Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

quikfit schreef: 24 jul 2022 12:54 Veel plezier ermee Boswachterfan. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Thnx!
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Propje schreef: 24 jul 2022 14:02
Leuk een Gs.

Check voor de grap klokhoes cardanklok.
Thnx. Ga ik doen. Spullen voor een grote beurt staan al klaar. 8-)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Zo dan...nadat we vanmorgen alles weer in de preza hebben gepakt zijn we om 11:00 vertrokken uit Bretagne.
21:00 stonden we weer thuis op de parkeerplaats...
Alleen op de terugreis een rode fozzie gezien met NL kenteken , verder geen enkele subaru gespot.
Ruim 2900 km heeft de preza ons vervoerd de afgelopen 2 weken en geen slag verkeerd gedraaid : ruim 224k op de teller , 17 jaar jong and still going strong :okeee:
Overigens kan de soezibaru er ook wat van...die heb ik na 2 weken stilstand gestart en die gaf zeer snel een teken van leven :mrgreen:
Morgen eerst onze knuffelmechel uit het pension halen , daarna de preza uitruimen :idea:
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Altijd een goed gevoel om zo thuis te komen. Welzijn van mens en auto na een goede vakantie. :)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Rene schreef: 19 apr 2022 15:59 Vandaag heb ik de preza voorzien van 4 nieuwe bougie's , 4 nieuwe bougiekabels en een vers luchtfilter.
Bougie's waren er aan toe...1 kabel was beschadigt wat het gevolg had dat hij soms op 3 pitten liep en stotterend optrok..wonderwel geen CEL trouwens...
Dik 3 maand verder en ik moet de bougiekabels weer vervangen..
Die van de zelfde cilinder als de vorige keer is nu al weer beschadigt
Binnenkort maar even naar de dealert en origineel spul er op..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Is het geen schade door marters?
Dat goedkope kabels van matige kwaliteit zijn weet ik, maar na 3 maanden schade is wel heel snel.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Niet onmogelijk , voor zover ik dat heb kunnen beoordelen lijkt me dat niet..
De buitenmantel is gebarsten..alsof het spul verdroogt is..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Ouwe
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 sep 2020 19:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Ouwe »

2e hands handremhoes en airco bediening unit gekocht in .... Lithouwen :o

Dus als het meezit binnenkort oranje stiksels op de handrem en zwarte knoppen op de a/c
XV 2016 Premium

Mijn Subies
Trip
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2021 10:17

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Trip »

Van het weekend weer even gaan spelen bij Action planet in Velsen, er goed bevallen weer :)
En weer wat te repareren bij de Forester (sf5), de sideskirt is er vanaf gevallen (met wat hulp zullen we maar zeggen :doh: maar voor de goede orde, ik was op dat moment niet de bestuurder :mrgreen:
Weet iemand waar je die witte klipjes kan kopen waarmee hij normaal vast zit? Die waren oorspronkelijk niet tweedelig :whistle:
Die 4 cm verhoging die we gedaan hebben sinds de laatste keer maakt overigens een behoorlijk verschil voor de auto.
Bijlagen
IMG-20220804-WA0015.jpg
IMG-20220804-WA0016.jpg
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Dealer!? :idea:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Ouwe
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 sep 2020 19:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Ouwe »

De XV weer opgehaald bij het schadebedrijf, keurig gefixt :okeee:
XV 2016 Premium

Mijn Subies
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

Ouwe schreef: 03 aug 2022 14:542e hands handremhoes en airco bediening unit gekocht in .... Lithouwen :o
In Litouwen rijden volgens mij de meeste Subaru's per hoofd van de bevolking van heel Europa. Het viel me op hoeveel Subaru's er rondreden toen we er in de zomer van 2019 waren. Dus niet zo gek dat je daar (gebruikte) Subaru-onderdelen vindt.
Gebruikersavatar
Ouwe
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 sep 2020 19:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Ouwe »

Raph schreef: 05 aug 2022 20:59
Ouwe schreef: 03 aug 2022 14:542e hands handremhoes en airco bediening unit gekocht in .... Lithouwen :o
In Litouwen rijden volgens mij de meeste Subaru's per hoofd van de bevolking van heel Europa. Het viel me op hoeveel Subaru's er rondreden toen we er in de zomer van 2019 waren. Dus niet zo gek dat je daar (gebruikte) Subaru-onderdelen vindt.
Goed om te horen.

Het haalt echter mijn ouderwetse vooroordeel van een oost Europees land niet weg, wat het eigenlijk niet eens is :oops:
XV 2016 Premium

Mijn Subies
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Vandaag en gisteren niets met de Subaru's gedaan, maar een begin gemaakt aan de GTV Cup.

Vervangmotorkap en gasveren geplaatst, maar eerst de klinknagels van de scharnieren vervangen (waren doorgerot).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

Ouwe schreef: 06 aug 2022 13:21Het haalt echter mijn ouderwetse vooroordeel van een oost Europees land niet weg, wat het eigenlijk niet eens is :oops:
Litouwen is, net als Letland en Estland, fel anti-Russisch. In de periode van 1918 tot 1990 behoorde Litouwen eerst tot de Sovjet-Unie, vervolgens tot Nazi-Duitsland en daarna opnieuw tot de Sovjet-Unie. Deze periode wordt door de Litouwers 'de bezetting' genoemd.
Litouwen is inderdaad geen Oost-Europees land.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

En vanavond nieuwe filters in de RX8, alsook olie (duh). Inlaattraject had nood aan een schoonmaakbeurt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Owww, ook al zo'n mooie auto..... Recent kwam ik er achter dat er bij mij in de straat ook één is. Precies dezelfde rode kleur.

