Op zoek naar versterkte achterveren: is Lesjöfors een goed merk?

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Op zoek naar versterkte achterveren: is Lesjöfors een goed merk?

Bericht door Raph »

Momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe ik m'n 'nieuwe' Legacy 2.0i het beste kan voorbereiden voor de trip naar Dakar in november. Toen ik gisteren beide Leggies naast elkaar zag staan bleek dat de achterveren van de 2.0i aardig zijn doorgezakt. Daarom ben ik op zoek gegaan naar nieuwe, versterkte exemplaren. Uiteraard moeten het goede veren zijn, maar ook zo goedkoop mogelijk. Want na aankomst op de eindbestemming raak ik de auto kwijt; die wordt dan geveild voor een goed doel in Gambia.
Inmiddels heb ik Lesjöfors 4288331 achterveren gevonden voor 38,49 euro per stuk.
Van het merk Lesjöfors heb ik nog nooit gehoord. Het blijkt een Zweedse onderneming te zijn die al 160 jaar bestaat. Klink positief, maar is het dat ook? Daarom mijn vraag: heeft iemand ervaring met dit merk? Of - beter nog - met deze specifieke veren?
Gebruikersavatar
Laatbloeier
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35

Re: Op zoek naar versterkte achterveren: is Lesjöfors een goed merk?

Bericht door Laatbloeier »

Ik heb in mijjn Volvo-tijdperk dat merk meer dan eens voorbij zien komen. Wordt volgens mij veel gebruikt voor verlaging.

Zelf geen ervaring mee, dus pin me er niet op vast.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Op zoek naar versterkte achterveren: is Lesjöfors een goed merk?

Bericht door sufos »

Ook in de Saabwereld wordt dit veelvuldig gebruikt, voor zover ik weet een prima veer.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Op zoek naar versterkte achterveren: is Lesjöfors een goed merk?

Bericht door Raph »

Laatbloeier schreef: 17 apr 2023 17:36 Ik heb in mijjn Volvo-tijdperk dat merk meer dan eens voorbij zien komen. Wordt volgens mij veel gebruikt voor verlaging.

Zelf geen ervaring mee, dus pin me er niet op vast.
Verlagingsveren, die moet ik nou met niet hebben... Sterker nog: ik heb inmiddels ook een 40mm liftkit besteld.
sufos schreef: 17 apr 2023 18:37 Ook in de Saabwereld wordt dit veelvuldig gebruikt, voor zover ik weet een prima veer.
Dat klinkt goed. Lesjöfors blijkt een grote speler te zijn in de vervangingmarkt.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Op zoek naar versterkte achterveren: is Lesjöfors een goed merk?

Bericht door SP-Boxer »

Volgens mij is het gewoon de Scandinavische KYB. Geen bijzondere goede of slechte kwaliteit.

Voor jouw project zou een set Outback veerpoten wel geschikt zijn, dit in combinatie met de grootst mogelijke band zou een redelijk capabele auto moeten opleveren.
"I feel Legacy"
Plaats reactie