Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
[verwijderd, zoek het zelf maar uit]
Laatst gewijzigd door hummie op 10 jun 2022 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Je zegt wel veel zonder iets te zeggen haha
Inderdaad, je hebt een punt, maar het ligt eraan wat je probeert te meten (en uit te sluiten)
De opmerking die helemaal aan het begin gemaakt was ging over het doorzakken van de vering.
Een simpele check om daar iets nuttigs over te kunnen zeggen is door het handboekje erbij te pakken en te kijken naar de specificaties (en toleranties) die gegeven zijn.
Door te meten van het hart van de velg tot de wielrand sluit je de banden maat/slijtage compleet uit, dan kijk je puur naar de ophanging van de auto, dus de naaf tot aan de wielrand, waar de vering (Die verdacht zou zijn) tussen zit.
Zolang de banden een standaard maat zijn en de vering standaard of OEM is (Dus voldoet aan de specificaties) dan zou de trekhaak (Op Hart) ook netjes tussen de 38 en 45 cm moeten liggen.
Het klopt dat de hoogte van de kogel tot de grond wel degelijk afhankelijk is van de banden maat/slijtage, daar heb je helemaal gelijk in, maar de constatering is al dat de trekhaak kennelijk te laag is, dan is het zoeken naar componenten die daar aan bij kunnen dragen.
Ik ga er even van uit dat (Aanname, gevaarlijk, ik weet het) boswachterfan ook net als mij gewoon de standaard maat banden (215/55/R17) en vering heeft.
Als die twee uitgesloten zijn (En je carrosserie nog recht is) blijft er enkel nog de trekhaak of trekhaak montage over...
Ik zal zo eens even kijken of ik een modelletje kan maken op de computer van het door hellen van de auto voor/achter en wat voor invloed dat dat heeft op de trekhaak hoogte.
Inderdaad, je hebt een punt, maar het ligt eraan wat je probeert te meten (en uit te sluiten)
De opmerking die helemaal aan het begin gemaakt was ging over het doorzakken van de vering.
Een simpele check om daar iets nuttigs over te kunnen zeggen is door het handboekje erbij te pakken en te kijken naar de specificaties (en toleranties) die gegeven zijn.
Door te meten van het hart van de velg tot de wielrand sluit je de banden maat/slijtage compleet uit, dan kijk je puur naar de ophanging van de auto, dus de naaf tot aan de wielrand, waar de vering (Die verdacht zou zijn) tussen zit.
Zolang de banden een standaard maat zijn en de vering standaard of OEM is (Dus voldoet aan de specificaties) dan zou de trekhaak (Op Hart) ook netjes tussen de 38 en 45 cm moeten liggen.
Het klopt dat de hoogte van de kogel tot de grond wel degelijk afhankelijk is van de banden maat/slijtage, daar heb je helemaal gelijk in, maar de constatering is al dat de trekhaak kennelijk te laag is, dan is het zoeken naar componenten die daar aan bij kunnen dragen.
Ik ga er even van uit dat (Aanname, gevaarlijk, ik weet het) boswachterfan ook net als mij gewoon de standaard maat banden (215/55/R17) en vering heeft.
Als die twee uitgesloten zijn (En je carrosserie nog recht is) blijft er enkel nog de trekhaak of trekhaak montage over...
Ik zal zo eens even kijken of ik een modelletje kan maken op de computer van het door hellen van de auto voor/achter en wat voor invloed dat dat heeft op de trekhaak hoogte.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Uitsluiten? Terwijl je zelf eerder zei (mij op mijn plek zette) dat dat appels met peren vergelijken is!?Mrdjc schreef: ↑10 jun 2022 16:24 Door te meten van het hart van de velg tot de wielrand sluit je de banden maat/slijtage compleet uit, dan kijk je puur naar de ophanging van de auto, dus de naaf tot aan de wielrand, waar de vering (Die verdacht zou zijn) tussen zit.
Zolang de banden een standaard maat zijn en de vering standaard of OEM is (Dus voldoet aan de specificaties) dan zou de trekhaak (Op Hart) ook netjes tussen de 38 en 45 cm moeten liggen.
De banden doen ter zake dus mee meten.
Ow, bandenmaat toch wel van belang ineens? Spreek je nu weer jezelf tegen? En mij maar belachelijk en onbetrouwbaar maken Bij jouw en mij gaf de bandenmaat eerder al 8mm verschil, weet je nog??Het klopt dat de hoogte van de kogel tot de grond wel degelijk afhankelijk is van de banden maat/slijtage, daar heb je helemaal gelijk in, maar de constatering is al dat de trekhaak kennelijk te laag is, dan is het zoeken naar componenten die daar aan bij kunnen dragen.
En dat deed ik nou juist, componenten die daar aan bij kunnen dragen benoemen en doorrekenen. Ik kon het vrijwel volledig verklaren op een enkele mm na.
En dan maak je mij belachelijk alsof ik niets zeg??
Moet jij daar een modelletje voor maken? Kun je dat niet uit je hoofd? De helling loopt door met een factor 1,44. Hoe simpel is het om dat even door te rekenen op 10mm afwijking op de basis Lagere school hoofdrekenen
Succes met het modelletje (klinkt wel interessant ja, al zegt het niets).
Juist. En wat ik zeg klopt gewoon. Niks "veel, zonder iets te zeggen". Jouw probleem als je het niet kunt volgen.
Ik heb het nog een keer netjes geprobeerd, maar duidelijk dat aan mijn kennis getwijfeld blijft worden, en dat ik disrespect op mij af krijg hoe dan ook.
Ook zou bijna zeggen, lees het nog een keer. Want ik verklaart gewoon je afwijkingen met onderbouwing. Maar ik ontneem de kans want er wordt toch niets van aangenomen.
Ben je ook stoer genoeg om excuses aan te bieden en het te erkennen als je modelletje mij gelijk geeft?? Laat maar, ik weet het antwoord al.
Ik geef het op om je vooruit te helpen want je waardeert het toch niet. Ga maar fijn je aanhanger laten verbouwen wat dat veel betere advies was. Hoop dat het je de lol waard was.
Duidelijk stemmingmakerij en ondermijning van mijn betrouwbaarheid, goede naam en eer en niets minder.
Ik heb er lang mee kunnen lachen en het naast me neer kunnen leggen. Maar nu hebben jullie me kwaad.
Vreemd dat mijn andere account (een vorige keer aangemaakt, niet te vinden, ander ip ) hier door jullie wel gewaardeerd en netjes aangesproken wordt, terwijl hummie continue dit soort disrespect krijgt.
Bij deze ben ik echt klaar Ik zeg inderdaad niets
Alleen nog via PB. Daar kun je (wel geïnteresseerden) ook nog vragen naar de verwijderde wel degelijk correcte berekening (screenshots gemaakt, dus niet volledig weg).
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
...hele diepe zucht...
Je hebt nu een ban te pakken, hummie.
Meermaals is aangegeven dat je de forumregels overtreedt, maar daar trek je je niks van aan.
Hier stopt het.
Je hebt nu een ban te pakken, hummie.
Meermaals is aangegeven dat je de forumregels overtreedt, maar daar trek je je niks van aan.
Hier stopt het.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Aan allen,
Wat nu aan de auto gemonteerd is een kogel met artikel nr. EP8262 Fixed low ball. Hierin zit een knikje zodat de kogel lager uitkomt, een fietsdrager hierop hangt ook helemaal achterover. Ik dacht als er een Fixed low ball bestaat zal er ook een Fixed normal of high ball bestaan.
Misschien dat iemand hier al eerder mme te maken had gehad.
Wat nu aan de auto gemonteerd is een kogel met artikel nr. EP8262 Fixed low ball. Hierin zit een knikje zodat de kogel lager uitkomt, een fietsdrager hierop hangt ook helemaal achterover. Ik dacht als er een Fixed low ball bestaat zal er ook een Fixed normal of high ball bestaan.
Misschien dat iemand hier al eerder mme te maken had gehad.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Hallo,
Ik denk dat je er wel aan gedacht hebt, maar toch: low =Tow?
Dus wellicht niet goed gelezen?
Troost je, heb zelf een bril nodig.
Ben
Ik denk dat je er wel aan gedacht hebt, maar toch: low =Tow?
Dus wellicht niet goed gelezen?
Troost je, heb zelf een bril nodig.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Halo,
Nog een ander idee:
Is een trekhaak, via de sloop, van een legacy of impreza van jouw modeljaren geen mogelijkheid?
Deze zouden hoger moeten zijn omdat de auto lager staat dan een 2006 Forester....
Ben
Nog een ander idee:
Is een trekhaak, via de sloop, van een legacy of impreza van jouw modeljaren geen mogelijkheid?
Deze zouden hoger moeten zijn omdat de auto lager staat dan een 2006 Forester....
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
- erichendri
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Doe eens een testje met de bandenspanning.
Zet die op voorgeschreven spanning en meet de hoogte.
Dan op 2.6 bar en meet weer, je ziet hem echt omhoog komen tijdens oppompen
Meeste rijden toch op deze spanning?
Standaard band zegt niks.
Op een 215/65-16 staat de forester bijna 1 cm hoger dan op 205/70-15.
Sluit ook uit dat je geen niveaudempers hebt, dan moet je na een stukje rijden ff meten.
Eric
Zet die op voorgeschreven spanning en meet de hoogte.
Dan op 2.6 bar en meet weer, je ziet hem echt omhoog komen tijdens oppompen
Meeste rijden toch op deze spanning?
Standaard band zegt niks.
Op een 215/65-16 staat de forester bijna 1 cm hoger dan op 205/70-15.
Sluit ook uit dat je geen niveaudempers hebt, dan moet je na een stukje rijden ff meten.
Eric
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Heb na het monteren van de pedders van de donor kebap het volgende nu
~435mm voor ~435mm achter
Bovenkant trekhaak 440mm
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- boswachterfan
- Berichten: 2519
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
En hoe rijdt dat, qua demping en comfort, tegenover de originele dempers en veren?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Nou, het complete badkuip op wielen effect is weg, auto voelt een heel stuk strakker aan!
Nu met de winter banden eronder komt eindelijk weer het punt dat de bandjes piepen als je te hard de bocht om gooit, voorheen moest je heel erg je best doen, en had je het idee dat je spiegel het gras in de berm ging aanraken.
Ook de kar erachter voelt heel anders, de achterkant die "zoekt" veel minder bij drempels en bochten.
Ook staat de kar eindelijk mooi recht.
Nu met de winter banden eronder komt eindelijk weer het punt dat de bandjes piepen als je te hard de bocht om gooit, voorheen moest je heel erg je best doen, en had je het idee dat je spiegel het gras in de berm ging aanraken.
Ook de kar erachter voelt heel anders, de achterkant die "zoekt" veel minder bij drempels en bochten.
Ook staat de kar eindelijk mooi recht.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- boswachterfan
- Berichten: 2519
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Als het de afneembare trekhaak van acs betreft, trekhaakspecialist kan wellicht een hogere leveren. Ik heb de mijne daar ook vandaan.
Het is een bekend issue bij sg.
Het is een bekend issue bij sg.