Dat heerlijke geluid... :clap:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

boswachterfan schreef: 07 aug 2022 14:03 Owww, ook al zo'n mooie auto..... Recent kwam ik er achter dat er bij mij in de straat ook één is. Precies dezelfde rode kleur.

Dat heerlijke geluid... :clap:
Bedankt, BWF. Ben er zet ook zo ontzettend blij mee. Heb nog een paar 'upgrades' die wachten op montage, maar eerst moet ik de onderzijde verder aanpakken. Ik krijg het niet over mijn hart om er mooie spullen op te zetten als de techniek niet 100% is.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Mrdjc »

Gisteren nieuwe bandjes eronder gezien er plots een spijker in de band zat (Natuurlijk op een zaterdag, terwijl ik zondag een weekje weg zou gaan)
Bandjes waren van 2014 dus ruim aan vervanging toe, daar ga ik geen propje in zetten (Ook waren de randjes aardig versleten)

Conclusie: Nieuwe bestellen op internet en dan de winterbandjes er maar weer even onder voor een weekje

Die sleten inderdaad wel hard op de randjes aan de voorkant, dus vandaag gelijk maar even laten uitlijnen al viel dat reuze mee, aan de achterkant hoefde niets afgesteld te worden.

Liggen nu Rainsport 225/55R17's onder, dat is een maatje breder dan voor de standaard EU forester, maar op de JDM Forester STI liggen ze ook op (En het past gewoon) + geeft een paar mm extra hoogte voor mijn trekhaak euvel ;-)

Tijdens het uitlijnen op de brug even eronder gekeken, en er zijn meerdere ophangbeugels van de uitlaat kapot, plus wat flensen die er aardig krokant uitzien, ideaal excuus voor een nieuwe uitlaat... Nu nog even zoeken wat past.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door RazorRoks »

Vandaag voor het eerst een vrije dag gehad om de nieuwe Legacy wagon eens na te lopen. Na de brandstofleidingen onder de motorkap eens goed bekeken en gevoeld te hebben, bleek dat ze lekte... Ze waren nogal poreus geworden. Gelijk een metertje brandstofleiding gehaald, op maat gemaakt en vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Overzichts shotje:

Afbeelding

Ook nog even bij m'n moeder langsgeweest, en opeens bedacht ik me dat daar nog wel eens een hele coole weekendtas op zolder kon liggen, en ja hoor, gevonden;

Afbeelding

Lekkere 90's kleurtjes :).
Gebruikersavatar
Ouwe
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 sep 2020 19:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Ouwe »

Wat interieur veranderingen en even bij Allard van All4Sub langs geweest om te kijken of hij een 20mm achter stabilisatorstang had liggen.
Bleek niet het geval, dus hij heeft m besteld :okeee:
XV 2016 Premium

Mijn Subies
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door RazorRoks »

Het rubbertje van het koppelingspedaal mist, en sowieso gleden m'n schoenen wel eens van de pedalen als ze nat waren, dus zojuist dit gedaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is griptape wat normaal op het deck van een skateboard zit, dus dan zou dat wel moeten werken lijkt me.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Was het niets voor onder je schoenen? Dan werkt het in iedere auto. :lol:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Kun je niet meer stilletjes naar boven sluipen als je te laat uit de kroeg komt. :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Trip
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2021 10:17

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Trip »

Eventjes een korte vraag waar ik geen nieuw topic voor wil openen. Klopt het dat de sf5 maar 1 fan heeft aan de radiateur? November gaan we naar Gambia rijden ermee en wil niet dat we er 1 te kort blijken te komen. Ik zie dat de stekker en bevestigingspunten gewoon op de radiateur zitten.

Gisteren nog wel even getest of het bakkie in de auto het doet. Dat was bedroevend slecht maar blijkbaar heeft de vorige eigenaar er de verkeerde antenne op gezet :Doh: dus even een ander besteld en kijken of dat beter gaat.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Dat kan als de auto geen airco heeft. Anders moet de tweede dan er wel in zitten.
"I feel Legacy"
Trip
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2021 10:17

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Trip »

Die heeft inderdaad geen airco, dus zal wel goed zijn :) Bedankt voor de reactie.

Wij zijn gisteren weer bij actionplanet Spaarnwoude aan het offroaden geweest. Weer wat nieuwe dingen geprobeerd en die forresters trekken echt veel zeg :) We zien het maar als voorbereiding op onze reis naar Gambia over 2 maanden ;)
Ik probeer hier ook wat over bij te houden op Polarsteps, tot nu toe gaat dat aardig, geen idee hoe dat op reis gaat. Maar mochten mensen de ontwikkelingen tot nu toe willen lezen (en mogelijk vanaf 5 november de reis): https://www.polarsteps.com/CoReAmsDak
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Vandaag de preza naar de garage gereden voor de APK.
Weer fluitend er door...slechts 1 lampje (kentekenverlichting) kapot die ik dus heb gemist...
In de loop van de week zet ik daar 4 nieuwe bougiekabels op....heb ik inmiddels al thuis liggen..
Origineel spul van de dealert
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Rene schreef: 30 aug 2022 13:28 In de loop van de week zet ik daar 4 nieuwe bougiekabels op....heb ik inmiddels al thuis liggen..
Origineel spul van de dealert
Afbeelding
Vandaag er op gezet..qua lengte passen de originele kabels ook beter..
Moest gepast geweld gebruiken om de nepperts van de bougie's los te krijgen...dat was met de oude originele wel anders..
Geen gehik meer bij vooral wat vochtig weer...waar ik me wel over heb verbaast is dat er nooit een CEL melding kwam -> misfire at cilinder nr zoveel...
Kan er weer 17 jaar tegen aan :mrgreen:
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Mooi. Je rijdt er alweer een tijdje mee, toch?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie