KYB voordempers voor forester SG 2.0x 2007
KYB voordempers voor forester SG 2.0x 2007
Mijn schokdempers zijn op aan de voorzijde. Ik lees dat KYB een goede vervanging zou zijn. Ik kom er niet uit welke ik precies moet bestellen.
De beschikbare dempers (KYB 334469 & 334468) geven aan dat ze geschikt zijn tot 5-2006. Mijn auto heeft modeljaar 2007 en assembly date 10-2006... Voor de primaire vervangers (339201 & 339200) kan ik geen leverancier vinden. Ik twijfel dus of KYB 334469 & 334468 gaan passen...
Afijn, mijn vraag is dus eigenlijk of de modelwijziging van 2006 (revision E) ook echt andere schokdempers nodig heeft?
Mijn plan is de veerpoten zelf te demonteren en de schokdempers te laten uitwisselen door mijn lokale garage. Hopelijk zijn toplager en de rest nog herbruikbaar.
Hier want nummers...
Origineel (bron https://partsouq.com/ o.b.v. VIN)
L: 20310SA190
R: 20310SA180
Vervanging
L: KYB: 339201/334469
R: KYB: 339200/334468
Iemand die hier iets zinnigs over kan bijdragen en mijn twijfel weg kan nemen?
In de bijlagen wat pics van de data...
Re: KYB voordempers voor forester SG 2.0x 2007
WinParts komt met de zelfde onderdeelnummers van KYB,wat betreft de datum,jouw auto is later op kenteken gezet.Deze site is goedkoper dan WinParts wat betreft de schokdempers.Binnenkort weer naar NL...ff struinen op Daparto.
Gr.Quikfit

Gr.Quikfit

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
@Quikfit, hij vermeldt wel duidelijk dat het om productie 10-2006 gaat en daarmee betreft het dus een echte MY07. Heeft dus niets met "later op kenteken gezet" te maken.
Qua passen maak ik mij geen zorgen. Subaru heeft soms per modeljaar weer een ander onderdeelnummer, omdat ze bijvoorbeeld de dempingskarakteristiek hebben verfijnd.
Wel vind ik het apart dat KYB zelf ook een ander nummer opgeeft. Daarmee zou ik zelf toch altijd doorzoeken naar de nummers die KYB opgeeft.
Qua passen maak ik mij geen zorgen. Subaru heeft soms per modeljaar weer een ander onderdeelnummer, omdat ze bijvoorbeeld de dempingskarakteristiek hebben verfijnd.
Wel vind ik het apart dat KYB zelf ook een ander nummer opgeeft. Daarmee zou ik zelf toch altijd doorzoeken naar de nummers die KYB opgeeft.
"I feel Legacy"
Ik heb de KYB's besteld en toch maar toplagers er bij genomen. De rubbers zijn aardig ingescheurd..

Bedankt voor jullie reacties! 
Gelukt!
Tijd om dit draadje af te hechten. Montage van schokdempers is gelukt. Geen gewonden bij gebruik van de veerspanners. Wel een tegenvaller dat we de fusee niet ondersteund hadden waardoor de as aan de bakzijde er uit lag. Ook vreemd dat de afdekkapjes van de toplagers niet meer passen!? De demperstang steekt hiervoor te ver door het lager.
Nieuwe HRC gemonteerd en de oude deksel gebruikt om drukontluchter te knutselen..
Daarna nog modderbandjes gekregen en toen zijn we maar op vakantie gegaan..
Daarover meer in mijn volgende post...
Tijd om dit draadje af te hechten. Montage van schokdempers is gelukt. Geen gewonden bij gebruik van de veerspanners. Wel een tegenvaller dat we de fusee niet ondersteund hadden waardoor de as aan de bakzijde er uit lag. Ook vreemd dat de afdekkapjes van de toplagers niet meer passen!? De demperstang steekt hiervoor te ver door het lager.
Nieuwe HRC gemonteerd en de oude deksel gebruikt om drukontluchter te knutselen..
Daarna nog modderbandjes gekregen en toen zijn we maar op vakantie gegaan..
Daarover meer in mijn volgende post...
Lekker bezig,fijne vakantie.
Gr.Quikfit

Gr.Quikfit

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- boswachterfan