'Knipperend' relais linksvoor

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Roelo
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 okt 2022 22:18

'Knipperend' relais linksvoor

Bericht door Roelo »

Hi,
Mij is opgevallen dat er een relais linksvoor, dus links van het stuur 'knippert' dus om de paar seconden schakelt. Als ie inschakelt gaat ook de motor (stationair) even een dip, wat mij lijkt te wijzen op redelijke grote verbruiker. Ik heb alles uitgezet, dus geen airco, ruitenwissers, etc. maar dat is het niet. Dus niet de verbruikers van het kastje in de bijlage hoewel ik niet precies weet wat IG COIL is.
Herkent iemand dit? Het is moeilijk te lokaliseren maar lijkt hier vandaan te komen:
IMG_9017.jpg
Bijlagen
IMG_9016.jpg
Daily: Forester XT 2004 (SG)
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: 'Knipperend' relais linksvoor

Bericht door Mrdjc »

Heb je een secundaire luchtpomp? :-) - En dan de volgende vraag, heb je een data logger...?

Die word namelijk mee geschakeld aan de hand van een temperatuur sensor (Net als de koelvinnen van de radiator)

Ik zou dus even gaan kijken of je in de logging terug ziet welke het is, en uitvogelen of de signaal logisch is of niet.


Knippert hij ook als je gewoon contact aan hebt staan maar motor zelf uit?

IG coil is ignition coil.. of te wel bobine.. die heb je wel nodig :-D

*Edit* Stoel verwarming van toepassing?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Roelo
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 okt 2022 22:18

Re: 'Knipperend' relais linksvoor

Bericht door Roelo »

Dank voor het meedenken !
Stoelverwarming is uit. Secundaire luchtpomp weet ik niet 🫣
Ben in de weer geweest met de sensor data via de OBD2 poort maar zie alleen koelvloeistof temp. Mss een andere app of leest een data logger niet via de OBD2?
In ieder geval, doordat ik in die hoek heb zitten rommelen is het natuurlijk nu (tijdelijk) weg. Zag wel dat het lampje van de CRUISE knop ook aan en uit ging als ik daar achter rommel dus mss toch een los contact.

Via de sensor data wel gezien dat de oxygen sensor een fout geeft. Ook draait de motor closed loop, is dat normaal? Meen gelezen te hebben hier dat de motor koud closed loop loopt maar zodra hij warm is open loop obv ook van de zuurstof sensor? Kan dus met elkaar te maken hebben. Typisch, in plaats van problemen op te lossen een nieuwe erbij 🤔Maar leuk om zo de auto te leren kennen.
*edit* O2 sensor heeft ws te maken met de P0420 melding ivm aanpassen uitlaat
Daily: Forester XT 2004 (SG)
Plaats reactie