centrale deurvergrendeling Forester SG

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
013.Edgar
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 dec 2021 17:40

centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door 013.Edgar »

Hey allemaal,

Gezocht op t forum maar niet gevonden. Volgende euvel:

Ik moet steeds dichterbij de auto staan om de deuren te vergrendelen. Er zitten nieuwe batterijen in mijn sleutels, dus dat kan het niet zijn. Zit er misschien in de ontvangen in de auto ook een batterij? En zo ja, waar zit dat ding? Zonee, wat zou het dan kunnen zijn?

Eerst kon ik vanuit woonkamer auto openen/sluiten, nu moet ik er praktisch naast staan. Vreemd.

Molto Grazie al vast
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door Mrdjc »

Even proberen met een andere (merk) batterij, soms zit er nogal verschil tussen de batterijen.

Had onlangs een collega waarvan de hele centrale vergendeling en startknop niets meer deed na het vervangen van een batterijtje. Meermaals andere batterijen geprobeerd, steeds maar niets.
Totdat hij eens batterijen van een ander merk probeerde.. toen werkte alles ineens weer wel.
Schijnbaar kan er net iets van een spanningsverschil inzitten waardoor hij niet meer fatsoenlijk werkt.

En als dat niets uithaalt, doet hij dit overal, of enkel thuis? Misschien een hoop storing op dezelfde frequentie. (Somfy gebruikt volgens mij ook de 443mhz band)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door sufos »

Kan ik alleen maar beamen. 6 weken geleden een nieuwe batterij erin gedaan en binnen 2 weken ging het alweer slechter. Uiteindelijk lukte het alleen nog als ik de sleutel tegen het raam deed, aan de batterij kon het niet liggen dacht ik want die was net nieuw. Toch maar een nieuwe gekocht, dit keer wel een goeie en zie daar :) , doet gewoon weer zoals die het moet doen, van meters afstand.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
013.Edgar
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 dec 2021 17:40

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door 013.Edgar »

Beter dan Duracell is er niet toch? Voor dit soort dingen iig.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door Mrdjc »

Maar Duracell van Action of Duracell van aliexpress of duracell van de supermarkt? ;-)
En hoe lang hebben ze in de winkel gelegen voordat jij ze gekocht hebt?

Probeer een Varta, kost een paar euro, maar dan is dat in ieder geval uitgesloten.
Of welk merk heb jij gebruikt sufos?

(Heb het al jaren niet hoeven vervangen dus ik weet het niet meer :-D )

Even ter duidelijkheid, CR1620 toch?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door sufos »

gp-lithium-cr1620-dl1620-4891199028151-3v.jpg
Het was deze, inderdaad 1620
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door SP-Boxer »

Hier ook iemand die dacht: “een batterij is toch een batterij” (mits gelijke specs uiteraard)

Met een Ali batterij deed de afstandsbediening het maximaal 2 weken. Spanning was volgens de multimeter dan nog altijd prima! Helemaal ziek werd ik er van, want ik was er van overtuigd dat het een probleem in de sleutel was. En telkens als ik de auto met de sleutel opende ging mijn alarm af :evil:

Uiteindelijk bij wijze van proef 3 stuks GP besteld. Voor beide sleutels 1 en eentje extra voor het geval dat ook deze weer snel leeg zou gaan.
Wat denk je? Die laatste ligt nu al 2 jaar nieuw in het dashboardkastje!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door Bram_R »

013.Edgar schreef: 10 mar 2022 13:20 Hey allemaal,

Gezocht op t forum maar niet gevonden. Volgende euvel:

Ik moet steeds dichterbij de auto staan om de deuren te vergrendelen. Er zitten nieuwe batterijen in mijn sleutels, dus dat kan het niet zijn. Zit er misschien in de ontvangen in de auto ook een batterij? En zo ja, waar zit dat ding? Zonee, wat zou het dan kunnen zijn?

Eerst kon ik vanuit woonkamer auto openen/sluiten, nu moet ik er praktisch naast staan. Vreemd.

Molto Grazie al vast
Om in te haken op dit topic.

Bij mijn 2005 Subaru Forester 2.0XT heb ik exact hetzelfde euvel.

Eerst slechtere (steeds dichter bij de auto moeten staan) en na een tijdje helemaal geen ontvangst meer.

De feiten:

- bestuurdersportier gaat wel gewoon met de sleutel open
- de centrale vergrendeling werkt prima met de schakelaar op het bestuurdersportier (binnenzijde)
- batterij van de sleutel vervangen door een nieuwe van GP Lithium CR1620 - geen verschil
- geprobeerd met de reservesleutel (met ook de nieuwe batterij erin) - geen verschil

Ik zou dus verwachten dat er iets loos is met de ontvanger in de auto die het signaal van de sleutel moet opvangen.
Omdat die eerst slechter werd, voordat die volledig uitviel, vraag ik me af wat het kan zijn.

Iemand hier een vergelijkbare klacht gehad met de oplossing?

gr. Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door Mrdjc »

Hoe staat het met de accu van de auto zelf?
Deed hij het wel soort-van tijdens het warme weer maar nu met het koude weer niet meer?

Misschien een keer laten doormeten..
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: centrale deurvergrendeling Forester SG

Bericht door Bram_R »

Mrdjc schreef: 09 dec 2022 17:12 Hoe staat het met de accu van de auto zelf?
Deed hij het wel soort-van tijdens het warme weer maar nu met het koude weer niet meer?

Misschien een keer laten doormeten..
Dank voor het meedenken.

De accu is niet gecontroleerd of doorgemeten, maar de auto wordt zeer regelmatig (bijna dagelijks) gebruikt en ook met het koude weer lijkt de accu in prima staat; m.a.w. geen moeizame startmotor of sterk zwak wordende lampjes.

Het is ontstaan in de afgelopen maandag, dus wel richting de donkere dagen, maar in die hoek heb ik het niet gezocht.

gr. bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Plaats reactie