Motoren raambediening

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Motoren raambediening

Bericht door RJS »

De motoren van de raambediening rechts en links van mijn Forester krijgen het raam mar met moeite omhoog en naar beneden. Ik heb de linker motor als een eruit gehad en schoongemaakt. Het mechaniek stond vol water,. Daarna deed hij het weer een poos. Tot nu. Ik overweeg nu toch maar om nieuwe mortoren te installeren. Via ebay is wel het een en ander voorhanden aan losse motortjes, bij een bedrijf als autodoc krijg je de motor met het hele stalen raammechaniek erbij. Alles best betaalbaar, hoewel me het vervangen van het raammechaniek niet nodig lijkt, toch? Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met motoren zoals in het voorbeeld hieronder? Past het, werkt het?

https://nl.grandado.com/products/voor-s ... E0NDY5ODQz

https://nl.grandado.com/products/auto-m ... E4NTA3MDUx
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Motoren raambediening

Bericht door quikfit »

Hier nooit wat gekocht,dus kan er niks over zeggen.
Ik zie wel hoge prijzen van filters enzo :shock: :o ...de raammotortjes vallen wel mee.

https://nl.grandado.com/search?q=forester

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Motoren raambediening

Bericht door SP-Boxer »

Lijkt mij dat dit gewoon een dozenschuiver is die AliExpress motoren voor minimaal het dubbele doorverkoopt.
Het is niet heel dringend, dus ik zou dan zelf mijn slag in China slaan en flink geld overhouden.
"I feel Legacy"
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Motoren raambediening

Bericht door Propje »

Grandado en wish er zijn er vast nog meer.
gewoon rechtstreeks zoeken bij aliexpress.
scheelt je geld.
en voor €50 ofzo zou ik de gok wagen koop veel bij ali maar meestal kleinere dingetjes waaronder gereedschap en onderdelen voor de ktm maar er zit echt goed spul tussen
Aju propje
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Okay. Ik zal zien of dat lukt. Heb daar eenieder eerder gedaan bij Ali. Twee maanden wachten op oculairrubbertjes voor mijn Sony camera vonnik wel heel erg lang.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Motoren raambediening

Bericht door quikfit »

RJS schreef: 23 jan 2022 18:03 Okay. Ik zal zien of dat lukt. Heb daar eenieder eerder gedaan bij Ali. Twee maanden wachten op oculairrubbertjes voor mijn Sony camera vonnik wel heel erg lang.
Dat houdt mij tegen...dan maar marktplaats/onderdelenlijn of een verse bij de dealer vandaan.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Motoren raambediening

Bericht door SP-Boxer »

Daarom alleen doen als je alle tijd hebt. Anders natuurlijk niet.
Tegenwoordig kan het ook wel met een week of 3 trouwens. Ik maak nu vaak gebruik van “gecombineerde verzending”. Dan gaat het best vlot.
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Motoren raambediening

Bericht door DucATIRadeon »

kun je de geleiding ook soepeler maken?
had met onze Hyundai Elantra in de emiraten ook eens gehad dat de bekabeling kapot ging door te stroeve mechanisme. nieuwe kabels na het inspuiten en gangbaar maken en invetten en geen problemen meer!
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Motoren raambediening

Bericht door Propje »

Snap die haast nooit zo ik bestel en zie wel wanneer het binnenkomt.
Voorlopig rij je de komende 2 mnd toch niet veel met ramen open.
Bij Ali heb je ook 10 dagen verzending dan ligt het vaak in opslag België of Tjechie
Aju propje
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Motoren raambediening

Bericht door forbert »

DucATIRadeon schreef: 23 jan 2022 18:54 kun je de geleiding ook soepeler maken?
had met onze Hyundai Elantra in de emiraten ook eens gehad dat de bekabeling kapot ging door te stroeve mechanisme. nieuwe kabels na het inspuiten en gangbaar maken en invetten en geen problemen meer!
Hele goeie tip. Maar ik denk, zo te lezen, dat ie dat wel weet.
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Voorlopig rij je de komende 2 mnd toch niet veel met ramen open.
Bij de Deense grens wil toch wel graag mijn raam open kunnen draaien. 8-)

Ik heb de sprong gewaagd en twee motoren bij ali besteld. Kreeg vanmorgen bericht dat ze al verzonden zijn.

Origineel zag ik ze voor 173 euro per stuk. Oef. Deze subaru is minder betrouwbaar dan de vorige, althans als het om dit soort randapparatuur gaat. Er gaat toch wel geregeld iets kapot en dat loopt aardig in de papieren bij dit merk (en alle Japanse merken denk ik)

Dank iedereen.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Motoren raambediening

Bericht door Mr.Q »

Ik heb ergens op de Subaru-fora ook al eens gelezen (of was dit voor de deurvergrendeling?), dat er een simpel Mabuchi elektromotortje in zit die op AliExpress voor een paar dollar te koop is. Weet niet of dit ook voor een Boswachter 2006 geldt.

