nog een keer bij klokje rond oid. zie...
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
3 ton..netjes mijn preza zit daar zo'n 49k onder en ik heb de indruk dat de motor steeds mooier loopt naarmate de km stand gestaag stijgt...
Het vertrouwen in deze auto is onverminderd gebleven zolang ik 'm al heb en dat is nu 6,5 jaar..
De justy ging in februari over de 2ton
En het is als een stel schoenen : hoe ouder ze worden hoe lekkerder ze zitten
Het vertrouwen in deze auto is onverminderd gebleven zolang ik 'm al heb en dat is nu 6,5 jaar..
De justy ging in februari over de 2ton
En het is als een stel schoenen : hoe ouder ze worden hoe lekkerder ze zitten
Grt René
Grt René
Maandag een nieuwe accu regelen voor de suzibaru..
Die stond van het ene op het andere moment plat : die is dus naar de eeuwige jachtvelden.
Wist dat ze langzaam de pijp aan maarten kunnen geven maar deze deed dat in 1 keer , nog nooit meegemaakt..
Die stond van het ene op het andere moment plat : die is dus naar de eeuwige jachtvelden.
Wist dat ze langzaam de pijp aan maarten kunnen geven maar deze deed dat in 1 keer , nog nooit meegemaakt..
Grt René
Grt René
Zelf heb ik gisteren een nieuwe accu in m'n auto gezet. De vorige heb ik vervangen in Zweden, in juli 2019.
Ik heb gelezen dat een accu tussen 3 en 6 jaar meegaat, afhankelijk van het gebruik. De afgelopen jaren is-ie een keer of 3 helemaal leeg geweest. Volgens mij komt zoiets de levensduur niet ten goede. De afgelopen tijd had ik enkele storingsmeldingen. Bijna vijf jaar geleden kondigde de accu op een vergelijkbare manier z'n einde aan, dus heb ik een nieuwe Varta D47 besteld bij Online-Accu.nl. Die was inclusief verzendkosten het goedkoopst: nog geen 80 euro.
Ik heb gelezen dat een accu tussen 3 en 6 jaar meegaat, afhankelijk van het gebruik. De afgelopen jaren is-ie een keer of 3 helemaal leeg geweest. Volgens mij komt zoiets de levensduur niet ten goede. De afgelopen tijd had ik enkele storingsmeldingen. Bijna vijf jaar geleden kondigde de accu op een vergelijkbare manier z'n einde aan, dus heb ik een nieuwe Varta D47 besteld bij Online-Accu.nl. Die was inclusief verzendkosten het goedkoopst: nog geen 80 euro.
AWD = All We'll Drive
Geen idee hoe oud de accu is die er op staat...
De suzibaru word vrijwel dagelijks gebruikt als stadsbakkie..
Overigens ben ik geen fan van varta accu's : heb 3 stuks op rij gehad die elk binnen 2 jaar de geest hebben gegeven..
De suzibaru word vrijwel dagelijks gebruikt als stadsbakkie..
Overigens ben ik geen fan van varta accu's : heb 3 stuks op rij gehad die elk binnen 2 jaar de geest hebben gegeven..
Grt René
Grt René
De oude accu was een Bosch. Die kwam volgens mij gewoon uit dezelfde fabriek als waar Varta accu's vandaan komen. Op de Bosch-sticker na was de oude accu namelijk identiek aan de nieuwe.
AWD = All We'll Drive
Had ik begin dit jaar met de Forester. De Japanse belettering stond nog op de accu. Maar zomaar, direct. De avond ervoor deed die het nog. De volgende dag zo dood als't maar konRene schreef:Wist dat ze langzaam de pijp aan maarten kunnen geven maar deze deed dat in 1 keer , nog nooit meegemaakt.