Hallo allemaal,
Ik ga vandaag tekenen voor een Forester SH met ej204 motor.
Komt van eerste eigenaar, volledig subaru dealer onderhouden.
109.000km op de teller.
Zijn er zaken die jullie preventief aan deze motoren aanpakken?
Ik kom van Volvo, dus ben nog zoekende.
Ik lees soms iets over "luchtkleppen"?
En ook iets over n filter bij de nokkenas verstelling?
Is deze motor direct ingespoten, of zitten de injectoren nog het inlaatspruitstuk?
Heb er veel zin in om deze auto eigen te laten worden.
Forester sh ej204
Re: Forester sh ej204
Ik rijd zelf ook met een SH met de EJ204. Ik had geen specifieke voorkeur voor de EJ, maar het zijn wel prima blokken die weinig problemen geven.
Als de distributie nog niet is gedaan, dan is dat zeker iets wat aangepakt dient te worden. Voorts dien je goed na te gaan of volgende vloeistoffen niet aan vervanging toe zijn:
- koelvloeistof
- remvloeistof
- diff voor en achter
- indien het een automaat is, de automaatvloeistof
De stuurbekrachtiging is elektrisch, dus daar heb je geen omkijken naar.
Over de luchtpomp is al veel geschreven, maar zelf heb ik er noch op de Forester (140 000km), noch op de Legacy met zelfde motorblok (235 000km) problemen mee gehad.
Als de distributie nog niet is gedaan, dan is dat zeker iets wat aangepakt dient te worden. Voorts dien je goed na te gaan of volgende vloeistoffen niet aan vervanging toe zijn:
- koelvloeistof
- remvloeistof
- diff voor en achter
- indien het een automaat is, de automaatvloeistof
De stuurbekrachtiging is elektrisch, dus daar heb je geen omkijken naar.
Over de luchtpomp is al veel geschreven, maar zelf heb ik er noch op de Forester (140 000km), noch op de Legacy met zelfde motorblok (235 000km) problemen mee gehad.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