'klonkend' geluid achterkant Forester SG
'klonkend' geluid achterkant Forester SG
Hi allemaal,
Ik heb afgelopen weekend een mooie off-road rit gereden maar nu heb ik een 'klonk' aan de achterkant. Ik had net vorige week een dikkere stabilisatie stang plus aftermarket Febi stabi-links.
Iemand een idee waar het geluid vandaan kan komen? Door de stuggere stabi icm off-road en 'goedkope' links de boel scheef gereden? Alles lijkt verder goed vast te zitten (uitlaat, stabi, aandrijfassen).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Roel
Ik heb afgelopen weekend een mooie off-road rit gereden maar nu heb ik een 'klonk' aan de achterkant. Ik had net vorige week een dikkere stabilisatie stang plus aftermarket Febi stabi-links.
Iemand een idee waar het geluid vandaan kan komen? Door de stuggere stabi icm off-road en 'goedkope' links de boel scheef gereden? Alles lijkt verder goed vast te zitten (uitlaat, stabi, aandrijfassen).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Roel
Daily: Forester XT 2004 (SG)
- Laatbloeier
Re: 'klonkend' geluid achterkant Forester SG
Wanneer klonkt het? Bij inveren?
Boutjes van de droplinks op de stabilisator stangen even nakijken/natrekken, als daar laterale beweging in zit krijg je heel mooi klonk geluid.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- boswachterfan
Ik heb ook zo'n witte lijn eronder. Bij mij brak de steun af, rechts. Je moet even goed kijken met een lamp. Als hij nog aan één kant vast zit, zie je het misschien niet.
Ik heb ze beide verstevigd. Er zijn ook sterkere steunen te koop bij fineline.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Dat lees ik met hele grote regelmaat inderdaad.boswachterfan schreef: ↑20 nov 2023 15:47 Ik heb ook zo'n witte lijn eronder. Bij mij brak de steun af, rechts. Je moet even goed kijken met een lamp. Als hij nog aan één kant vast zit, zie je het misschien niet.
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '98 Avalon XL
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Daily 2: '98 Avalon XL
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Dank, ik heb gekeken en zie niks... maar verstevigen lijkt me wel wat. Hoe heb je dat gedaan?boswachterfan schreef: ↑20 nov 2023 15:47 Ik heb ook zo'n witte lijn eronder. Bij mij brak de steun af, rechts. Je moet even goed kijken met een lamp. Als hij nog aan één kant vast zit, zie je het misschien niet.
- boswachterfan
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Dit heeft het opgelost!
Bedankt!