LPG (redelijk) moderne Forester 2.5

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Retouw1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2021 00:07

LPG (redelijk) moderne Forester 2.5

Bericht door Retouw1977 »

Dag allemaal,

Na wat research omdat ik jaarlijks een groter aantal km ben gaan rijden, heb ik ander half jaar geleden een Subaru Legacy 2.5 uit 2003 gekocht. De motor was gereviseerd en had 160000 op de teller. Heb dat met veel plezier maar veel te kort in gereden. Waar ik wel achter kwam is dat ik Subaru een erg mooi merk vindt, Helaas heb ik deze auto onlangs stotterend weggebracht en er bleek een cilinder geen compressie meer te hebben. Wat voor mij betekende dat de reparatie / vervangen / revisie te kostbaar is voor deze auto.

Ik heb weer naar andere automerken gekeken, maar uiteindekijk ben ik voor een Forester 2.5 liter uit 2013 gezwicht met 115000 op de teller. Met de gedachte hier weer LPG in te laten zetten en hier vele jaren mee te kunnen rijden. Nu kom ik allemaal verschillende verhalen tegen over de modernere Subaru's op LPG. Tevens mijn beschreven ervaring met mijn Legacy, krijg ik een beetje onderbuik gevoel over mijn gedachte over LPG en een moderne Subaru.

Graag jullie mening / ervaringen / advies hierover.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: LPG (redelijk) moderne Forester 2.5

Bericht door erichendri »

Ik zou deze (usa) forester op benzine laten rijden.
Hier lpg inzetten kan lastig worden want auto is import dus geen standaard passend lpg setje.
Daarna goed de kleppen in de gaten houden.
Denk aan max 20000 km controleren de eerste keer.
Daarna kan je dat interval stapsgewijs verhogen, eerst 30000 km, daarna 40000 km.
Wel afhankelijk hoe de kleppen staan bij controle.

Eric
Plaats reactie