Subaru L13 1990
Subaru L13 1990
Beste,
via via ben ik uitgekomen op een Subaru L13 1300cc benzine van bouwjaar 1990. De auto was van een bejaard koppel en de familie wil graan de wagen verkopen. Helaas heb ik zelf 0 kennis van deze wagen, ze vragen een bod te doen maar heb geen idee wat deze wagen waard zou zijn als hij opgeknapt is. Ik ben er naar gaan kijken, ziet er 100% origineel uit, starten was geen optie (batterij stuk).
Kunnen jullie mij hierover wat advies geven?
via via ben ik uitgekomen op een Subaru L13 1300cc benzine van bouwjaar 1990. De auto was van een bejaard koppel en de familie wil graan de wagen verkopen. Helaas heb ik zelf 0 kennis van deze wagen, ze vragen een bod te doen maar heb geen idee wat deze wagen waard zou zijn als hij opgeknapt is. Ik ben er naar gaan kijken, ziet er 100% origineel uit, starten was geen optie (batterij stuk).
Kunnen jullie mij hierover wat advies geven?
Re: Subaru L13 1990
Accu erin zetten en proefrijden? Iemand meenemen die wel kijk op auto's heeft?
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit

Re: Subaru L13 1990
was ik van plan, maar wat is zo'n wagen ongeveer waard las hij in orde is?
Re: Subaru L13 1990
1000-1500 Euro? Geen idee,4wd? of 2wd? Zit er APK op? Wat zijn de kosten die nodig zijn om hem weer in goede stand te brengen? Heeft ie lang stil gestaan of niet...allemaal zaken die meespelen.
Er komt vast nog meer advies de komende tijd van andere forumleden.
Gr.Quikfit
Er komt vast nog meer advies de komende tijd van andere forumleden.
Gr.Quikfit

Re: Subaru L13 1990
denk 2WD, staat bijna 10 jaar stil dus zullen wel wat kosten aan zijn... maar als de waarde zo laag ligt zal het waarschijnlijk schroot worden...
Re: Subaru L13 1990
Het is maar wat een gek er voor geeft..met 1000 euro is 'ie naar mijn mening al dik betaald in de staat zoals hij nu is
Bovendien is deze auto zeer karig qua uitrusting..maar wel leuk om te rijden..
Is trouwens de lichtste motor in die auto en met slechts 65pk houd dat niet over..wel onverwoestbaar.
Als hij al 10 jaar stil staat zal de carburateur schoongemaakt moeten worden en verse benzine in de tank...
Let op roest aan de dorpels en de achterste wielkasten..
Bovendien is deze auto zeer karig qua uitrusting..maar wel leuk om te rijden..
Is trouwens de lichtste motor in die auto en met slechts 65pk houd dat niet over..wel onverwoestbaar.
Als hij al 10 jaar stil staat zal de carburateur schoongemaakt moeten worden en verse benzine in de tank...
Let op roest aan de dorpels en de achterste wielkasten..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
- boswachterfan
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Subaru L13 1990
Leuk project! Ik zou er idd zeker niet zomaar accu in zetten en dan starten. Een sleutel op de krukaspoelie en kijken of de motor nog los is. Da's dan al een plus. Zoals René stelt, carburateur reinigen, kijken of de slangen nog ok zijn en dan misschien eens voorzichtig proberen.
Naar waarde moet je bij zo'n auto niet kijken. Het is wel een wagen die je vrijwel niet meer tegenkomt op de weg. Daar zou voor mij de waarde in zitten.
Naar waarde moet je bij zo'n auto niet kijken. Het is wel een wagen die je vrijwel niet meer tegenkomt op de weg. Daar zou voor mij de waarde in zitten.
Re: Subaru L13 1990
Denk ook aan de bandjes : die zijn oud en inmiddels vierkant van het staan..
Remmerij nazien en eventueel de wiellagers rondom...
Remmerij nazien en eventueel de wiellagers rondom...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Subaru L13 1990
Heren,
allereerst bedankt aan iedereen voor het advies!
We zijn de auto gaan ophalen en staat reeds op de burg.
benzine vervangen en motor geïnspecteerd, zag er allemaal goed uit. nieuwe batterij erin en binnen de 30 seconden startte hij weer.
draait mooi zoals het hoort. onderaan geen centimeter roest te vinden
.
volgende stap is de remmen inspecteren en een nieuwe rechter pinker zoeken.
hopelijk is hij binnen enkele weken klaar om dan te koop te zetten.
groeten!
allereerst bedankt aan iedereen voor het advies!
We zijn de auto gaan ophalen en staat reeds op de burg.
benzine vervangen en motor geïnspecteerd, zag er allemaal goed uit. nieuwe batterij erin en binnen de 30 seconden startte hij weer.
draait mooi zoals het hoort. onderaan geen centimeter roest te vinden

volgende stap is de remmen inspecteren en een nieuwe rechter pinker zoeken.
hopelijk is hij binnen enkele weken klaar om dan te koop te zetten.
groeten!
Re: Subaru L13 1990
Gave vondst! Heb je wat foto's? Ik ben wel benieuwd hoe een exemplaar zonder roest eruit ziet ;P.
Re: Subaru L13 1990
Binnenkort op marktplaats vrees ik..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Subaru L13 1990
foto's komen er zo snel mogelijk aan! eerst het stof van de voorbije 10 jaar afwassen
.
Denk inderdaad dat eentje zonder roest en lekkages 100% origineel vrij zeldzaam is, jammer dat ik zelf geen plaats heb in mijn collectie...

