VERKOCHT - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Zet hier je eigen auto te koop
Gesloten
WRX06
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2022 10:39

VERKOCHT - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door WRX06 »

Origineel WRX zonder tuning van de motor en versnellingsbak.

Hoi iedereen, ons gezin breidt uit en daarom moet de Subaru helaas weg. Perfecte Daily Driver met zeer veel kracht en grip in elke situatie. Gewoon een Impreza WRX (Blobeye) met STI look zoals het hoort.

Deze Impreza WRX is mechanisch in top conditie. Rijdt, stuurt en schakelt perfect. Volledig Dealer onderhouden (Subaru Cito, Rotterdam). Compleet onderhoudshistorie met zeer veel facturen en boekjes aanwezig.

Bijzonderheden:
• Origineel Nederlandse auto
• Grote Beurt in 03-2022 + APK tot 02-2023
• Youngtimer (lagere BTW-bijtelling) + BTW aftrekbaar
• Een van de laatste, gewilde 2.0L (EJ20) motoren en Blobeye Facelift.
• STI Look (STI Spoiler + STI Mistlampkappen)
• Met extra 2e (kleinere (WRX)) achterspoiler.
• Met (verwijderbare) DB Killer (geluidsdemper)
• Airconditioning
• Niet-rokers auto

De auto heeft wat parkeerschade (alleen lak) opgelopen aan de achterbumper. De voor- en achterbumper kan opnieuw gespoten worden voor ongeveer €500,-. Ik heb hiervoor al offertes opgevraagd.

De kilometerstand kan nog oplopen aangezien ik nog gewoon met de auto rij.
Auto bezichtiging (ook via beeldbelllen) en proefrit bij serieuze interesse zijn mogelijk.

Prijs: €12.990 inkl. BTW, OHB

Auto staat in Rotterdam. Stuur mij een PM voor foto's en meer informatie.
Laatst gewijzigd door WRX06 op 28 jul 2022 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Te koop - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door Mrdjc »

Word je nu echt lid van een forum om enkel je auto te koop te zetten?
Beetje jammer dit.... Maar goed, succes met de verkoop denk ik.

Denk dat ik mijn Forester ook maar te koop moet gaan zetten als ik de vraagprijs hier zie!
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Te koop - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door JSE »

En hoe ook…
Geen enkele info over de huidige kilometerstand die blijkbaar nog wel op loopt en aangezien er niets aan versleuteld is en wel een hele berg facturen bij zitten zal deze wel te hoog zijn.
Als je dan echt iets wilt verkopen zou een foto opzich ook wel kunnen helpen. Niet pas nadat er een berichtje gestuurd is.

Voor de gedane moeite scoor je een onvoldoende. Hopelijk is de auto meer de moeite waard voor dat geld.
Mensen lijken die youngtimer regeling te zien als een vermenigvuldiging van de waarde van een inmiddels minstens 15 jaar oude auto. De bijtelling op die vraagprijs blijft echter €4500 per jaar zonder de fiscale voordelen van afschrijving die je op een gloednieuwe auto wel hebt. Ieder voor zich, maar met deze prijzen kocht ik iets nieuws.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door Raph »

Dag WRX06,

Welkom op het Subaruforum!

Ik ben vooral benieuwd naar de foto's; kun je er alvast een paar delen? Dan kunnen we een beeld krijgen van de auto - we zijn immers allemaal Subaristen - en van de kleur. Op het Subaruforum zijn we gek op feauteaus...

Is je nieuwe daily driver trouwens ook een Subaru?
WRX06
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2022 10:39

Re: Te koop - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door WRX06 »

Hallo,

Ik denk dat ik een paar dingen vergeten ben. Drukke dagen :P

De kilometerstand is 229.000km.
In de loop van 16 jaar zijn er wel een aantal rekeningen samengekomen. En de auto heeft altijd alle onderhoudsbeurten etc. gehad. Dat is wat ik bedoel.

De youngtimer regeling en de aftrekbaare BTW is dan toch voordeliger voor een ondernemer...

Trouwens, ik wil misschien een Forester (Turbo) als mijn volgende auto. Ik ben nog aan het zoeken.
Laatst gewijzigd door WRX06 op 28 jul 2022 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Te koop - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door Mrdjc »

Dat is wel een zeer mooie wagen, ziet er puik uit.

Welke kleur code is dat overigens, heeft wel wat weg van de WR1 impreza, maar mogelijk dat het aan mijn beeldscherm ligt.
(De limited edition van 2004 om Peter Solbergs overwinning te vieren)

Blijft toch nog een hoop geld, maar ik ben benieuwd welke ondernemer een WRX als "Praktische zaken auto" gaat aanschaffen om gebruik te kunnen maken van de youngtimer regeling. :-D

Persoonlijk zou ik de overstap naar een Forester vanuit een Impreza niet echt snappen, ze zijn nagenoeg hetzelfde van binnen, met de uitzondering dat je iets meer de hoogte in kan in de kofferbak.

Maar boven de achterbank uit opstapelen de hoogte in met je kinderen op de achterbank lijkt mij niet echt aan te raden, tenzij je een bagagerek gaat inbouwen...

Kinderstoeltje op de achterbank is net zo krap bij de forester overigens als je foto's zo zie.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
WRX06
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2022 10:39

Re: Te koop - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door WRX06 »

Bedankt voor de tips over de Forester. Daar heb je waarschijnlijk gelijk. Ik ben dus een van die ondernemers die blij is met de youngtimer regeling voor mijn WRX. De auto is momenteel een bedrijfswagen :)

Helaas weet ik niet waar ik de kleurcode kan vinden.
WRX06
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jul 2022 10:39

Re: Te koop - Subaru Impreza WRX 2006, Youngtimer (BTW), Orig NL

Bericht door WRX06 »

Verkocht voor een goede prijs. Veel plezier met jullie Subarus!
Gesloten