Gewicht Forester SJ

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Gewicht Forester SJ

Bericht door quikfit »

Nog steeds aan het zoeken naar een Forester SJ...wat me hier in Noorwegen opvalt is dat er identieke auto's zijn met verschillende gewichten(volgens de Noorse RDW)
De één weegt 1502 kilo en de andere 1940 kilo,dat is een serieus verschil dat verzekeringstechnisch wel wat prijsverschil zal opleveren.
Nu is mijn vraag of dit in Nederland ook zo is? Kan iemand daar uitsluitsel over geven?
Ik zal hier ook eens gaan neuzen naar de verklaring hiervoor.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door sufos »

1502 lijkt me een normaal gewicht voor een Forester. Een Forester weegt toch never nooit geen 1940 kilo??

Volgens Autoweek is de XT de zwaarste en die weegt nog geen 1600 kilo, iets minder nog dan de diesel.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door Propje »

Heb je in Noorwegen subaru,s op grijs kenteken?
Wellicht daar het verschil?
Laadvermogen erbij geteld?
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door quikfit »

Propje schreef: 11 jan 2022 10:07 Heb je in Noorwegen subaru,s op grijs kenteken?
Wellicht daar het verschil?
Laadvermogen erbij geteld?
Grijs kenteken is hier makkelijk herkenbaar,die hebben groene kentekenplaten.
Als ik het laadvermogen erbij optel kom ik wel uit op die 1940 kilo...blijft voor mij nog steeds de vraag over ''waarom bij de één wel en de ander niet''
Als ik meer weet zal ik het hier ook ff laten weten.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door Propje »

Kronkel in de wet.
Heb A en B op m.n rijbewijs geen E.
Ja echt waar we hebben paar jr een caravan gehad.
Die mocht ik dus niet trekken met de T4.
Busje weegt 1800kg caravan 1100kg.
Niks aan het handje dacht ik.
Alleen in Ned bij grijs kenteken moet je ff laadvermogen 1000kg auto erbij op tellen.
Oef nu kwam ik boven 3500kg.

Eigenwijs als ik ben geen zin om E te halen dus laadvermogen bus omlaag gebracht.
Formulier iets van €60 daarvoor kan ik geen E halen.
En nu 20 jr later nog steeds niet nodig.
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door quikfit »

Voor de duidelijkheid...het gaat niet over grijze kentekens.
Het laadvermogen moet je hier overigens ook optellen bij je auto + aanhanger/caravan.
Bedankt voor het meedenken.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door erichendri »

Ook bij geel kenteken Propje.
Max auto en max caravan.

EricdieookgeenEheeft. 😀
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door Propje »

Dat klopt maar je hoeft niet je laadvermogen erbij op te tellen,bij grijs dus wel en dan gaat het rap.
En gelukkig hoef ik de rest van m.n leven niet meer met een caravan te rijden.
En heb ik eens een tandemasser met kachelhout durf ik de gok wel te houden.

Grote nadeel voor de nwe. Eigenaar die mijn transporter heeft gekocht hij kan niet makkelijk meer het laadvermogen terugbrengen naar 1000kg.
Moet hij opnieuw naar de RDW.
Ook al is er wezenlijk niets veranderd aan de bus,puur papiertje.
Aju propje
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door skogvokter »

Heeee kwiklunsj!
Stuur eens een paar kentekens dan wil ik wel even kijken of ik het zie. (doe maar in PM dan)

Bedenk wel dat ze bij satans wegwezen dommer zijn dan resusaapjes en het systeem staat vol met fouten.
Ik heb gehad: een VW T3 syncro. 5 zitplaatsen, en 5 gordels. Dus voorin 2 stoelen en een bank voor 3 erachter.
Op de vognkort: 6 persoons.
Daarna een Toyota Hilux.Voorin 2 stoelen en achterin (was een x-cap) twee klapstoeltjes met beide een gordel.
Op de vognkort: 3 persoons.

Beide auto's zijn af fabriek zo geleverd als ze waren.
Hoe het komt snap ik wel ze nemen gegevens over.
Er zijn T3's met een bank voorin. Dan heb je 3 persoons. Dan zien ze een achterbank en tellen er 3 bij op. Dat het nieuwe model geen bankje meer voorin heeft zien ze niet. (en je mag met die Neanderthalers nog blij zijn dat ze 3+3 goed doen)
En enkele hiluxen hadden in het begin ook een bankje alleen voorin, dus 3 persoons. (moet er niet aan denken ik noemde het al een claustrohut)

In het geval van die gewichten zou ik het wel laten corrigeren bij satans vegvesen. Als er wat gebeurd weten verzekeringen moeilijk te doen.
Wellicht kan je de verkoper dat laten doen of samen. Of lekker de prijs drukken!

Maar goed daar kwam ik niet voor op het forum. Ik wilde een plaatje delen doe het even met de link:
https://www.tenforums.com/chillout-room ... -a-35.html
Even scrollen naar de OUTBACKS.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door quikfit »

Hei hei,Boswachter,gezien de link die je met ons wilt delen,verveel je,je? Daar hang je dus uit. :lol:

De eerste weegt 1940kilo en heeft geen laadvermogen,de tweede weegt 1535kilo en heeft 405kilo laadvermogen

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-o ... er=LJ51340

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-o ... er=DP70876

Nog geen tijd en zin gehad om het bij de verzekering te vragen of er voor deze auto's premieverschillen van toepassing zijn. :oops:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: Gewicht Forester SJ

Bericht door skogvokter »

Nee ik verveel me niet hoor. Nooit eigenlijk. Ik kan wel bewust onzinnige dingen doen.
En ja als ik een ouwe Forester zie, vind ik ze nog steeds leuk! Maar ja geen dieseltjes :evil:
En op het SsangYong forum is niet heel veel leven. Dat rijdt gewoon......en lekkerrrrrrrr :driving:

Maar gekeken inderdaad naar die twee kentekens. Die met 0 kg laadvermogen is uiteraard weer gewoon een fout van satans vegvesen.

Ben je lid van de NAF?
Staat ook weer zoiets in de nieuwsbrief:
https://www.motor.no/aktuelt/bobilen-ha ... ignId=2738

Korte vertaling voor de anderen:
Mevrouw heeft een camper gekocht. In de advertentie stond dat ie 110PK heeft. Ze twijfelde nog of dat voldoende was, maar de verkoper zei dat ie gechipped kon worden naar 127PK.
Kreng is niet vooruit te branden en via een vorige eigenaar komen ze erachter dat het hok maar 84PK heeft.
Maar op 't kenteken staat dat ie 128PK heeft.
En hier heb je er dus weer een die verkeerd op kenteken staat. Ga er maar vanuit dat 110 het standaard vermogen is van dit type.
Overigens: zomaar even chippen is technisch geen probleem, maar ook dat moet weer vermeld worden op het kenteken.
En nu ik die zin schrijf.....valt het duppie bij mij! Dat hok is vermoedelijk gechipped geweest, netjes bij laten schrijven op kenteken. Fiatblokkie kon dat toch niet aan, is dood gegaan en er is een ander standaard Fiatblok in gegaan.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Plaats reactie