Knop waarschuwingsknipperlichten

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
legato
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2022 19:33

Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door legato »

Het viel me vandaag op dat de knop van de waarschuwingsknipperlichten (mij beter bekend als alarmlichten), geen lampje heeft.
Ik kan me herinneren uit andere merken auto's, dat bij ingeschakelde waarschuwingsknipperlichten, in de knop ook een lampje knippert, als indicatie dat de waarschuwingsknipperlichten zijn ingeschakeld.

Ik vraag me af of deze knop in een Outback (bj 2015) simpelweg geen lampje heeft, of dat deze bij mij toevallig defect is.
Iemand hier met een Outback >bj 2015 die even wil kijken in zijn/haar auto en de bevinding wil delen?

Waarschuwingsknipperlichten.png
Laatst gewijzigd door legato op 09 mei 2023 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Laatbloeier
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door Laatbloeier »

Het is niet helemaal het antwoord wat je wilt hebben, maar wel al in de richting: Die knop knippert in mijn 2012 Forester ook niet mee.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door SP-Boxer »

Deze knop hoeft niet mee te knipperen, aangezien je op in het tellercluster ook de beide pijltjes ziet knipperen. Dat is voldoende indicatie dat de alarmverlichting is ingeschakeld.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door Raph »

Voor alle zekerheid heb ik zojuist de waarschuwingsknipperlichten op allebei de auto's aangezet. In beide gevallen knippert de knop niet mee. En dat is, zoals SP-Boxer stelt, geen probleem omdat in het tellercluster beide pijltjes knipperen.
Conclusie: "it's not a flaw, it's a feature". :-)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door SP-Boxer »

Nu maak je me wel nieuwsgierig Raph, ik zou toch zweren dat de Legacy IV wel (nog) een meeknipperende knop heeft.
Ga, als ik er aan denk, vanavond kijken.
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door DucATIRadeon »

mijn outback 2015 knippert ook niet mee, zoals spboxer zei zie je het in de tellerpartij (en je hoort duidelijk de klikker).
legato
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2022 19:33

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door legato »

Dank voor het meedenken en reageren.

Het klopt inderdaad dat in de tellerpartij beide pijltjes knipperen en dat je de klikker hoort.
Het was meer dat het me opviel, omdat ik in andere merken auto's gewend was dat er in de knop zelf ook een knipperlampje zat.

Vraagstuk opgelost dus! ;-)
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door Raph »

Vandaag heb ik tijd gevonden om het knipperlichtmysterie nader onder de loep te nemen.
In de knop voor de waarschuwingslichten zit een lampje dat gaat branden als je de verlichting aanzet. Logisch, want in het donker moet je die knop kunnen vinden.
Dus dat je - in het donker - een rode knop ziet klopt. Maar knipperen doet-ie nooit...
Gebruikersavatar
Armand
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 nov 2019 08:56

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door Armand »

In mijn legacy knippert het lampje wel vrolijk mee.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door Raph »

Is jouw Legacy van de vierde generatie (2003-2009)?

Edit: even het fotootje goed bestudeerd. Volgens mij is-ie van de derde generatie.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Knop waarschuwingsknipperlichten

Bericht door Mrdjc »

2e.... ;-) BG

Op mijn forester SG brand helemaal niets (Ook niet als hij niet ingedrukt is), maar ik heb al een berg lampjes moeten vervangen van schakelaren dus deze zal ook nog wel moeten.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Plaats reactie