Gewicht Forester SJ
Gewicht Forester SJ
Nog steeds aan het zoeken naar een Forester SJ...wat me hier in Noorwegen opvalt is dat er identieke auto's zijn met verschillende gewichten(volgens de Noorse RDW)
De één weegt 1502 kilo en de andere 1940 kilo,dat is een serieus verschil dat verzekeringstechnisch wel wat prijsverschil zal opleveren.
Nu is mijn vraag of dit in Nederland ook zo is? Kan iemand daar uitsluitsel over geven?
Ik zal hier ook eens gaan neuzen naar de verklaring hiervoor.
Gr.Quikfit
De één weegt 1502 kilo en de andere 1940 kilo,dat is een serieus verschil dat verzekeringstechnisch wel wat prijsverschil zal opleveren.
Nu is mijn vraag of dit in Nederland ook zo is? Kan iemand daar uitsluitsel over geven?
Ik zal hier ook eens gaan neuzen naar de verklaring hiervoor.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Gewicht Forester SJ
1502 lijkt me een normaal gewicht voor een Forester. Een Forester weegt toch never nooit geen 1940 kilo??
Volgens Autoweek is de XT de zwaarste en die weegt nog geen 1600 kilo, iets minder nog dan de diesel.
Volgens Autoweek is de XT de zwaarste en die weegt nog geen 1600 kilo, iets minder nog dan de diesel.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Gewicht Forester SJ
Heb je in Noorwegen subaru,s op grijs kenteken?
Wellicht daar het verschil?
Laadvermogen erbij geteld?
Wellicht daar het verschil?
Laadvermogen erbij geteld?
Aju propje
Re: Gewicht Forester SJ
Grijs kenteken is hier makkelijk herkenbaar,die hebben groene kentekenplaten.
Als ik het laadvermogen erbij optel kom ik wel uit op die 1940 kilo...blijft voor mij nog steeds de vraag over ''waarom bij de één wel en de ander niet''
Als ik meer weet zal ik het hier ook ff laten weten.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Gewicht Forester SJ
Kronkel in de wet.
Heb A en B op m.n rijbewijs geen E.
Ja echt waar we hebben paar jr een caravan gehad.
Die mocht ik dus niet trekken met de T4.
Busje weegt 1800kg caravan 1100kg.
Niks aan het handje dacht ik.
Alleen in Ned bij grijs kenteken moet je ff laadvermogen 1000kg auto erbij op tellen.
Oef nu kwam ik boven 3500kg.
Eigenwijs als ik ben geen zin om E te halen dus laadvermogen bus omlaag gebracht.
Formulier iets van €60 daarvoor kan ik geen E halen.
En nu 20 jr later nog steeds niet nodig.
Heb A en B op m.n rijbewijs geen E.
Ja echt waar we hebben paar jr een caravan gehad.
Die mocht ik dus niet trekken met de T4.
Busje weegt 1800kg caravan 1100kg.
Niks aan het handje dacht ik.
Alleen in Ned bij grijs kenteken moet je ff laadvermogen 1000kg auto erbij op tellen.
Oef nu kwam ik boven 3500kg.
Eigenwijs als ik ben geen zin om E te halen dus laadvermogen bus omlaag gebracht.
Formulier iets van €60 daarvoor kan ik geen E halen.
En nu 20 jr later nog steeds niet nodig.
Aju propje
Re: Gewicht Forester SJ
Voor de duidelijkheid...het gaat niet over grijze kentekens.
Het laadvermogen moet je hier overigens ook optellen bij je auto + aanhanger/caravan.
Bedankt voor het meedenken.
Gr.Quikfit
Het laadvermogen moet je hier overigens ook optellen bij je auto + aanhanger/caravan.
Bedankt voor het meedenken.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5620
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Gewicht Forester SJ
Ook bij geel kenteken Propje.
Max auto en max caravan.
EricdieookgeenEheeft.
Max auto en max caravan.
EricdieookgeenEheeft.
Re: Gewicht Forester SJ
Dat klopt maar je hoeft niet je laadvermogen erbij op te tellen,bij grijs dus wel en dan gaat het rap.
En gelukkig hoef ik de rest van m.n leven niet meer met een caravan te rijden.
