Gisteren de hele onderkant van de hitteschilden verwijderd.
Gekeken of daar iets tussen lag wat rammelde.
Niet dus.
Daarna weer met nieuwe bouten en wat demperwol hier en daar weer gemonteerd.
Helaas bij de eerste proefrit is de rammel nog net zo aanwezig.
En het inhouden dus ook.
Merk ook geen verschil in " toonhoogte of volume" van de rammel
Schotjes in de einddemper los?
Tik er met een rubberhamer op of haal hem los en flink schudden.
Het gerammel hoeft niet, maar kan, de oorzaak voor het slecht lopen te zijn.
Dank je Benno.
Die is redelijk nieue.
Heb 2 jaar geleden een rvs demper laten maken.(Windeveer)
Tikken tegen de uitlaat lijkt! het niet te zijn.
Lijkt, omdat ik de oorzaak dus nog niet heb achterhaalt
Ik bedoel de schotjes of buizen in de demper, eventueel te controleren door er op te slaan of er mee te schudden.
In extreem geval een gedeeltelijke afsluiting / verstopping van de pijp?
Als de demper ergens tegen aan slaat, hoor je eerder een dreun.
Denk dat je een 2e set oren en ogen nodig hebt met een "Vers" perspectief.
Kan echt van alles zijn en zeer frustrerend als je het niet kunt vinden.
(Heb ooit de halve ophanging uit elkaar gehaald vanwege een geklop tijdens het rijden - bleek achteraf de stabilisator stang beugel die genoeg speling had om van links naar rechts te schuiven op een bout.. Boutje aangedraaid en opgelost.. maar ja)
Ja inderdaad.
En net geregeld.
Koningsdag komt mijn zwager mee " luisteren".
Maar wat is dat balen.
Hele dag onder die auto gelegen.
En dan is het nog voor niets ook
Toeval?
Gisteren nog steeds met gerammel gereden.
Omdat het olie lampje af en toe wat opflikkerde, wat olie erbij gegooid.
Net naar het werk gereden, rammel is weg, auto rijd weer zonder inhouden.
Ik peil geregeld, maar vind het peil zeer moeilijk af te lezen.
Soms lijkt het of er geen druppel olie inzit.
6000km geleden ververst, en merk olie van synthetische kwaliteit.
Hmmm, zorgelijk. Met te weinig olie rijden kan wel voor wat bijgeluiden zorgen, maar als het lampje al gaat flikkeren dan zal er echt flink te weinig in zitten... (of de oliedruksensor is niet meer in orde, daar hoop ik dan maar op )
Vwb. het peilen: ja, je moet even goed kijken, maar na schoonpoetsen van de peilstok heb ik er toch echt nog nooit een probleem mee gehad. Wel aflezen aan de zijde waar de lettertjes F en L staan.
Ik heb met peilen altijd, dat ik alleen een streepje olie zie.
(Zal eens een foto maken, ben nu aan het werk)
Net of de olie de peilstok niet geheel raakt.
Ik heb tot nu toe geen olieverbruik gehad.
Kan er nu wel klakkeloos olie bij gooien, maar teveel is ook slecht natuurlijk.
Het slechte aflezen van de peilstok maakt het erg lastig.
Het lampje brande soms dagen niet, dan weer eens 1a 2 seconden. ( sinds een week ongeveer, gelukkig heel weinig gereden i.v.m. herstel operatie(
Dacht eerder nog aan een slecht contact..
Op een schoongepoetste peilstok moet toch echt een deel glimmen van de olie.
Heb je de laatste wissel zelf gedaan? En hoeveel olie is er toen ingegaan?
Ja, zelf gedaan
Weet even niet hoeveel.
Wel volgens boekje gedaan uiteraard.
En eerst oliefilter gevuld, daarna gemonteerd .
Heb olie bij me.
Zal er zo nog eens wat bij gooien, en kijken of ik wat zie op de stok.
Bij mijn beide boswachters is/was het peil lastig af te lezen vanwege olie in de pijp. Wat bij mij enigszins helpt is de peilstok eruit trekken, een paar minuten laten liggen en dan nog eens peilen. Dan is de olie uit de buis gezakt.
Ik zag in je allereerste reactie dat je een 1.5 rijdt,controleer de carterventilatie en PCV klep...net als je inlaattraject waar de carterslangen naartoe lopen(vettigheid aan de binnenzijde) De gasklep kan ook vervuild zijn door een carterventilatie die olie in het inlaattraject gooit. Misschien twee vliegen in 1 klap!?