Denk inderdaad dat eentje zonder roest en lekkages 100% origineel vrij zeldzaam is, jammer dat ik zelf geen plaats heb in mijn collectie...
Re: Subaru L13 1990
Waarom koop je zoiets dan als je er geen plaats voor hebt? Beetje jammer en egoistisch als je het mij vraagt.
Verkoop het dan ook gelijk door zonder er iets aan te doen zodat een liefhebber zich erover kan ontfermen.
Vind het een beetje "raar" om op een forum met liefhebbers aan te melden, gelijk eerst te gaan vragen wat iets vrij zeldzaam waard zou zijn, om vervolgens met minimale investering weer gangbaar te krijgen en (aanname) voor de hoofdprijs weer op te ruimen binnen enkele weken. Wat hebben wij eraan als gemeenschap?
Niet echt in het forum ethos, maar goed, ieder is vrij om te doen waar ze zelf zin in hebben in...
*edit*Zie dat je hem al op 2dehands.be hebt staan..
https://www.2dehands.be/v/auto-s/subaru ... 90-benzine
Verkoop het dan ook gelijk door zonder er iets aan te doen zodat een liefhebber zich erover kan ontfermen.
Vind het een beetje "raar" om op een forum met liefhebbers aan te melden, gelijk eerst te gaan vragen wat iets vrij zeldzaam waard zou zijn, om vervolgens met minimale investering weer gangbaar te krijgen en (aanname) voor de hoofdprijs weer op te ruimen binnen enkele weken. Wat hebben wij eraan als gemeenschap?
Niet echt in het forum ethos, maar goed, ieder is vrij om te doen waar ze zelf zin in hebben in...
*edit*Zie dat je hem al op 2dehands.be hebt staan..
https://www.2dehands.be/v/auto-s/subaru ... 90-benzine
Re: Subaru L13 1990
bedankt om de link te delen, kan iedereen meteen een kijkje nemen!
Re: Subaru L13 1990
Helemaal eens met je betoog. Lang leve kapitalisme...Mrdjc schreef: ↑17 mar 2023 15:19 Waarom koop je zoiets dan als je er geen plaats voor hebt? Beetje jammer en egoistisch als je het mij vraagt.
Verkoop het dan ook gelijk door zonder er iets aan te doen zodat een liefhebber zich erover kan ontfermen.
Vind het een beetje "raar" om op een forum met liefhebbers aan te melden, gelijk eerst te gaan vragen wat iets vrij zeldzaam waard zou zijn, om vervolgens met minimale investering weer gangbaar te krijgen en (aanname) voor de hoofdprijs weer op te ruimen binnen enkele weken. Wat hebben wij eraan als gemeenschap?
Niet echt in het forum ethos, maar goed, ieder is vrij om te doen waar ze zelf zin in hebben in...
*edit*Zie dat je hem al op 2dehands.be hebt staan..
https://www.2dehands.be/v/auto-s/subaru ... 90-benzine
Re: Subaru L13 1990
JoerieH liep tegen een 'barnfind' aan en besloot 'm te gelde te maken. Hij lijkt me zelf geen liefhebber, maar hoopt er wel een te vinden. Ik ben benieuwd hoe snel - en voor hoeveel geld - deze auto van eigenaar gaat wisselen.
AWD = All We'll Drive
Auto's: Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R, modeljaar 2007; Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i, modeljaar 2004
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Subaru L13 1990
Tot voor kort had ik nooit van deze wagen gehoord. Heb er ondertussen al wat tijd mee gespendeerd en vind het een hele boeiende auto. Leuke mechaniek, rijd leuk. Dus liefhebber ondertussen zeker en vast. Maar zoals ik al vertelde, ik kan niet elke auto houden. Daarom ga ik deze verkopen. Nooit de bedoeling gehad om mensen op de tenen te trappen, waarvoor excuses. Ben veel bezig met oldtimers en deze is zeker de moeite waard, daarom nogmaals bedankt voor het advies de voorbije dagen
goodnight!

Re: Subaru L13 1990
Zag 'm al op facebook voorbij komen...
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 24f9bbce79
Deze L is zeker in nette staat....als ik het goed gezien heb ontbreekt er wel wat in het interieur aan de B-stijl aan bijrijderszijde.
De gordel aan die kant is weg net als de plastic delen daarvan..
Knipperlicht rechtsvoor kapot.....word wel lastig om die ergens te vinden vrees ik...
Oh ja : met krap 71000 op de teller nog niet eens ingereden , die motortjes kunnen makkelijk veel meer draaien
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 24f9bbce79
Deze L is zeker in nette staat....als ik het goed gezien heb ontbreekt er wel wat in het interieur aan de B-stijl aan bijrijderszijde.
De gordel aan die kant is weg net als de plastic delen daarvan..
Knipperlicht rechtsvoor kapot.....word wel lastig om die ergens te vinden vrees ik...
Oh ja : met krap 71000 op de teller nog niet eens ingereden , die motortjes kunnen makkelijk veel meer draaien

Laatst gewijzigd door Rene op 18 mar 2023 11:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Subaru L13 1990
Goed gezien
klop inderdaad…
De pinker is besteld en de gordel ed heb ik ook nog. Gelukkig maar want de stukken zijn niet zo makkelijk te vinden denk ik

De pinker is besteld en de gordel ed heb ik ook nog. Gelukkig maar want de stukken zijn niet zo makkelijk te vinden denk ik