jullie mening over deze legacy

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
David1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2022 14:53

jullie mening over deze legacy

Bericht door David1990 »

Hallo,

Mijn naam is David en ik ben nieuw hier, en ook nieuw met het merk subaru.

op gaspedaal/autowereld kwam ik deze legacy tegen:

https://www.autowereld.nl/subaru/legacy ... 1655741386

het ziet er een nette auto uit, en de prijs is niet verkeerd.
nu heb ik nog enkele vraagjes:
is de kilometerstand niet aan de hoge kant? of kan een subaru met 241000 km nog een lange tijd mee?
nu is het wel zo dat ik niet zoveel kilometers per jaar ga rijden, ik zoek enkel een wagen met een grote laadruimte waar ik enkel in mijn vrije tijd mee zal rondrijden.

in de advertentie staat dat de onderhoudsboekjes aanwezig zijn, wil dit dan ook effectief zeggen dat ze ook daadwerkelijk zijn ingevuld?
(ik kom uit BlegiË en in onze advertenties staat dit net iets duidelijker omschreven ;) )

in vergelijking met de andere legacys die te koop staan met deze km stand lijkt deze prijs toch eerder aan de lage kant, lijkt dit te mooi om waar te zijn?

Ik hoor het graag.
alvast bedankt.


Groetjes
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: jullie mening over deze legacy

Bericht door subfan »

Hallo David,

Heb mei 21 zelf een vers gekeurde, in goede staat, dealer onderhouden, Forester 2004 met 288.000 km bij de dealer ingeruild voor Euro 1485,--
puur omdat ik na 8 jaar wat nieuwer wilde.
Het kan dus een goede zijn die ook nog 200.000 er bij doet, maar dat weet je nooit zeker.
Verder is dit de stand dat er wat grotere dingen aan KUNNEN komen zoals airco, koppeling en distributie.
Zelf laten keuren en boekje/onderhoud controleren.
Dan nog, voor dit geld......
Oh ja, legacy heeft 4wd, maar staat op normale hoogte.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: jullie mening over deze legacy

Bericht door SP-Boxer »

5 jaar geleden hadden we dit een hele normale prijs gevonden voor dezelfde auto en nu 5 jaar later vinden we het goedkoop... Vreemde wezens zijn wij toch :mrgreen:

241k voor een 2.0L is peanuts. Eric zal nog wel reageren, maar 4 of 5 ton is geen uitzondering voor dit model met deze motor. Als de auto vrij is van roest dan kun je er nog lang van genieten.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: jullie mening over deze legacy

Bericht door Raph »

Dag David,

Welkom op het Subaruforum!

Volgens mij is het belangrijste om op te letten de aanwezigheid van 'krokante roest'. SP-Boxer gaf ook al aan dat roest een probleem kan zijn bij oudere Subaru's.
En ja, 1500 euro voor een auto van 22 jaar met die kilometerstand vonden we een paar jaar geleden nog stevig aan de prijs. Vandaag-de-dag is dit 'het nieuwe normaal'. In elk geval kun je met een beetje goed bereden en onderhouden Subaru nog een heel eind vooruit.
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: jullie mening over deze legacy

Bericht door forbert »

Kijk hier ook eens bij auto’s te koop. Mijn 2003 Leg 2.0 mag eruit voor 2K. Rijdt als ‘n grote, full options inclu open dak, airco en stoelverwarming. Pas de voorremmen aangepakt, van onder goed bekeken, zeker niet verrot.
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: jullie mening over deze legacy

Bericht door Raph »

De link die Forbert bedoelt: viewtopic.php?t=5746
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: jullie mening over deze legacy

Bericht door erichendri »

Kocht de mijne, ook van 2000 met 256000 op de klok.
Staat nu op 335000 km.
Geen gekke dingen qua onderhoud.
Let op roest, ook onder de auto.
Subframe achter ook goed bekijken.
Roest rond de voorruit.
Zit er airco in, zou wel een pre zijn.

Eric
Plaats reactie