Led verlichting outback 2017
-
Led verlichting outback 2017
Beste leden,
Sinds enkele maanden in het bezit van de Outback 2.5i Premium cvt eyside etc.. wat een geweldige auto en caravantrekker!
Alleen de led verlichting staat echt te laag als je in het pikke donker rijdt.. tot gevaarlijk toe.
De hoogte regeling is automatisch .
Hoe en waar kan ik de koplampen net dat stukje hoger afstellen ( zonder te verblinden) om wat verder zicht te krijgen, dus waar en hoe moet ik de koplamp verstellen ?
Graag zinnige tips..
Grt Fred
Sinds enkele maanden in het bezit van de Outback 2.5i Premium cvt eyside etc.. wat een geweldige auto en caravantrekker!
Alleen de led verlichting staat echt te laag als je in het pikke donker rijdt.. tot gevaarlijk toe.
De hoogte regeling is automatisch .
Hoe en waar kan ik de koplampen net dat stukje hoger afstellen ( zonder te verblinden) om wat verder zicht te krijgen, dus waar en hoe moet ik de koplamp verstellen ?
Graag zinnige tips..
Grt Fred
Re: Led verlichting outback 2017
Laat je verlichting afstellen bij een garage i.p.v. zelf rommelen!? Grote kans dat als je zelf aan de gang gaat het problemen geeft bij de APK.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Ik zou bij een garage, eventueel waar je hem gekocht hebt (garantie), eens laten controleren hoe ze nu echt staan. Mogen ze nog wel hoger? Is de intensiteit hoog genoeg?
Met zelf afstellen (als dat al gaat) weet je toch nooit precies wat je nu aan het doen bent.
Met zelf afstellen (als dat al gaat) weet je toch nooit precies wat je nu aan het doen bent.
"I feel Legacy"
Probeer inderdaad een garage te vinden met de juiste koplamp meet apparatuur.
Er zit een bepaalde helling in de koplampen vanaf fabriek, die weer op de auto afgesteld word (volle tank)
Volgens mij zijn ze wel na te stellen met wat gereedschap, maar dan praat je over een aantal cm op 10m afstand, dat doe je niet makkelijk zonder de juiste apparatuur om te zien wat je nou eigenlijk aan het doen bent.
Er zit een bepaalde helling in de koplampen vanaf fabriek, die weer op de auto afgesteld word (volle tank)
Volgens mij zijn ze wel na te stellen met wat gereedschap, maar dan praat je over een aantal cm op 10m afstand, dat doe je niet makkelijk zonder de juiste apparatuur om te zien wat je nou eigenlijk aan het doen bent.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
-
Dank voor de antwoorden, idd beter om toch maar even langs de garage te gaan.. daar was ik al met deze klacht geweest, en het zou goed moeten zijn.. echter vind ik het licht geweldig krachtig maar aan de bestuurderkant houd dat licht te dicht bij de auto abrupt op, met daarachter diepe duisternis.
- erichendri
Gewoon langsrijden.
Kan gewoon met een normaal afstelapperaat af te stellen. (zgn basisafstelling)
Wordt zelden nog gecontroleerd lijkt wel bij aflevering of apk want veel tegenliggers verblinden best wel.
Eric
Kan gewoon met een normaal afstelapperaat af te stellen. (zgn basisafstelling)
Wordt zelden nog gecontroleerd lijkt wel bij aflevering of apk want veel tegenliggers verblinden best wel.
Eric
-
heb een 2015 2.5i eyesight (het eerste model/smoelwerk van deze generatie outbacks) en vind het lichtopbrengst best wel heel erg goed... met grootlicht is het helemaal een feest!!
dacht dat deze generatie (ook?) automatische niveauregeling heeft?
dacht dat deze generatie (ook?) automatische niveauregeling heeft?
-
Zoals ik al schreef.. idd een zee van licht alleen stopt dit te abrupt te dicht bij de auto, en ik zou liever zien dat deze enkele meters verder zou schijnen..
Heeft je Outback geen wieltje waarmee je dat zelf kunt doen? In de Legacy IV / Outback III zit dat links van het stuur aan de onderkant van het dashboard.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
-
heren,
deze nieuwe gebakjes hebben tegenwoordig heul veul elektrische dingetjes allemaal automatisch, waaronder de automatische hoogteverstelling van de koplampen...
vanochtend nog eens gekeken en von/vind de reik wijdte van de luchtbundel eigelijk niet eens zo gek, denk ongeveer een meter of 30~40 is het echt goed. en in de weiland was alles verlicht tot zelfs de ree ogen weerspiegeling bij het bosrand (±800m verderop).
dan vraag ik mij ook wel af: staat de hoogte afstelling wel goed?! kun je een foto maken ongeveer van je lichtbeeld 15m verderop (tegen een muur schijnend bijv)? dacht dat in het boekje de lichtbeeld stond omschreven?
deze nieuwe gebakjes hebben tegenwoordig heul veul elektrische dingetjes allemaal automatisch, waaronder de automatische hoogteverstelling van de koplampen...
vanochtend nog eens gekeken en von/vind de reik wijdte van de luchtbundel eigelijk niet eens zo gek, denk ongeveer een meter of 30~40 is het echt goed. en in de weiland was alles verlicht tot zelfs de ree ogen weerspiegeling bij het bosrand (±800m verderop).
dan vraag ik mij ook wel af: staat de hoogte afstelling wel goed?! kun je een foto maken ongeveer van je lichtbeeld 15m verderop (tegen een muur schijnend bijv)? dacht dat in het boekje de lichtbeeld stond omschreven?
-
Iedereen bedankt voor het reageren, vandaag de verlichting in de garage laten afstellen, stonden beide te laag. Vanavond met de auto gereden en alles is weer top.
Wat mij betreft kan dit onderwerp worden afgesloten.
Groeten
Fred
Wat mij betreft kan dit onderwerp worden afgesloten.
Groeten
Fred
[Onderwerp gesloten]