Volgens mij weet SP-Boxer hier ook meer van.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Motoren raambediening

Bericht door SP-Boxer »

Dat Mabuchi motortje is het exemplaar voor de deurvergrendeling , Q.
Ongetwijfeld zijn dergelijke losse motoren voor de raambediening ook te krijgen, maar heb daar nog nooit naar hoeven zoeken gelukkig :)

Vreemd genoeg gaan deze motortjes dan weer vaker bij een Legacy/Outback kapot dan bij een ander model. Maar inderdaad, met wat zoeken kon je (destijds) voor 2 euro een ander motortje kopen, en na wat geknutsel werkte het weer als nieuw.
Hetzelfde trucje heb ik ook met de Nespresso melkopschuimer uitgehaald. Bij weinig gebruik gaan deze soms met ruim een jaar al stuk, maar na het plaatsen van een Ali motortje draait het al weer 5 jaar!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Motoren raambediening

Bericht door boswachterfan »

Als je die motortjes gaat monteren moet je even op dit forum of direct op youtube zoeken voor een alternatieve handleiding, mocht je dat nog niet weten. Het raammechanisme hoeft er niet uit, dat scheelt veel werk. Ik heb dat karweitje jaren geleden ook gedaan. Kikadewado (kind kan de was doen).
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Ik heb het al eerder gedaan. De motor aan de linkerzijde. Die stond vol water. Schoonmaken, smeren en hij ging weer als nieuw. Is nu twee jaar geleden, maar het gaat nu weer mis en die aan de rechterkant is ook moe, vandaar. Het was wat gepruts maar het ging wel. Ik laat jullie weten wanneer de motortjes arriveren.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Dank allemaal.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Aliexpress geeft het op. Na berichten dat de raammotors al verzonden waren, kreeg ik vandaag bericht dat de levering gecanceld is. Wat een flutbedrijf zeg. Ik hoop maar dat ik mijn geld terugkrijg. Daartoe wel een verzoek ingediend.

Maar wat nu. Toch de motors er maar uithalen, schoonmaken en weer plaatsen, zoals ik links voor al eens deed? Of originele nieuwe kopen. Die zijn wel heel erg duur.

Wat mij betreft mogen de raamstickers terug. Veel betrouwbaarder.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Motoren raambediening

Bericht door sufos »

Ik zou toch een andere aanbieder proberen bij Ali, het zijn tenslotte allemaal onafhankelijke verkopers.
Geld terug krijgen is nooit het probleem, dat is bij mij tot nu toe bij Ali altijd goed gegaan.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Motoren raambediening

Bericht door boswachterfan »

Zijn ze voor en achter misschien gelijk? Kun je ze uitwisselen. Daar heb ik zelf eigenlijk nooit naar gekeken?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Fijn om te horn. Geen idea of ze hetzelfde zijn. Ik Hall ze er toch nog maar een keer uit om ze zelf te revision. Kost niks en wie weet helps het.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Motoren raambediening

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Motoren raambediening

Bericht door boswachterfan »

Dat lijkt me geen gekke suggestie.

Hangt natuurlijk van je situatie af, maar bij mij gaan de achterramen misschien 5 keer per jaar omlaag. Een oud motortje trekt dat wel.

Op de één of andere manier intrigeren dit soort dingen me, dat wel of niet uitwisselen. Ik vond dit nog:

https://mechanics.stackexchange.com/que ... tification
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Motoren raambediening

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Geld terug krijgen is nooit het probleem, dat is bij mij tot nu toe bij Ali altijd goed gegaan.
Dat gaat inderdaad snel. Ik heb het geld inmiddels terug.

Toch eens kijken of ik ze via een andere leverancier kan krijgen. Hebben jullie ervaring met grandado.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Ik koop toch liever passende motortjes. Als ik de tijd had zou het een sport zijn om naar al die alternatieven te kijken. Maar het kan inderdaad. Schijnt bijvoorbeeld dat dat pompje van het secundaire luchtsysteem ook kan worden vervangen door een exemplaar uit een Opel corsa.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Ik houd jullie op de hoogte. Mochten jullie nog een tip hebben met betrekking tot een leverancier (die een beetje snel levert) dan houd ik me aanbevolen. Dank tot dusver.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Motoren raambediening

Bericht door hummie »

Wat noem jij 'passende motortjes'?
De motortjes waar ik het over heb zijn gewoon passend.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Motoren raambediening

Bericht door RJS »

Uiteindelijk bij Amazon geslaagd. Motoren zijn exact hetzelfde als wat eruit kwam. Montage ging gesmeerd.
Plaats reactie