Forester SG - vraag trekhaak verlichting

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FerXXL2007
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 nov 2020 16:38

Forester SG - vraag trekhaak verlichting

Bericht door FerXXL2007 »

Hallo,

Heb vraag over verlichting trekhaak. Tijdje geleden op terugweg van vakantie deed verlichting rechts caravan het ineens niet. Van de auto brandden beide achterlichten wel. Inmiddels alles losgehaald, draden aansluiting trekhaak gereinigd en opnieuw aangesloten. Complete verlichting draadboom trekhaak losgekoppeld uit auto en doorgemeten. Kabelboom is goed. Probleem is dat 1 dunne draad van de auto zelf geen stroom geeft voor 1 verlichtingskant. Ik ga niet op zoek naar de oorzaak want dan moet ik de hele kabelboom terugzoeken de auto in. Handigst lijkt me als ik een draad aftak van een achterlicht (beide werken prima) en die doorverbind met de draad van de draad naar de trekhaak.
Mijn vragen aan jullie:
1. 'belast' ik 1 achterlicht dan niet te zwaar
2. Iemand ervaring mee, is er een andere betere oplossing ?

Alvast bedankt :okeee:
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Forester SG - vraag trekhaak verlichting

Bericht door boswachterfan »

1 extra lamp erbij moet geen probleem zijn voor een draad, lijkt me.

Ik denk dat ik het ook op die manier zou oplossen. Een doorlusje in de stekkerdoos b.v.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester SG - vraag trekhaak verlichting

Bericht door erichendri »

Als het goed is hangt er achter een zijpaneel een stekker waar alle trekhaak bedrading op aangesloten zit.
Dat was wel bij mijn legacy.
Is geen extra lamp. Ook toplichtjes en oranje zjjlampjes.

Eric
Gebruikersavatar
FerXXL2007
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 nov 2020 16:38

Re: Forester SG - vraag trekhaak verlichting

Bericht door FerXXL2007 »

Bedankt beiden, had aan rechterzijde kofferbak een heel brede platte soort stekkerdoos met erg dunne bedrading gevonden, daar zou ik liever niet van willen aftakken. Verder richting achterlichten zitten inderdaad stekkers met dikkere draden. Ik wil aan binnenzijde kofferbak aftakken en niet bij achterlicht zelf want kan vocht bijkomen zag ik. Vermoedelijk moet zwarte kofferbakbekleding aan rechterzijde even los om er beter bij te kunnen, nog niet gevonden hoe dat moet. Wel 3 parkers gezien gezien die los moeten maar denk dat bekleding op meer punten los moet. Of zit het 'geklikt' net zoals bijvoorbeeld de achterlichten die aan 1 kant in carrosserie geklikt worden ?
Plaats reactie