Subaru Forester 2.5 XT

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Ricardo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2022 18:23

Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door Ricardo »

Hallo Allemaal,
Ik kan een hele mooie Forester 2.5 XT uit 2007 kopen.
Geheel STI uitgevoerd, automaat, grotere turbo en intercooler, sportuitlaad systeem, gekieteld tot 300pk, aangepaste remmen, 2 sets STI velgen met zomer en winter banden, STI stoelen, zilvergrijs en 107000km, opnoeuw gespoten, is 3 jaar geleden ingevoerd door een bekende van mij.
Wat mag deze auto ongeveer kosten?
zijn vraagprijs is €12.750,-
Groeten Ricardo
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door Mrdjc »

Ligt eraan wat de gek er voor geeft.

Maar probeer zelf maar eens een "Standaard" 2.5XT om te bouwen naar die specificatie.

Tunen een kleine 1000 euro.
Sportuitlaat (Vanaf spruitstuk up-down (incl cat) + cat-back) 1500 euro makkelijk
Degelijke (gereviseerde - geen china troep) grotere turbo 500 euro.
Forester STI intercooler + aansluitset 500 euro.
2x Setje STI velgen 1500 euro (Als het de echte Forester STI zijn, en geen STI velgen van een impreza)
Remmen - geen idee wat "aangepast" is - maar een subaru 4/2 pot (Gereviseerde) setup met schijven kost je al gauw 1500 euro.

Met de "Goodies" zit ik al snel aan 6500 euro als je het nu zelf zou laten doen.
Geen idee wat de afschrijving zou zijn van die items.

Als het een standaard NL auto was met die KM stand zou je rond de 8000-9000 euro kwijt zijn naar mijn mening, tel daar de extra's bij op, zit je aan 14500 - 15500.

Stel dat je 25% van de goodies waarde afhaalt als "Afschrijving" zit je rond de 13000 euro.
Maar zoals ik zeg.. wat de gek er voor geeft..

Zit het stuur aan de verkeerde kant...?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door subfan »

Hallo,

Is zo niet te zeggen.... waarom?
Klopt de km stand?
Hoe is de ophanging vh onderstel er aan toe?
Lak en roest? (opnieuw gespoten / schade?)
Hoe is de toestand van motor EN automaat? (zijn niet voor deze pks gemaakt, maw 107000 km kan in slijtage 307000 km zijn.)
Stuur rechts of links.
Bij mijn dealer autofirst-oldeman.nl staat een "normale" met goed 200.000 km voor 9900 met garantie.....

Bekende of niet, een kenner meenemen en op de rollenbank en aankoopkeuring!

Ik heb zelf gekeken naar een Impreza wrx/sti en een outback 6 cilinder en toch maar mijn xv gekocht.
Verstand gaf de doorslag omdat je bijna nergens, ook niet bij mij om de hoek in D vol kunt rijden.
Dit zegt iemand die jaren aan kartsport heeft gedaan en vroeger zelf onooglijke Fiats naar supersnel omgebouwd heeft.
Mijn ervaring is daarbij dat elke halve gare je probeert op te fokken als je een opvallende auto hebt.

Ieder zijn hobby

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door boswachterfan »

Het tuning pakket op mijn XT met nieuwe , aangepaste turbo kostte een jaar of 5 geleden 3500 pleuro's. Heb ik een factuur van.

Als de km stand gegarandeerd juist is en hij is echt helemaal in orde, tja..... Laat ik zo zeggen: Ik ken een autogek die ongeveer hetzelfde heeft uitgegeven voor een vergelijkbare XT. :whistle:
:P

Verstandig? Mwao..... Met de knalsap prijzen van de laatste tijd.... Maar ik heb in een jaar voor 10 jaar lol gehad. Als hij er nu uit moet, zou het mij aan den anus oxideren wat ik dan ging rijden. Ik heb mijn droomauto gehad.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Ricardo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2022 18:23

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door Ricardo »

hoe kan ik hier foto's plaatsen?
Ricardo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2022 18:23

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door Ricardo »

Stuur zit trouwens voor ons in ned aan de goede kant.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door quikfit »

Import en een zeer lage kilometerstand...het kan,maar bij mij gaan de alarmbellen dan af.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door boswachterfan »

Ricardo schreef: 29 aug 2022 19:34 hoe kan ik hier foto's plaatsen?
viewtopic.php?f=15&t=5442

Voila.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Ricardo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2022 18:23

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door Ricardo »

Hierbij de auto waar ik het over had, ziet er goed uit toch?
Bijlagen
subaru2.jpg
subaru1.jpg
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door Mrdjc »

Ziet er niet verkeerd uit idd, juiste intercooler, netjes de Grimmspeed intercooler splitter om de lucht juist te geleiden maar nog wel met de originele luchthapper lijkt het.

Enkei 12 spaaks STI velgen idd

Subaru 4 + 2 pot remmen eronder, mogelijk aan de voorkant ook een overmaats remschijf (Big brake kit)

Maar goed, dat hij er netjes uitziet (Van een afstand) zegt weinig over de technische staat van de bak, motor en aandrijflijn roest/corrosie aan de onderkant, slijtage van rubbers of ophanging etc etc.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door boswachterfan »

En? Is ut wat geworden?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru Forester 2.5 XT

Bericht door *thomas* »

Ook benieuwd wat het geworden is, maar blijft wel een fors bedrag voor een 'nep-sti' (en dat 'nep' bedoel ik daarom niet negatief).

Een Forester STI heeft brembo remmen, specifieke velgen die enkel op de Forester STI zijn geleverd, een specifieke voorbumper en achterbumper (die laatste zit hier niet op). Specifieke forester STI stoelen, stuur, middenconsole, klokkenset en uiteraard een 6-bak.

Dit staat voor mij veel te ver van een Forester STI, maar het ziet er wel een leuke, snelle wagen uit.
Plaats reactie