Achter cardan rubbers
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Achter cardan rubbers
Tsja, veel eerder dan verwacht zijn de achterste cardan rubbers versleten.
Hebben speling en de auto bonkt met gas los laten.
Zijn deze makkelijk te vervangen of moet het subframe een stuk zakken.
Nog een vraagje, weet iemand een subaru specialist in Drenthe / tegen Friesland.
Beetje vergelijkbaar zoals nuland of schalkwijk.
Eric
Hebben speling en de auto bonkt met gas los laten.
Zijn deze makkelijk te vervangen of moet het subframe een stuk zakken.
Nog een vraagje, weet iemand een subaru specialist in Drenthe / tegen Friesland.
Beetje vergelijkbaar zoals nuland of schalkwijk.
Eric
Re: Achter cardan rubbers
Hallo,
In Assen zit een dealer.
Een specialist zou ik niet weten.
Benno
In Assen zit een dealer.
Een specialist zou ik niet weten.
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Achter cardan rubbers
Welk rubber bedoel je?
Kardan-as zit geloof ik 1 op 1 metaal op metaal op de diff achter, en via spie op de bak...
Die heeft geen cardan as rubber donut dinges ertussen.
Er is enkel een lager met rubberen ophanging ergens halverwege. (Carrier Bearing)
Of bedoel je de achterdiff rubbers waar hij in hangt?
Kardan-as zit geloof ik 1 op 1 metaal op metaal op de diff achter, en via spie op de bak...
Die heeft geen cardan as rubber donut dinges ertussen.
Er is enkel een lager met rubberen ophanging ergens halverwege. (Carrier Bearing)
Of bedoel je de achterdiff rubbers waar hij in hangt?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Achter cardan rubbers
Ach stom, bedoelde de achterste achterdiff rubbers waarin hij hangt. .
Het zijn 2 losse rubbers volgens oppoosed….
Eric
Het zijn 2 losse rubbers volgens oppoosed….
Eric
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Achter cardan rubbers
Luth-Tangenberg in Assen is dichtstbijzijnd.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Achter cardan rubbers
Dat denk ik ook maar die heeft denk ik een hoog uurloon vrees ik.
Eric
Eric
Re: Achter cardan rubbers
Met een beetje geluk kan je die 1 voor 1 los krijgen, al is het mij nog niet gelukt haha.
Er zit een metalen huls om het rubber heen die in het subframe geperst zit.
Met een lagertrekker en een beker zou je die er zo uit moeten kunnen trekken. (Moet wel het diff even laten zakken met wat beleid om de pennen uit de bus te krijgen en ruimte te maken voor de lager trekker, maar daarvoor hoeft enkel het cardan en de "U" beugels van het diff los om hem naar voren te kunnen krijgen.)
Echter in realiteit kunnen die lelijk vast zitten en als dat het geval is komt er een metaalzaag bij kijken om de huls te door te zagen en een pons om hem eruit te slaan.
Met wat opschonen krijg je de nieuwe er wel vrij makkelijk in met een lager trekker en beker.
Er zit een metalen huls om het rubber heen die in het subframe geperst zit.
Met een lagertrekker en een beker zou je die er zo uit moeten kunnen trekken. (Moet wel het diff even laten zakken met wat beleid om de pennen uit de bus te krijgen en ruimte te maken voor de lager trekker, maar daarvoor hoeft enkel het cardan en de "U" beugels van het diff los om hem naar voren te kunnen krijgen.)
Echter in realiteit kunnen die lelijk vast zitten en als dat het geval is komt er een metaalzaag bij kijken om de huls te door te zagen en een pons om hem eruit te slaan.
Met wat opschonen krijg je de nieuwe er wel vrij makkelijk in met een lager trekker en beker.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Achter cardan rubbers
Precies zoals hierboven heb ik ze wel eens vervangen.
Rubber deel eruit gebeuld, metalen huls bijna helemaal doorgezaagd en vervolgens met een oude schroevendraaier kort bij de zaagsnede open gepeuterd.
Diff demonteren is het werk niet. Hij moet toch weg bij de rubbers dus ik zou hem er altijd helemaal onderuit pakken.
Rubber deel eruit gebeuld, metalen huls bijna helemaal doorgezaagd en vervolgens met een oude schroevendraaier kort bij de zaagsnede open gepeuterd.
Diff demonteren is het werk niet. Hij moet toch weg bij de rubbers dus ik zou hem er altijd helemaal onderuit pakken.