Te koop gezien

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
pince23
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2023 20:01

Te koop gezien

Bericht door pince23 »

Ik ben nieuw op dit forum en ook geen ervaring nog met Subaru, maar wel actief aan het zoeken naar een Forester. Ik kwam deze tegen: https://www.vdboon.nl/voorraad/subaru/f ... soort=koop

Ik ga woensdag proefrijden maar eigenlijk lijkt mij de vraagprijs toch wel erg fors. Ben benieuwd naar eventuele tips om op te letten of ander advies over de vraagprijs. Dank voor een reactie!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop gezien

Bericht door boswachterfan »

Hier staat mijn verhaal over de SG:

viewtopic.php?t=5545

Hij staat overigens ook weer te koop:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... o-trekhaak

En ik heb geen enkel belang meer bij deze vermelding :-)

Mijn mening: Er moet wel wat bijzonders zijn met deze auto, wil een garage het lef hebben om er dit prijskaartje op te plakken. Wellicht is hij perfect onderhouden, maar uiteindelijk heeft hij wel 2 ton gedraaid. Natuurlijk kan de auto dat hebben, maar de kans op b.v. een defect motortje van een portierruit, bij de dealer al gauw een geintje van 400.- is dan best wel aanwezig. Als je dit geld beschikbaar hebt, zou ik nog even rustig zoeken en veel proefrijden. Maar ik weet ook dat liefde blind maakt x-D We lezen graag je bevindingen.

Een aanvulling: Bij 210 zou hij normaal gesproken groot onderhoud moeten hebben. Distririem, kleppen stellen. Of na 7/14 jaar, vwb de riem. Da's iets om na te kijken.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop gezien

Bericht door subfan »

Hallo,

Heb zelf voor mijn XV een 2004 Forester gehad. Dealeronderhouden met alle rekeningen 288000 km, geen glasdak.
Ingeruild bij een dealer voor 1400 die hem na 2 jr eigen gebruik en wat laswerk voor goed 3000 doorverkocht heeft.... aan een tevreden nieuwe gebruiker.
Ik wilde na 8 jaar en 155000km een keer wat anders en had er toen het geld voor.
Zonder al te veel gekke dingen haalt ie ook nog wel de 500, dus de jouwe is te duur....

Koop er eentje als de mijne, laat hem goed keuren en heb reserve voor nog jaren rijden.

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
pince23
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2023 20:01

Re: Te koop gezien

Bericht door pince23 »

Vandaag gereden met de Subaru uit de advertentie en: dit wordt m niet hoor. De auto is oké qua staat, maar piept en kraakt behoorlijk. Geen roest enzo, maar interieur was matig en leer van het stuur zat zelfs los. Het open dak werkte overigens wél goed ;)
De auto was trouwens een automaat, dat had ik me niet gerealiseerd. Voor het eerst dus een rondje gereden in een automaat, dat was eventjes wennen.
Het was overigens ook mijn eerste rit ueberhaupt in een Forester en de grootte voel me toch wat tegen.
Ik vind het nog steeds wel een fantastische auto om te zien!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop gezien

Bericht door boswachterfan »

Grootte viel tegen? Was hij te groot of te klein, dan?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Te koop gezien

Bericht door quikfit »

De prijs is wel groot :-O

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop gezien

Bericht door Raph »

quikfit schreef: 18 mei 2023 08:34 De prijs is wel groot :-O
Over grote prijzen gesproken...

IMG20230517093318.jpg

Deze advertentie kwam ik gisteren tegen onder de voorruit van een Outback die momenteel te koop staat bij een garagebedrijf in Strijbeek, ten zuiden van Breda. Ik zag de auto toevallig staan toen ik onderweg was naar het Mariapark Meersel-Dreef (B).

Nette auto, dat zeker, maar behoorlijk aan de prijs. Afgaande op de titel zijn kennelijk de meest bijzondere eigenschappen park distance control en een trekhaak. 🙂

Als je moeite hebt met het lezen van de advertentie onder de voorruit, dan vind je hier de advertentie: https://stock.autobedrijfmoelands.nl/de ... n-trekhaak
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop gezien

Bericht door boswachterfan »

Een SG uit 2007 met nix bijzonders erop of eraan. 9950.- Wel met 60 k km. :-#
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie