Te koop op marktplaats enz

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Dat zit hij inderdaad. :-( Maar het verhaal is duidelijk. Thnx allemaal.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef: 18 jan 2023 10:52 [...] daarbij zit de betreffende verkoper ook altijd aan de bovenkant van het prijsspectrum.
Dat is best wel een understatement. De betreffende verkoper vraagt droomprijzen. Voor hemzelf, welteverstaan. 🙂
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Op https://www.ido3dprints.com/search-results-page/Subaru vond ik foto's van oplossingen om metertjes in het dashboard te integreren, voor prijzen die een stuk prettiger zijn dan waarover het eerder ging. Het bedrijf is gevestigd in de buurt van Chicago, USA.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

RazorRoks schreef: 17 jan 2023 12:25
Vind het er best leuk uitzien, en Defi maakt naar mijn mening ook mooie en ongetwijfeld degelijke metertjes, maar mij is het de meerprijs ook niet waard. Ik wil ook graag analoge olietemp, -druk en turbodruk metertjes, en ik zit hieraan te denken: https://www.gtspeedworks.nl/a-74713782/ ... er-pksc52/

In mijn ogen gewoon nette verlichte metertjes, niet té schreeuwerig, verschillende kleurtjes en van wat ik heb gezien kan je ze aan elkaar doorverbinden, zodat je minder kabelzooi hebt. Anders VDO, die maken ook nette metertjes voor een schappelijke prijs.
Bedankt voor de link. Had een vraag op hun website (gtspeedworks) achtergelaten. Word ik toch netjes gebeld gisteravond :-O Dat maak je niet vaak meer mee. Plusje voor ze.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door lolkama »

https://link.marktplaats.nl/m1937116458 ... nt=app_ios

Auto is op lpg, moeten deze blokken er ook uit om klep te stellen ?

Is het wat deze auto ?
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Helaas wel. Of het wat is dat weet ik niet.
Maar een automaat, leren bekleding en een lekker dakje, het ziet er wel aantrekkelijk uit.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door subfan »

Hallo,

Wij hebben dezelfde gehad.
Sufos heeft gelijk, op benzine elke 105k controle en bij stellen er uit.
Distributieriem ook elke 105K, gaat wel wat langer mee als het moet.
Op LPG controle elke 40-50K en bij stellen er uit.
Alleen kopen bij complete historie. (inbouw gas bij xx kilometer en kleppencontrole bij xx km)
Jouw vraag moet zijn: hoeveel wil ik er mee rijden per jaar?
Goed onderhouden en niet afgetrapt (hoge toeren, veel zwaar werk) gaat ie nog wel 200k mee.
Afgetrapt moet je gaan sparen voor een koprevisie.

Bennno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door lolkama »

Zal er eens gaan kijken. Ga denk ik tussen de 20-25 per jaar mee rijden.

Nu nog een v60 die nog te koop moet.

Wel een klusje dus kleppen stellen om de 2 jaar.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Volgens forummer Propje kan Muis in Barneveld het zonder de motor eruit te halen. Misschien die eens bellen en vragen wat zo'n klus bij hem mag kosten.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Gberk
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 jan 2019 20:26

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Gberk »

Auto: Subaru Forester S-Turbo 2002 (SF)
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

En verkoopt niet snel. Ik zie hem al lang staan. LPG, import, 20 jaar oud en dan 190k, tja. In het beste geval zit je tegen stevig onderhoud aan (210k).
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Wout-P11
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:16

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Wout-P11 »

En nog wel "scherp afgeprijsd" wegens een storing in het LPG systeem... x-D x-D
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door quikfit »

Wout-P11 schreef: 07 feb 2023 19:47En nog wel "scherp afgeprijsd" wegens een storing in het LPG systeem... x-D x-D
Ik zou ze die 'kleine' storing lekker laten oplossen voor verkoop. ;-)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

O, dat had ik nog niet eens gezien. Kleine storing, me reet. x-D
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Nu met kleine storing is de prijs €2000,- omlaag toch?

Moet wel een flinke kleine storing zijn dan... :mrgreen:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door RazorRoks »

Zojuist kwam ik deze geïmporteerde 3.0R tegen met een behoorlijk lage kilometerstand, maar ook een behoorlijke prijs.

https://www.autoscout24.com/offers/suba ... ch-results
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Mrdjc »

Nette auto, maar geloof er eigenlijk geen zak van, eerste eigenaar, geimporteerd en 61.000km.. maar geen foto's van boekjes ofzo.

Wil eigenlijk de BCU wel eens uitlezen...

Dadelijk zeggen ze ook nog dat hij van een oud vrouwtje geweest is en altijd binnen heeft gestaan, enkel zondag naar de kerk.