En heb ik eens een tandemasser met kachelhout durf ik de gok wel te houden.
Grote nadeel voor de nwe. Eigenaar die mijn transporter heeft gekocht hij kan niet makkelijk meer het laadvermogen terugbrengen naar 1000kg.
Moet hij opnieuw naar de RDW.
Ook al is er wezenlijk niets veranderd aan de bus,puur papiertje.
En gelukkig hoef ik de rest van m.n leven niet meer met een caravan te rijden.
En heb ik eens een tandemasser met kachelhout durf ik de gok wel te houden.
Grote nadeel voor de nwe. Eigenaar die mijn transporter heeft gekocht hij kan niet makkelijk meer het laadvermogen terugbrengen naar 1000kg.
Moet hij opnieuw naar de RDW.
Ook al is er wezenlijk niets veranderd aan de bus,puur papiertje.
Aju propje
- skogvokter
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25
Re: Gewicht Forester SJ
Heeee kwiklunsj!
Stuur eens een paar kentekens dan wil ik wel even kijken of ik het zie. (doe maar in PM dan)
Bedenk wel dat ze bij satans wegwezen dommer zijn dan resusaapjes en het systeem staat vol met fouten.
Ik heb gehad: een VW T3 syncro. 5 zitplaatsen, en 5 gordels. Dus voorin 2 stoelen en een bank voor 3 erachter.
Op de vognkort: 6 persoons.
Daarna een Toyota Hilux.Voorin 2 stoelen en achterin (was een x-cap) twee klapstoeltjes met beide een gordel.
Op de vognkort: 3 persoons.
Beide auto's zijn af fabriek zo geleverd als ze waren.
Hoe het komt snap ik wel ze nemen gegevens over.
Er zijn T3's met een bank voorin. Dan heb je 3 persoons. Dan zien ze een achterbank en tellen er 3 bij op. Dat het nieuwe model geen bankje meer voorin heeft zien ze niet. (en je mag met die Neanderthalers nog blij zijn dat ze 3+3 goed doen)
En enkele hiluxen hadden in het begin ook een bankje alleen voorin, dus 3 persoons. (moet er niet aan denken ik noemde het al een claustrohut)
In het geval van die gewichten zou ik het wel laten corrigeren bij satans vegvesen. Als er wat gebeurd weten verzekeringen moeilijk te doen.
Wellicht kan je de verkoper dat laten doen of samen. Of lekker de prijs drukken!
Maar goed daar kwam ik niet voor op het forum. Ik wilde een plaatje delen doe het even met de link:
https://www.tenforums.com/chillout-room ... -a-35.html
Even scrollen naar de OUTBACKS.
Stuur eens een paar kentekens dan wil ik wel even kijken of ik het zie. (doe maar in PM dan)
Bedenk wel dat ze bij satans wegwezen dommer zijn dan resusaapjes en het systeem staat vol met fouten.
Ik heb gehad: een VW T3 syncro. 5 zitplaatsen, en 5 gordels. Dus voorin 2 stoelen en een bank voor 3 erachter.
Op de vognkort: 6 persoons.
Daarna een Toyota Hilux.Voorin 2 stoelen en achterin (was een x-cap) twee klapstoeltjes met beide een gordel.
Op de vognkort: 3 persoons.
Beide auto's zijn af fabriek zo geleverd als ze waren.
Hoe het komt snap ik wel ze nemen gegevens over.
Er zijn T3's met een bank voorin. Dan heb je 3 persoons. Dan zien ze een achterbank en tellen er 3 bij op. Dat het nieuwe model geen bankje meer voorin heeft zien ze niet. (en je mag met die Neanderthalers nog blij zijn dat ze 3+3 goed doen)
En enkele hiluxen hadden in het begin ook een bankje alleen voorin, dus 3 persoons. (moet er niet aan denken ik noemde het al een claustrohut)
In het geval van die gewichten zou ik het wel laten corrigeren bij satans vegvesen. Als er wat gebeurd weten verzekeringen moeilijk te doen.
Wellicht kan je de verkoper dat laten doen of samen. Of lekker de prijs drukken!
Maar goed daar kwam ik niet voor op het forum. Ik wilde een plaatje delen doe het even met de link:
https://www.tenforums.com/chillout-room ... -a-35.html
Even scrollen naar de OUTBACKS.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Re: Gewicht Forester SJ
Hei hei,Boswachter,gezien de link die je met ons wilt delen,verveel je,je? Daar hang je dus uit.
De eerste weegt 1940kilo en heeft geen laadvermogen,de tweede weegt 1535kilo en heeft 405kilo laadvermogen
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-o ... er=LJ51340
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-o ... er=DP70876
Nog geen tijd en zin gehad om het bij de verzekering te vragen of er voor deze auto's premieverschillen van toepassing zijn.
Gr.Quikfit
De eerste weegt 1940kilo en heeft geen laadvermogen,de tweede weegt 1535kilo en heeft 405kilo laadvermogen
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-o ... er=LJ51340
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-o ... er=DP70876
Nog geen tijd en zin gehad om het bij de verzekering te vragen of er voor deze auto's premieverschillen van toepassing zijn.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Gewicht Forester SJ
[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- skogvokter
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25
Re: Gewicht Forester SJ
Nee ik verveel me niet hoor. Nooit eigenlijk. Ik kan wel bewust onzinnige dingen doen.
En ja als ik een ouwe Forester zie, vind ik ze nog steeds leuk! Maar ja geen dieseltjes
En op het SsangYong forum is niet heel veel leven. Dat rijdt gewoon......en lekkerrrrrrrr
Maar gekeken inderdaad naar die twee kentekens. Die met 0 kg laadvermogen is uiteraard weer gewoon een fout van satans vegvesen.
Ben je lid van de NAF?
Staat ook weer zoiets in de nieuwsbrief:
https://www.motor.no/aktuelt/bobilen-ha ... ignId=2738
Korte vertaling voor de anderen:
Mevrouw heeft een camper gekocht. In de advertentie stond dat ie 110PK heeft. Ze twijfelde nog of dat voldoende was, maar de verkoper zei dat ie gechipped kon worden naar 127PK.
Kreng is niet vooruit te branden en via een vorige eigenaar komen ze erachter dat het hok maar 84PK heeft.
Maar op 't kenteken staat dat ie 128PK heeft.
En hier heb je er dus weer een die verkeerd op kenteken staat. Ga er maar vanuit dat 110 het standaard vermogen is van dit type.
Overigens: zomaar even chippen is technisch geen probleem, maar ook dat moet weer vermeld worden op het kenteken.
En nu ik die zin schrijf.....valt het duppie bij mij! Dat hok is vermoedelijk gechipped geweest, netjes bij laten schrijven op kenteken. Fiatblokkie kon dat toch niet aan, is dood gegaan en er is een ander standaard Fiatblok in gegaan.
En ja als ik een ouwe Forester zie, vind ik ze nog steeds leuk! Maar ja geen dieseltjes
En op het SsangYong forum is niet heel veel leven. Dat rijdt gewoon......en lekkerrrrrrrr
Maar gekeken inderdaad naar die twee kentekens. Die met 0 kg laadvermogen is uiteraard weer gewoon een fout van satans vegvesen.
Ben je lid van de NAF?
Staat ook weer zoiets in de nieuwsbrief:
https://www.motor.no/aktuelt/bobilen-ha ... ignId=2738
Korte vertaling voor de anderen:
Mevrouw heeft een camper gekocht. In de advertentie stond dat ie 110PK heeft. Ze twijfelde nog of dat voldoende was, maar de verkoper zei dat ie gechipped kon worden naar 127PK.
Kreng is niet vooruit te branden en via een vorige eigenaar komen ze erachter dat het hok maar 84PK heeft.
Maar op 't kenteken staat dat ie 128PK heeft.
En hier heb je er dus weer een die verkeerd op kenteken staat. Ga er maar vanuit dat 110 het standaard vermogen is van dit type.
Overigens: zomaar even chippen is technisch geen probleem, maar ook dat moet weer vermeld worden op het kenteken.
En nu ik die zin schrijf.....valt het duppie bij mij! Dat hok is vermoedelijk gechipped geweest, netjes bij laten schrijven op kenteken. Fiatblokkie kon dat toch niet aan, is dood gegaan en er is een ander standaard Fiatblok in gegaan.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.