Knipperlicht trekhaak Forester SF

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Levoi
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2020 13:56

Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door Levoi »

Ik zit met een interessant* probleem. Als ik de fietsendrager aansluit op de stekker bij de trekhaak, heb ik gewone verlichting, remlichten, en als ik de alarmlicht en aanzet doen die het ook. Als ik echter het knipperlicht naar links of naar rechts aanzet, doen die het niet. De alarmlichten worden aangestuurd via detzelfde stekkertjes, dus het ligt niet aan die draden.

Iemand een idee?



* Codewoord voor mateloos irritant
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door quikfit »

Is de fietsendrager goed geaard?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door DucATIRadeon »

zit er LED verlichting op de fietsendrager?
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door quikfit »

DucATIRadeon schreef: 06 apr 2022 11:31 zit er LED verlichting op de fietsendrager?
Dacht ik eerst ook maar is dat niet alleen bij auto's uitgerust met CANBUS systeem?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door DucATIRadeon »

quikfit schreef: 06 apr 2022 14:21
DucATIRadeon schreef: 06 apr 2022 11:31 zit er LED verlichting op de fietsendrager?
Dacht ik eerst ook maar is dat niet alleen bij auto's uitgerust met CANBUS systeem?

Gr.Quikfit :mrgreen:
weet dan CANBUS vervelend kan doen als deze dingen "verwacht" maar niet "krijgen".
bij mijn outback als je de 13pins contactdoos uit klapt "verwacht" ie een hogere weerstand (van de aanhanger) en gaat de elektronische(?) knipper relais sneller knipperen als deze een kapotte lamp heeft. echter, als de contactdoos terug geklapt is en de schakelaar daar ergens niet goed werkt, gaat ie snel knipperen terwijl er geen aanhanger is. beetje met de afdicht klepje en contactdoos spelen terwijl de richting aanwijzer aan staat tot ie normaal ritme knippert.

weet niet hoe de CANBUS reageert op LED terwijl deze lampen verwacht. kan mij voorstellen dat de auto logica alarmlichten prio geeft of de lampen stuk zijn of niet.
Levoi
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2020 13:56

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door Levoi »

hummie schreef: 06 apr 2022 13:23 Luister naar quikfit :okeee: Zulke vreemde problemen zijn meestal aardingsproblemen.

Kan ook in je auto-contactdoos zitten (aarde draad), dus even goed zoeken met spanningszoeker.
En begin maar eens met de contactdoos van achteren schoon te maken (zand en zo). En dan kijken of de draden er nog lekker gezond uit zien. Ik heb deze (bij andere auto's) al vaker opnieuw aangesloten omdat het er al te lang onder zat. Vangt stiekem toch veel zooi en water en heeft daardoor te lijden.
Ik zeg niet dat dat niet het geval kan zijn, maar zouden de andere lampen dan niet ook problemen moeten geven?
Levoi
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2020 13:56

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door Levoi »

quikfit schreef: 06 apr 2022 10:36 Is de fietsendrager goed geaard?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Ik heb een andere fietsendrager geprobeerd die het op een andere auto wel goed deed. Deze werkte ook goed op een andere auto dus vrij zeker dat het ergens in mijn auto zit.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 13 apr 2022 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Levoi
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2020 13:56

Re: Knipperlicht trekhaak Forester SF

Bericht door Levoi »

hummie schreef: 06 apr 2022 19:07
Levoi schreef: 06 apr 2022 18:09 Ik zeg niet dat dat niet het geval kan zijn, maar zouden de andere lampen dan niet ook problemen moeten geven?
Hoeft niet. Met aardingsprobemen krijg je nog wel eens de meest onverklaarbare probleempjes, dus dat zou zomaar kunnen.

Maar inmiddels gaat het al verder dan aarding, met ledlampen en zo en daar kan ik het niet meer bijhouden, dus houdt ik me verder op de achtergrond. :okeee:
In elk geval voor de zekerheid ook maar je aarding checken zoals quickfit al aangaf.
LED enzo doe ik ook niet aan hoor. Tenminste niet bij een 2002 Subaru. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden qua aarde.
Plaats reactie