afstandsbediening

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Armand
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 nov 2019 08:56

afstandsbediening

Bericht door Armand »

voor mijn Legacy van 1998 kan ik geen officiele remote control vinden. Wel heb ik de volgende text op internet gevonden en 2 witte connectoren met een enkele zwarte draad.

Open het linker (bestuurders) portier, links onder bij de pedalen zit een paneeltje (in de hoek), verwijder dit en zoek daar naar 2 stekkers met een draad/contact elk. 1 manlijk en 1 vrouwlijk kleur wit.
Zorg dat er geen sleutel in het contact zit, verbind beide stekkers met elkaar en laat het linker (bestuurderszijde) portier open. bedien nu de afstandbediening(en) deze syncroniseert nu met de remotecomputer. (Ik heb beide ff gedaan om zeker te weten dat beide werken) en verbreek de stekker verbinding.

je kunt ze nu gebruiken.

Ik kreeg maximaal 2 afstandbedieningen tegelijkertijd gesyncroniseert. 3 of meer lijkt niet te willen.


Weet iemand hoe kritisch de subaru is op het signaal? maw kun je bv ook de afstandsbediening van de TV inleren of moet het wel een bepaald protocol zijn?

Mijn alternatief is een aftermarket computer monteren.
Gebruikersavatar
Armand
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 nov 2019 08:56

Re: afstandsbediening

Bericht door Armand »

Omdat de afstandsbediening niet meer gaat werken wil ik nu een aftermarket unit gaan monteren maar ook nu een uitdaging. ik heb een 88035-AC140 module met een 10 polige connector. Ik zoek hiervoor het aansluitschema/pinbezetting maar op de JDM site staat telkens een variant met veel meer aansluitingen (16) waar ook een ingebouwd alarm in zit. Kan iemand mij naar de juiste tekening verwijzen?
Connector.jpg
De module 88035-AC140

Het onderstaande schema heb ik wel een keer gekregen maar ik twijfel of de pinnummers wel kloppen. Bovendien weet ik niet zeker of dit op mijn unit slaat. Wellicht is er nog ergens een bedradingsschema met kleuren van de aders om dat te checken.
IMG-20200716-WA0005.jpg
Gebruikersavatar
Armand
Berichten: 82
Lid geworden op: 02 nov 2019 08:56

Re: afstandsbediening

Bericht door Armand »

Verder kan ik niet uitsluiten dat het een Amerikaanse uitvoering is.... Er is mij wel eens verteld dat de laatste Legacy's van mijn type Amerikaanse uitvoeringen betrof.
Plaats reactie