Advies voor SF aankoop en Lpg en cruise
-
Advies voor SF aankoop en Lpg en cruise
Ik wil vlg week van iemand een SF kopen van 2001, een automaat.
Daar wil ik cruisecontrol op laten bouwen, en een lpg-g3
Liefst een modelletje later gehad 2004-2005 maar goed.
Deze heeft nog geen 3 ton gereden.
Vraag is een beetje wat kosten deze akties, 8n het oosten van het land.
Ik wil dan ook het opbergvak bovenop aanpassen voor een 2din systeem voor navi enz. Suggesties welkom.
Wat zou de SF dan max moeten kosten, het is geen showroomstaat auto.
Daar wil ik cruisecontrol op laten bouwen, en een lpg-g3
Liefst een modelletje later gehad 2004-2005 maar goed.
Deze heeft nog geen 3 ton gereden.
Vraag is een beetje wat kosten deze akties, 8n het oosten van het land.
Ik wil dan ook het opbergvak bovenop aanpassen voor een 2din systeem voor navi enz. Suggesties welkom.
Wat zou de SF dan max moeten kosten, het is geen showroomstaat auto.
Automaat SG 2001
- boswachterfan
Re: Advies voor SF aankoop en Lpg en cruise
Welkom.
CC van John Gold zie ik voor 495.- aangeboden.
Een forumlid heeft wel eens aangegeven dat een gasinstallatie zo'n 1500.- kost.
Prijzen? Ik vind ze allemaal te duur, sinds een jaar of wat
Ik durf er weinig van te zeggen. Mijn pre facelift SG kocht ik in 2013 met twee ton op de klok voor 4800.- bij een dealer. Je betaalt nu meer voor diezelfde auto terwijl hij 10 jaar ouder is.
Kijk echt goed naar roest. De SF en SG kunnen verborgen rot hebben rond de achterwiel ophanging.
CC van John Gold zie ik voor 495.- aangeboden.
Een forumlid heeft wel eens aangegeven dat een gasinstallatie zo'n 1500.- kost.
Prijzen? Ik vind ze allemaal te duur, sinds een jaar of wat

Kijk echt goed naar roest. De SF en SG kunnen verborgen rot hebben rond de achterwiel ophanging.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Als die 'iemand' een berg onderhouds-rekeningen (kleppen ooit gesteld,distributie,waterpomp,bak/diff olie enz.)heeft liggen kan je het overwegen,al zou ik voor een auto gaan met minder kilometers op de teller...voor het je het weet heb je een auto die 'moe zwak of misselijk' is. En mocht je tot de koop overgaan zou ik er eerst een paar duizend kilometer in rijden om te kijken of het echt een goede auto is voordat je er een berg geld instopt voor al je wensen.
En inderdaad op roest controleren...dorpels achter,schokbreker torens en subframe achter,benzinevulpijp enz.
Gr.Quikfit
En inderdaad op roest controleren...dorpels achter,schokbreker torens en subframe achter,benzinevulpijp enz.
Gr.Quikfit

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
Vraag me echt af of je momenteel een LPG installatie hebt voor €1500, zelf denk ik van niet. Beter is het om gewoon een LPG-boer te bellen , die doen je gewoon een prijsopgave, hier blijft het gissen.
Of je er goed aan doet om nog zoveel geld te investeren in een oude auto met relatief veel kilometers vraag ik me ook af, zelf zou ik het in ieder geval niet doen. Ik weet je budget niet maar dan zou ikzelf liever een SG hebben met minder kilometers en daar zit een cruisecontrol al standaard op als ik mij niet vergis.
Of je er goed aan doet om nog zoveel geld te investeren in een oude auto met relatief veel kilometers vraag ik me ook af, zelf zou ik het in ieder geval niet doen. Ik weet je budget niet maar dan zou ikzelf liever een SG hebben met minder kilometers en daar zit een cruisecontrol al standaard op als ik mij niet vergis.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- peetforester
Dat lijkt me niet realistisch als je voor 1500 euro een gasinstallatie laat inbouwen, want enige tijd geleden heb ik een paar lpg-inbouwers een offerte laten maken en die liggen allemaal rond 2000 euro of iets erboven. Een Forester van rond 2001 met 3 ton op de klok zou ik nog wel tot een bepaalde bedrag investeren om hem bijv. 2 jaar goed rijdend te houden, tenminste als de staat van de auto nog relatief netjes is.
Ik dacht dat SG niet allemaal standaard cc op zitten, tot 2004 niet?
Subaru = for ever all 4 wheel drive!
Zou ook kunnen, vandaar mijn twijfel. Zal wel aan het pakket liggen dan, standaard geen CC wel met bijvoorbeeld Comfortpack.peetforester schreef: ↑14 nov 2023 09:52
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Hallo,
Vanaf MJ 2005 alleen cruise control op de turbo.
Op mijn 2004 Active zonder turbo zat een John Gold achteraf ingebouwd, was een aanbieding van de dealer.
Zoals gezegd eerst tijdje rijden bij een auto met volledige geschiedenis en letten op verbruik, olieverbruik en vooral zwaardere roest.
Dan pas om / inbouw.
Mijn 2004 heb ik 2021 ingeruild op mijn XV voor 1500,-- incl 8 jaar rekeningen en volledig onderhoud, 288000 km, olieverbruik 1 op 7-8000 km.
In deze had ik nog wel LPG in kunnen bouwen.
Dus zeuk'n en oetkiek'n.
Benno
Vanaf MJ 2005 alleen cruise control op de turbo.
Op mijn 2004 Active zonder turbo zat een John Gold achteraf ingebouwd, was een aanbieding van de dealer.
Zoals gezegd eerst tijdje rijden bij een auto met volledige geschiedenis en letten op verbruik, olieverbruik en vooral zwaardere roest.
Dan pas om / inbouw.
Mijn 2004 heb ik 2021 ingeruild op mijn XV voor 1500,-- incl 8 jaar rekeningen en volledig onderhoud, 288000 km, olieverbruik 1 op 7-8000 km.
In deze had ik nog wel LPG in kunnen bouwen.
Dus zeuk'n en oetkiek'n.
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Mijn 2005 non-turbo had "gewoon" een originele cc. Of bedoel je niet vanaf 2005 maar juist tot 2005?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Hallo,
Ik bedoel het bouwjaar 2005 en dus vanaf ongeveer augustus/september 2004.(MJ)
Ik heb dit van de Duitse website gehaald waar dit als standaard aangegeven word en voor zover ik denk te weten zijn NL en D Subs., voor zover gelijk in type, gelijk in standaard uitrusting.
Wat je er als acc. bij koopt is wat anders.
Mijn zoon heeft een luxe september 04 uitvoering gehad waar de cc standaard op zat, dus MJ2005
Benno
Ik bedoel het bouwjaar 2005 en dus vanaf ongeveer augustus/september 2004.(MJ)
Ik heb dit van de Duitse website gehaald waar dit als standaard aangegeven word en voor zover ik denk te weten zijn NL en D Subs., voor zover gelijk in type, gelijk in standaard uitrusting.
Wat je er als acc. bij koopt is wat anders.
Mijn zoon heeft een luxe september 04 uitvoering gehad waar de cc standaard op zat, dus MJ2005
Benno
In geval van een Forester SF:
https://link.marktplaats.nl/m2046533771 ... nt=app_ios
Mooie complete set met inbouwhandleiding. Als je een beetje handig bent bouw je het zo in.
Mooie complete set met inbouwhandleiding. Als je een beetje handig bent bouw je het zo in.
"I feel Legacy"
- erichendri
Voor mijn vogels lpg set en inbouw was ik 6 jaar terug 1900€ kwijt in Bilthoven.
Zal nu wel duurder zijn.
Waren probleemloze lpg setjes.
Heb 2x lpg laten in een legacy. (heb er 2 gehad)
Bij de ene bij 300000 km en bij de ander bij
260000 km.
Bij de laatste had ik eerst 2000 km mee gereden ivm redenen die eerder gemeld zijn.
Eric
Zal nu wel duurder zijn.
Waren probleemloze lpg setjes.
Heb 2x lpg laten in een legacy. (heb er 2 gehad)
Bij de ene bij 300000 km en bij de ander bij
260000 km.
Bij de laatste had ik eerst 2000 km mee gereden ivm redenen die eerder gemeld zijn.
Eric
-
Okay ja blijft lastig dus. Cruise is vooral uitdaging vanwege oa gaskabel nog, en met magneten enz.
Heb een opgaaf gehad ca 1100€. Mooiste was naturlijk alles er al op is sowieso voordeliger;
Pas eentje bij de dealer bj 2000 met 135000km, maar daarvan idd subframe slecht en schokbrekers. Is geschorst en nu terreinauto elders dus.
De beoogde auto heb ik niet live gezien maar is wel voorzien van nwe Apk dus dat moet dan goed gaan; aankoop moet dan ook zeker niet te duur worden dan heb je ook minder risico.
Ik vind de modellen 2004 het mooist, boven 2005 is gas lastig ivm onderhoud aan de kleppen.
Ik had eerder een SF van 1998 van 1e eigenaar, met 360.000 km gehad op Lpg, een groen met eneorm vel chome accesoires erop. Qua km geen probleen
Heb een opgaaf gehad ca 1100€. Mooiste was naturlijk alles er al op is sowieso voordeliger;
Pas eentje bij de dealer bj 2000 met 135000km, maar daarvan idd subframe slecht en schokbrekers. Is geschorst en nu terreinauto elders dus.
De beoogde auto heb ik niet live gezien maar is wel voorzien van nwe Apk dus dat moet dan goed gaan; aankoop moet dan ook zeker niet te duur worden dan heb je ook minder risico.
Ik vind de modellen 2004 het mooist, boven 2005 is gas lastig ivm onderhoud aan de kleppen.
Ik had eerder een SF van 1998 van 1e eigenaar, met 360.000 km gehad op Lpg, een groen met eneorm vel chome accesoires erop. Qua km geen probleen
Automaat SG 2001
-
Ook zonder brug en zo ? Iemand in Twente of omgeving die dit kan??SP-Boxer schreef: ↑14 nov 2023 18:32 In geval van een Forester SF:
Automaat SG 2001
Hallo Ik niet, maar Kuilder bij KwikFit op Euregio in Enschede?
Is ex Subarudealer.
Benno
Is ex Subarudealer.
Benno
Dit soort sets zijn normaliter echt plug&play. Zeker met de handleiding er bij zoals bij deze set.Jsleemhuis schreef: ↑16 nov 2023 22:35Ook zonder brug en zo ? Iemand in Twente of omgeving die dit kan??SP-Boxer schreef: ↑14 nov 2023 18:32 In geval van een Forester SF:
Paar componenten onder de motorkap monteren en wat grut onder/achter het dashboard. Als je thuis een lampje durft aan te sluiten en op te hangen, dan kun je dit ook.
De auto hoeft niet omhoog, dus een brug is zeker niet nodig. Zou je er niet uit komen, dan mag je altijd langskomen in Veldhoven.
Maar eerst een auto scoren en dan zeker krijgen of deze set echt compleet is.
"I feel Legacy"
-
Datis mooi ja zal het moeten checken adh van de montage hanleiding denk ik.
Automaat SG 2001