Voor hetzelfde geld is het deze:
https://www.olx.pl/d/oferta/2e09828ed2e ... SPSmT.html

Die wat opgepoest is, en een paar stempeltjes in een boekje gezet heeft...
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

RazorRoks schreef: 09 feb 2023 23:39 Zojuist kwam ik deze geïmporteerde 3.0R tegen met een behoorlijk lage kilometerstand, maar ook een behoorlijke prijs.

https://www.autoscout24.com/offers/suba ... ch-results
Dat is inderdaad een duur exemplaar. Maar nog niet de duurste Legacy ooit; die moest 16.950 euro opbrengen.
Bron: het overzicht van de duurste Subaru's met young- of oldtimerstatus die te koop (hebben ge)staan.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Als ik die stoelen en dat tapijt zo zie, dan durf ik hem wel aan hoor.

Bovendien geeft de tekst aan dat de boekjes er bij zitten. En dan is het verschil tussen Pools en Zweeds snel zichtbaar ;-)
"I feel Legacy"
Timbrok
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2023 08:38

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Timbrok »

Mrdjc schreef: 10 feb 2023 00:13 Nette auto, maar geloof er eigenlijk geen zak van, eerste eigenaar, geimporteerd en 61.000km.. maar geen foto's van boekjes ofzo.

Wil eigenlijk de BCU wel eens uitlezen...

Dadelijk zeggen ze ook nog dat hij van een oud vrouwtje geweest is en altijd binnen heeft gestaan, enkel zondag naar de kerk.

Voor hetzelfde geld is het deze:
https://www.olx.pl/d/oferta/2e09828ed2e ... SPSmT.html

Die wat opgepoest is, en een paar stempeltjes in een boekje gezet heeft...

Hi Sherlock, als je even naar mijn homepage gaat, www.timbrokautos.nl en de Sub even opzoekt dan zul je zien dat ik er wel degelijk foto’s van de historie bij heb staan, autoscout kan maximaal 16 foto’s aan. Echter ben je ook van harte welkom om de auto uit te lezen, ik heb geen idee hoe ik hier foto’s moet plaatsen, maar als je even je e-mailadres stuurt of mij een mailtje stuurt naar info@timbrokautos.nl, dan zal ik je van elk gedocumenteerd dingetje/stempeltje/factuurtje een foto sturen. Neem dan AUB even contact op met de bedrijven die die stempel hebben gezet om het te verifiëren, dat heb ik namelijk ook al gedaan ;)

Ook is er een logische CarFax bij, wat ze in Zweden gebruiken, en niet in Polen ;) Graag even goed je huiswerk doen voordat je ten onrechte een verkoper tot de enkels afzaagt.

Het chassisnummer van de auto is: JF1BPELU55G026923

Alvast bedankt voor de moeite en ik zie daarna je welgemeende excuses graag tegemoet.

Vr. Gr. Tim Brok Auto’s Delden
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door RazorRoks »

Hij ziet er zeker netjes uit, en de kilometerstand lijkt aannemelijk. Maar met geïmporteerde auto's met zulke kilometerstanden snap ik ook wel dat er wat wantrouwen is. Je ziet vaak zat bij collega autoverkopers dat het toch niet helemaal klopt.

Buiten dat, het lijkt mij een nette auto, maar door de kleurstelling en automaat zou ik hem overslaan, ook heb ik geen 15K liggen ;).
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Mrdjc »

Timbrok schreef: 10 feb 2023 08:58 Hi Sherlock, als je even naar mijn homepage gaat, www.timbrokautos.nl en de Sub even opzoekt dan zul je zien dat ik er wel degelijk foto’s van de historie bij heb staan, autoscout kan maximaal 16 foto’s aan. Echter ben je ook van harte welkom om de auto uit te lezen, ik heb geen idee hoe ik hier foto’s moet plaatsen, maar als je even je e-mailadres stuurt of mij een mailtje stuurt naar info@timbrokautos.nl, dan zal ik je van elk gedocumenteerd dingetje/stempeltje/factuurtje een foto sturen. Neem dan AUB even contact op met de bedrijven die die stempel hebben gezet om het te verifiëren, dat heb ik namelijk ook al gedaan ;)

Ook is er een logische CarFax bij, wat ze in Zweden gebruiken, en niet in Polen ;) Graag even goed je huiswerk doen voordat je ten onrechte een verkoper tot de enkels afzaagt.

Het chassisnummer van de auto is: JF1BPELU55G026923

Alvast bedankt voor de moeite en ik zie daarna je welgemeende excuses graag tegemoet.

Vr. Gr. Tim Brok Auto’s Delden
Hallo Tim,
Allereerst, welkom op het Subaru forum!

Fijn dat je even de tijd hebt genomen om een account aan te maken en inhoudelijk te reageren op mijn wantrouwen van autohandelaren die "eenhoorns" aanbieden.

Wat betreft, "de Sub":
Je zult hopelijk snappen waar ik vandaan kom, er gebeurt een hoop in het wereldje dat niet helemaal kosher is.

Maar zo te horen is dit dus wel een echte "eenhoorn" - ze bestaan kennelijk dus nog wel dan!
En als alles wat je zegt waar is, je het ook bewijzen kan. Win win toch?

Mijn doel is ook niet om handelaren "tot de enkels" af te zagen, maar om mensen ervan bewust te maken, als iets er te goed uitziet om waar te zijn, dat het waarschijnlijk ook is.
Een simpel voorbeeldje erbij van een vrijwel identieke maar wat meer uitgeleefde auto uit polen, en je kunt zien dat je niet erg veel fantasie nodig hebt om in te beelden jouw "Sub" dit zomaar zo zou kunnen zijn.

Wat betreft mijn "welgemeende excuses":
Ehh... Nee.
Als je al gelijk met "sherlock" begint en het persoonlijk maakt, en beweert dat ik een verkoper bij de enkels aan het afzagen ben, terwijl ik enkel de observatie maak dat dit zo zeldzaam is dat het eigenlijk te goed om waar te zijn is.

Je had ook heel simpel kunnen beginnen met:
"Ja, het lijkt inderdaad te goed om waar te zijn, maar het is toch echt waar - ik heb X Y Z om het te kunnen bewijzen"

Komt heel anders over. :-)

Maar in ieder geval, success met de verkoop! Ben benieuwd of je de vraagprijs gaat krijgen, of dat dit een tweede auto word die straks iedere maand op BVA auctions staat als "Gun Kavel" ;-)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Timbrok
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2023 08:38

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Timbrok »

Zo agressief was het zeker niet bedoeld , ik snap het wantrouwen ook, dit is een unieke auto met een onwaarschijnlijk lage kilometerstand. En ja, deze is echt van een oud vrouwtje geweest (Geboren in 1934…oud genoeg ;) ?) , dat is zo mooi aan Zweden, er is heel veel open data beschikbaar en de naam/namen van de vorige eigenaar/eigenaren staan daar ook gewoon op het kentekenbewijs.


Voordat ik overga tot aanschaf van een auto met weinig kilometers zoek ik alles uit, inkooptechnisch gezien was dit ook geen koopje. Deze auto is van binnen echt in nieuwstaat en de complete historie is aanwezig.


Er zijn een boel cowboys in mijn vakgebied actief, en het gezegde “de slechte maken het voor de goede kapot” is hier zeker van toepassing.

En nogmaals, je bent van harte welkom om met je computer deze auto uit te komen lezen, een eventuele geïnteresseerde die meeleest op dit forum mag dan van jou horen dat het allemaal nog klopt ook. Wanneer heb je tijd?
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door RazorRoks »

Even los van of de kilomterstand wel of niet klopt, met zulke lage standen zien de wagens er vaak een stuk netter uit dan modellen met twee, drie, vier of meer keer het aantal kilometers, maar de onderdelen en vooral rubbers blijven even oud, alleen minder gebruikt. Dus grote kans dat er toch een aantal rubbers van het onderstel en/ of leidingen vervangen moeten worden omdat ze gewoon versleten zijn van ouderdom.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, en wat jullie ervaringen zijn, maar persoonlijk heb ik geen problemen met auto's met hogere kilometerstanden, waarbij je er van uit kunt gaan dat soort dingen nog vervangen moeten worden of dus al aangepakt zijn.

Wat ik wil zeggen, een 20 jaar oude auto met 30.000KM die alleen het broodnodige onderhoud heeft gehad, kan (vooral technisch) een veel slechter exemplaar zijn dan eentje met 300.000KM die altijd vertroeteld is.

@Timbrok; is dit toevallig ook een model met voorruitverwarming? Als ik het me goed herinner had me pa een zweedse Outback die daarmee uitgerust was, als een soort winter pack. Verder, succes met de verkoop. De auto ziet er netjes uit, en als je hem zo durft te verdedigen, moet je er sowieso wel vertrouwen in hebben dat het klopt. Misschien eens hier in de V&A plaatsen met een leuke forum-korting ;).
Timbrok
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2023 08:38

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Timbrok »

Deze Legacy loopt en rijdt snaarstrak , zonder bijgeluiden of rammels, de automaat schakelt onmerkbaar en nu je er zo over begint, het was mij nog niet eens opgevallen maar er zit inderdaad helemaal links een knopje zie ik nu op 1 van de foto’s. Het lijkt mij dus dat er ook voorruitverwarming op zit.

Als diegene die zich geroepen voelt deze auto van me over te nemen en kenbaar maakt dat hij/zij/het een forummer is dan gaan we daar zeker uit komen ;)
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door RazorRoks »

https://www.autoscout24.com/offers/suba ... ch-results

Nog een 3.0, dit keer met een handbak en andere prijsklasse.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

RazorRoks schreef: 17 feb 2023 22:51 https://www.autoscout24.com/offers/suba ... 0092b3b2d4

Nog een 3.0, dit keer met een handbak en andere prijsklasse.
Een Spec B voor nog geen 5000 euro!
Wel ruim 3 ton op de teller...
Gebruikersavatar
Laatbloeier
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Laatbloeier »

Curieus: een hele late SH, uit 2014:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... nderhouden
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Voor de liefhebber van originaliteit: Caravan spiegels voor de SH:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... sevwsc8000
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie